Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Fordi det ikke er den sangen jeg er ute etter, men en helt annen som ble spilt i tidsrommet 20.00 til 20.30. Men fordi nrk er så forbanna inkompetente, er det jo omtrent umulig å finne sangen på nettsidene deres. Jeg synes jo det er helt sinnsykt at den sangen ikke står listet opp noe sted, når jeg VET 100% sikkert at den ble spilt. Det skulle ikke være vanskelig å ha et slikt fungerende system i det hele tatt; hvor inkompetente og tette i pappen går det egentlig an å bli spør jeg bare...

Men det er altså radiokanalen jeg MÅ ha. : (

 

Da må du skrive at du ikke har funnet sangen da, kanskje litt enklere å forstå?

 

Har sjekket nrk mp3,, p2 og p1 der ble den ikke spilt, altså Eminem. På p3 var det lydverket i går etter 20:00, der har ikke spillelista dukka opp enda dessverre...

 

Edit: Fant lydverket sin spillelista, Eminem var ikke blant de savnede.

Linki link

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg her. For noen år siden hørte jeg en sang som starter med gitarspilling i denne tonerekken:

 

 

Den spilles sånn:

da-da, dada, da-da, dada

 

Tonene er som følger, en takt separert med komma:

 

D# D1 D1 D#1, D# D1 D1 D#1, C D1 D1 D#1, C D1 D1 D#1

 

Derfra husker jeg ikke mer. Spilt på gitar. Tror det er en ung artist.

 

 

Bump

Lenke til kommentar

Sånn helt plutselig helt ut i det blå begynte jeg å nynne på en sang vi lærte i musikken på barneskolen.

 

Husker at det var en storvokst student vi hadde den dagen, som hadde vært på studietur i Namibia og plukket med seg denne strofen.

 

Husker bare deler av denne, og når jeg søkte på de ordene nå, så fant jeg ut at de alle var ytterliggående politiske partier i Afrika. Kan jo nevne et par av de ordene jeg husker ifra sangen.

 

E Swapo namibia

E Fremilo Mosambique

I ANC South Africa

Oooooh Alouta Ewewhaha.

 

Jeg gjør dere oppmerksomme på at dette er kun skrevet etter slik jeg oppfatter/husker sangen i hodet, så disse ordene kan for alt det jeg vet være feil.

Lenke til kommentar

Var på sats på mandag og da gikk det en sang på fransk. Det er egentlig det eneste jeg veit om sangen, litt vanskelig å gjengi noe av teksten når den er på fransk (tror jeg). Men tar en long shot og håper noen veit hvilken franske sang som går på sats radio for tiden. Jente som synger.

 

Jeg gambler og kliner til med noe som kunne ha vært på et treningsstudio.

http://www.youtube.com/watch?v=YLCWOxraLAg

Er det denne?

Lenke til kommentar

Var på sats på mandag og da gikk det en sang på fransk. Det er egentlig det eneste jeg veit om sangen, litt vanskelig å gjengi noe av teksten når den er på fransk (tror jeg). Men tar en long shot og håper noen veit hvilken franske sang som går på sats radio for tiden. Jente som synger.

Si litt mer om hvilken type sjanger det var, så blir det lettere.

 

Men kanskje:

http://www.youtube.com/watch?v=4o8oaMKZG_8

Lenke til kommentar

Si litt mer om hvilken type sjanger det var, så blir det lettere.

 

Men kanskje:

*youtube*

Vil tro det var en form for pop. Husker bare vokalen egentlig, men bare som "dubi dubi duuu, namesteee *skurr skurr* figaroooo" vil tro det ikke hjelper så mye.

Men satsradioen har en tendens til å gjenta seg selv til det kjedsomelige, så den dukker vel opp igjen, så får jeg prøve å spørre i betjeninga da, eller samle mer info/ta opp.

Lenke til kommentar

Hei. Vet at dette kanskje er litt 'far fetched', men håpet kanskje det finnes noen som kan hjelpe meg.

 

Lurer på om noen vet hva melodien som de spiller i årets reklame for MGP på NRK heter?

Har ikke så stor kunnskap om klassisk musikk selv, men vet jeg har hørt den før et eller annet sted (annen reklame eller film)

 

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Var på sats på mandag og da gikk det en sang på fransk. Det er egentlig det eneste jeg veit om sangen, litt vanskelig å gjengi noe av teksten når den er på fransk (tror jeg). Men tar en long shot og håper noen veit hvilken franske sang som går på sats radio for tiden. Jente som synger.

 

Denne da?

 

http://www.youtube.com/watch?v=x65k9dQScT8

 

Eller denne

 

http://www.youtube.com/watch?v=4acm3gcWhAE

Endret av MatsHG
Lenke til kommentar

Sånn helt plutselig helt ut i det blå begynte jeg å nynne på en sang vi lærte i musikken på barneskolen.

 

Husker at det var en storvokst student vi hadde den dagen, som hadde vært på studietur i Namibia og plukket med seg denne strofen.

 

Husker bare deler av denne, og når jeg søkte på de ordene nå, så fant jeg ut at de alle var ytterliggående politiske partier i Afrika. Kan jo nevne et par av de ordene jeg husker ifra sangen.

 

E Swapo namibia

E Fremilo Mosambique

I ANC South Africa

Oooooh Alouta Ewewhaha.

 

Jeg gjør dere oppmerksomme på at dette er kun skrevet etter slik jeg oppfatter/husker sangen i hodet, så disse ordene kan for alt det jeg vet være feil.

 

Den eneste afrikanske sangen jeg kan komme på i farten er Mory Kante - yeke yeke, men om den inneholder politisk propoganda aner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Den eneste afrikanske sangen jeg kan komme på i farten er Mory Kante - yeke yeke, men om den inneholder politisk propoganda aner jeg ikke...

 

Selv tenkte jeg på Kosi Sikele Afrika. Vi sang den når jeg gikk på barneskolen mot slutten av åttitallet. Det mest fordømrade er at jeg husker sånn ca teksten fremdeles. Dette er naturligvis helt inkorrekt skrevet ned, men det var da slik vi sang den.

 

Kosi Sikele Afrika

Malu Paka Ni Sko

Hondo Wa to

Jiswa Imitanda å So Je To

Kosi, sikelele

Kosi, sikelela

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...