Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Misjonen" med Golden og Antonsen hadde for en tid tilbake en sak om en country-låt, hvor teksten var noe spesiell

Jeg er ikke rasist

Bare ser litt på skrå

Inkludert i låta var en rekke svært harry vers, med et noe rasistisk innhold, noe Antonsen og Golden gjorde et poeng av.

 

Poenget er hvilken låt det er. Har glemt det, og finner ikke tilbake til stikket. Evt. navn på låta mottas med takk. Hvilken episode det er snakk om er også svært interessant, men ikke like viktig.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Noen som vet hva sangen i den SAS reklamen som går på tv heter?

Noen som vet om noen youtube video av reklamen, finner ikke noe....

Hvis du leser blant de første innleggene på den siste siden i tråden (altså på toppen av denne siden), ser du at noen andre har kommet fram til Anton Franc - Letting Go. Er det den du er på utkikk etter?

Lenke til kommentar

Husker en sang som gikk på nrk2 sin svisj kanal (hva den enn het på den tiden) rundt 2001-2003 (tror jeg)

Musikkvideoen var ganske dyster, og den var animert, nesten svart/hvitt pga den mørke stemningen. Litt på samme måte som han typen i "Nightmare Before Christmas".

Sangen var vel litt Coldplay-stil tror jeg, det var hvertfall en rolig og dyster, men veldig fin sang.

 

Jeg husker kun en strofe som handlet om at han sto opp fra senga si hvor de sang følgende Sunshine blinding my eeeeeyes/sunlight blinding my eyes el.

 

Det var vel noe rolige trommer også, kanskje no synth/keyboard og muligens gitar.

 

Trodde jeg hadde en CD av dem, men den har vel forsvunnet..

 

anyone? :\

Lenke til kommentar

Noen som vet hva sangen i den SAS reklamen som går på tv heter?

Noen som vet om noen youtube video av reklamen, finner ikke noe....

Hvis du leser blant de første innleggene på den siste siden i tråden (altså på toppen av denne siden), ser du at noen andre har kommet fram til Anton Franc - Letting Go. Er det den du er på utkikk etter?

 

Det var den ja, takk skal du ha!

Lenke til kommentar

"Misjonen" med Golden og Antonsen hadde for en tid tilbake en sak om en country-låt, hvor teksten var noe spesiell

Jeg er ikke rasist

Bare ser litt på skrå

Inkludert i låta var en rekke svært harry vers, med et noe rasistisk innhold, noe Antonsen og Golden gjorde et poeng av.

 

Poenget er hvilken låt det er. Har glemt det, og finner ikke tilbake til stikket. Evt. navn på låta mottas med takk. Hvilken episode det er snakk om er også svært interessant, men ikke like viktig.

 

Låta heter "Avgiftsblues."

Lenke til kommentar

"Misjonen" med Golden og Antonsen hadde for en tid tilbake en sak om en country-låt, hvor teksten var noe spesiell

Jeg er ikke rasist

Bare ser litt på skrå

Inkludert i låta var en rekke svært harry vers, med et noe rasistisk innhold, noe Antonsen og Golden gjorde et poeng av.

 

Poenget er hvilken låt det er. Har glemt det, og finner ikke tilbake til stikket. Evt. navn på låta mottas med takk. Hvilken episode det er snakk om er også svært interessant, men ikke like viktig.

 

Låta heter "Avgiftsblues."

Mange takk, hadde faktisk funnet det ut. Denne "Oagee" burde få en pris for sine tekster! :!:

Lenke til kommentar

Hørte en sang på radio, tror det var NRK P3 på mandag mellom 15-16. Før sangen var ferdig fikk jeg en telefon, så fikk ikke hørt hvem det var eller hva sangen het.

 

Har prøvd å gå igjennom spillelistene for popsalongen som visstnok var programmet som gikk akkurat da, men finner ingen artister/låter jeg tror det kan være.

 

Beskrivelse:

 

Sangen var på engelsk.

Det var en mann som sang.

Utfra uttalen tror jeg han var norsk, dette er jeg dog ikke sikker på.

Sangen var en relativt rolig pop/rock-låt, mener den var gitarbasert

Teksten mener jeg handlet om forholdet mellom sangeren og en kvinne, fikk litt inntrykket at hun var litt følelsesmessig ute å kjøre

 

En tekststrofe som gikk mye igjen var noe slikt som:

"I wear xxxx on my sleeve(s)" og "She wears xxxx on her sleeve(s)". Dette ble sunget flere ganger. Hva XXX er husker jeg ikke, noe som gjør det vanskelig å søke på, med det er i kategorien "feelings", "troubles", "worries" eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst over at jeg ikke finner ut navnet på den sangen som både spilles mye på fest og som også spilles mye i bakgrunnen under NM!

 

Taktfast rytme, litt dyp først så lysere. Dette gjentar seg i begynnelsen av sangen... GAAAH! Har lett etter den i ukesvis og jeg vet ikke hva den heter! Som sagt, du hører den ofte som stadionmusikk fra NM i dag, den spilles under starten av hvert eneste heat.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst over at jeg ikke finner ut navnet på den sangen som både spilles mye på fest og som også spilles mye i bakgrunnen under NM!

 

Taktfast rytme, litt dyp først så lysere. Dette gjentar seg i begynnelsen av sangen... GAAAH! Har lett etter den i ukesvis og jeg vet ikke hva den heter! Som sagt, du hører den ofte som stadionmusikk fra NM i dag, den spilles under starten av hvert eneste heat.

 

Syns å huske at jeg hørte Avicii – Levels :)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Hei. Jeg forventer ikke akkurat at noen skal kunne svare må dette, men jeg er nygsjerrig på bakgrunnsmusikken i tre norske filmer. Først og fremst lurer jeg på om noen vet hvilken sang som spilles i bakgrunnen når Jonas blir arrestert av politiet i filmen Schpaaa (1998). Videre lurer jeg på om noen vet hvilken sang som spilles på slutten av filmen Nokas, når rulleteksten kommer. Så vidt jeg vet er det Biosphere (Geir Jenssen) som har laget soundtracket til Nokas, men jeg finner ingen oversikt over sangene. Tilslutt lurer jeg på hvilken sang som spilles under Oslo-montasjen på starten av Oslo 31. august. Setter pris på tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...