Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Frykt for barn når man puler rundt


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

 

Kort om meg: Gutt, 22 år, singel, snill, hjelpsom, hyggelig, inkluderende, sosial, sporty, tidligere sersjant i hæren, nå BI-student, "arbeidsledig", men samfunns- og politisk engasjert, teoretisk og taktisk smart i forhold til skole og for eksempel sjakk og militær, økonomisk er jeg relativt godt rustet... Faktisk ingen interesse for fotball, men glad i svømming.

 

 

I dette tilfellet føler jeg meg litt kunnskapsfattig og faktisk noe dum, og ikke vet jeg, men ja - dette er skrevet i fullt alvor! Har naturligvis overhodet ingen interesse av å lyve om en utfordring eller et problem for folk jeg ikke kjenner her i hvert fall (eller til noen andre for den saks skyld), og det samme gjelder skryting... Så... Til saken:

 

Det har seg slik at jeg de siste månedene har hatt noen elskerinner (3-4 stk) og det pågår fremdeles. Jeg er ikke interessert i et kjæresteforhold med noen av dem, og de sier forsåvidt det samme tilbake. Holder vel på med 2-3 av dem fremdeles.

 

 

Men her om dagen, etter en "alvorsprat" med en venn, gikk det opp et lys for meg... Sjansen for å få barn er dessverre virkelig til stede! Jeg er ikke interessert i å få barn med noen av dem. Det har jeg også sagt til hver og en av dem. De har sagt at dem heller ikke er keen på barn nå, men kanskje 5-10 år frem i tid liksom.

 

 

De alle sier de går på p-piller, så kondom trengs i "hvert fall ikke", og jeg har til nå bare sagt "okey" og kjørt på... Problemet er nå at jeg ikke kan vite helt sikkert om de faktisk snakker sant eller ikke, samtidig er det ikke sikkert de tar det riktig, i tillegg til at det er en sjanse på 1-3 % for å bli gravid hvis man kun bruker p-piller som prevensjonsmiddel. Alt dette bidrar til og medfører stor bekymring for min del i øyeblikket!

 

 

Jeg hater virkelig å bruke kondom, og det samme gjør disse jentene. Den fjerner mye av følelsen, sklir litt fort av, ødelegger stemningen, ødelegger for ereksjonen og er bare tragisk kjip rett og slett! Samtidig føler jeg nesten at jeg har blitt litt avhengig av denne sexen, så jeg vil jo heller ikke slutte helt da!

 

 

Det er godt å få lufte noen tanker her inne, men samtidig hadde det vært fint å høre hva dere tenker. Tenk gjerne at jeg er en "player" og det som er, men det hjelper meg ikke til å komme på bedre tanker. Muligens et relativt dumt spørsmål, men hva bør jeg gjøre?! Bruke kondom kommer noen av dere kanskje til å foreslå, eventuelt slutte med sexen, men det er faktisk ikke så lett det her...

 

 

Hva er sjansen for at jenter lyver om p-pillebruk egentlig??! Kjenner ikke disse jentene så veldig godt, men en ting er sikkert; Det ville vært sykt ondskapsfullt å lyve om p-pillebruk i hvert fall! Bør muligens være straffbart?

 

Og hvis uhellet først skulle være ute, da er det vel bare å ta abort, eller?

 

Huff, jeg har altfor lite kunnskap rundt akkurat dette med prevensjon, graviditet og til elskerinnene forsåvidt, da jeg som sagt ikke kjenner dem godt...

 

Tusen takk for seriøse innlegg, eventuell konstruktiv kritikk, tanker, råd, tips og hjelp! Håper jeg kan bidra tilbake en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det ikke "bare å ta abort", nei. Kommer det sålangt, er alle forhold ute av dine hender. Det du kan kontrollere er 1. kondom, eller 2. knipe igjen dersom du ikke kjenner eller stoler nok på vedkommende til å ta p-pille og gjøre det riktig. Det kan være så at du syntes dette er et vanskelig valg å ta, men konsekvensene og alternativene er enkle nok å forstå. Slik sett er dette utrolig enkelt.

 

Edit: Dette er forøvrig ingen moralpreken fra min side. Det er dog en rett frem og ærlig tilnærming til problemet.

