Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

Veldig enig der riConCio. Ufattelig irriterende å hele tiden gå tilbake til hjemskjermen når man skriver en melding e.l. blir litt sånn at man ikke gidder å skrive langt.

Så er det hos meg en noe lav volum under samtalene, noen som har samme problemet? Ikke krise det heller, men plagsomt.

 

Men utenom det så er jeg 110% fornøyd med mobilen :)

det med lavt volum under samtale er ufattelig irriterende.. men det må være mulig å få stilt inn det der på en noenlunde enkel måte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt min find 7 i 2-3 uker nå! tenkte da at jeg kunne skrive litt om min opplevelse av den. jeg kan snakke(skrive) i timer om hvor fantastisk den er :) men kanskje viktigst hva den ikke er god på. Det er nå sommer og sol, og nei den duger ikke i sollys, men å få ringt eller sende melding i blandt er ikke noe problem. Nå skal heller ikke de få solstålene vi har nyttest til å spille spill! men for de som bruker "hele" dagen på å spille og andre ting, så er ikke batteri tiden all verden. Sjøl om batteriet er på 3000 mAH så ryker det for også med lite bruk. stor prossesor og qHD skjerm må vel ta på seg skulden for det. tips: kjøp ekstra batteri. og når vi er inne på qHD skjerm, så merker jeg helt ærlig lite forskjell fra full-hd til qHD, det har vel med at det er kun menyene som er i full oppløsning. da er det vel like greit å kjøpe find 7a?? nei, må ha en ekstra ting å skryte om ;