Endret av cuadro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tips : Penisring + kontroll på når du kommer , på denne måten kan du gi ekstra nytelse til henne og samtidlig ha litt bedre kontroll på når du kommer sånn at du ikke spruter inne i henne.

Har hun fått en god orgasme kan det jo hende at hun er villig til å hjelpe deg til å komme til slutt om du har behov for det når du tar av penisringen.

Lenke til kommentar

Tips : Penisring + kontroll på når du kommer , på denne måten kan du gi ekstra nytelse til henne og samtidlig ha litt bedre kontroll på når du kommer sånn at du ikke spruter inne i henne.

Har hun fått en god orgasme kan det jo hende at hun er villig til å hjelpe deg til å komme til slutt om du har behov for det når du tar av penisringen.

Ja for det går ikke an å¨bli gravid hvis man ikke kommer inni jenta! og barn kommer med storken

 

Til TS: Kondom og vasektomi er det eneste sikre, og selv kondomen kan sprekke. Sex er risikosport og det må du bare leve med. Jeg har ei venninne som innrømmer at hun har med seg to gutter hjem i uka ca og har sex med dem, sier at hun går på p-piller men gjør det ikke, og skal ha barnet dersom hun blir gravid. Hun prøver altså å bli gravid.

 

Kjenner følelsen du snakker om, den er megakjip. Å bevitne at jenta tar angrepille kan være en ekstra trygghet da, men det blir mye pilleknasking :p

Lenke til kommentar

Hehe, dropp ihvertfall råd over her om å stole på når du kommer inni henne og ikke ;) Kan bli gravid av å hoppe av i svingen også!

 

Jeg tror de fleste jenter er ærlige, men jeg tror også det finnes de som lyver for å få barn. Det er ikke få ganger jeg har hørt av jenter at "lurer på om jeg bare skal bli gravid", dette er da stort sett jenter i forhold hvor gutten ikke vil ha barn, og jenta vil. Tror nok ikke det er høyere moral blant de som ikke er i forhold.

 

Problemet er vel også at mange ikke vet helt hvordan man sikrer seg best mulig med p-piller, at om man feks. har diare så skal man bruke kondom i åtte dager, om man kaster opp innen et par timer så må man enten ta ny pille eller kondom i åtte dager. Dette er sikkerhetsmarginer de aller fleste driter i.

 

Om noen er av de uheldige hvor p-pillene svikter, så kan man heller ikke love noen at man skal ta abort. Når ei jente blir gravid kommer det en bombe av hormoner, og de kan være vanskelig å overstyre om man har en god dose morsinstinkt i tillegg. Jeg har informert partnere om at jeg ikke kan love at jeg tar abort om jeg blir uønsket gravid, selv om det selvfølgelig skulle vært utgangspunktet. Ikke sikkert jeg klarer, da jeg ikke vet hvordan jeg hadde reagert. Om de er livredd for det så putt for guds skyld på en kondom i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg ville tippa et det pr. dags dato er en 80-90% sjanse for at du TS kommer til å betale surt barnebidrag i løpet av en 2-3 år. Det er alltid noen som slurver med pilla eller som den rett og slett ikke funker på. Keep going and join the club...

For ikke å snakke om alle kjønssykdommene man sprer og får. Det er faktisk straffbart, og om man holder på sånn bør man sjekke både høna og hanen i forkant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor store sjansene er for at damene lyver om P-pillebruken, kan jo ingen andre enn dem selv svare på. Det eneste vi andre og du selv kan si er at: ja, det er en sjanse for at de lyver.

 

Som andre her har sagt, så er det heller ikke "bare å ta en abort" nei. Den avgjørelsen er helt opp til dama alene. Man kan sikkert mene at det burde vært opp til mannen også, men det er nå slik det en gang er.

 

Om det er verdt risikoen, kan heller ingen andre enn du selv svare på. Kun du kan svare på hvor attraktivt og lite attraktivt de ulike handlingene og konsekvensene er for deg. Videre har du valget mellom å ta sjansen, bruke kondom (fortsatt en risiko, men betydelig lavere), eller avstå fra sex (100% safe, for fremtiden i hvert fall). Du har (heldigvis vil jeg mene) friheten til å velge blant disse, men du har også ansvaret knyttet til den risikoen dette medfører. Sånn er livet, sier jeg bare ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Har frykt for det selv, ja det er faktisk mitt verste mareritt.. Detfor er det ikke snakk om å gjøre det uten kondom så lenge jeg er singel, og jeg tygger piller i tillegg :p

 

Men jeg synes det er ondskapsfullt av damer spm lyver om pillebruk, men det skjer dessverre, så det er noe å tenke på når man ligger rundt.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bare å ta abort. Selv om de tror det er det ikke sikkert de klarer igjennomføre når de står der på legekontoret.

 

De merker liten forskjell på om du bruker dong eller ikke, de blir nok heller fornærmet eller tror at du er redd for at de flyr rundt og er sjuke. Eller de blir irriterte over at du ikke stoler på at de tar pilla.

 

Nå er det yderst få kvinner som LYVER om p-pille-bruken. De færreste vil ha barn med en mann de ikke vil ha ett seriøst forhold til. Det at de kan være uheldige og GLEMME en pille er noe annet. Eller glemt og hentet ut ny resept så de er tomme etc. Hvis det burde være straffbart å glemme ei pille burde det være straffbart å glemme skaffe en ny kondompakke også...

 

Det å hoppe av i svingen er det også mange som har brent seg på. Idioti. Precum har resultert i litt av hvert før.

 

Stoler du ikke på damene så ta med dong. Så får du heller ha ubeskyttet sex når du har funnet noen du vil være sammen med.

 

Sklir dongen av så kjøp en størrelse mindre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ubeskyttet sex regelmessig med 3-4 jenter? Grøss!! Du har jo ingen anelse om hvem som er der når du ikke er der :p . Tenk på alt du kan dra med deg hjem på tissen... det er ikke bare barn du utsetter deg for.

 

I verste fall kan du jo ende med å betale barnebidrag til 2-3 forskjellige :D . Spørs hvor mye du syns det er verdt det da, å la være å bruke kondom fordi det er litt diggere :) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En del respons her! Helt supert! Tusen takk, folkens!

 

Testet meg forresten for kjønnssykdommer for ikke så lenge siden faktisk, og det var ingenting å spore heldigvis. Hehe...

 

 

Hmm... Da var jeg litt klokere her! Det jeg frykter mest er jo at jenter lyver om p-pillebruk, så hvis jeg skal fortsette med dette tror jeg nok at jeg bare satser på (eventuelt forsikrer meg om) at de går på p-piller, i tillegg til at jeg trekker meg når jeg merker det er like før jeg kommer. Da bør jo sjansene for graviditet være meget, meget lave.

 

 

Jeg elsker jenter og har til tider nesten følt meg litt avhengig av sex, men vurderer også nå å bare kutte ut alle forhold. Muligens fortsette en uke eller to til, for så å kutte helt ut forholdet til disse jentene. Jeg har aldri hatt kjæreste og det er noe jeg ikke har hatt lyst på heller, men det må jo være så mye bedre å ha sex med en man virkelig er glad i. Det har jeg utrolig nok ikke skjønt før nå.

 

 

Igjen må jeg bare takke for alt av tanker som luftes her, og gjerne fór meg med mer. :)

Endret av SilvioBerlusconi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De merker liten forskjell på om du bruker dong eller ikke, de blir nok heller fornærmet eller tror at du er redd for at de flyr rundt og er sjuke. Eller de blir irriterte over at du ikke stoler på at de tar pilla.

 

Akkurat dette har irritert meg litt... For selv om jeg virkelig hater kondomen og har brukt den ytterst sjeldent, har jeg faktisk prøvd meg et par ganger, men jentene hater den jo nesten mer enn meg.

 

Og ja, de har nesten blitt litt fornærmet når jeg har tatt den frem. Jenter, altså...

Lenke til kommentar

 

Problemet er vel også at mange ikke vet helt hvordan man sikrer seg best mulig med p-piller, at om man feks. har diare så skal man bruke kondom i åtte dager, om man kaster opp innen et par timer så må man enten ta ny pille eller kondom i åtte dager. Dette er sikkerhetsmarginer de aller fleste driter i.

 

Huff, rister på hodet av tanken på at jentene besitter for lite kunnskap, noe jeg også åpenbart har gjort og fremdeles gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...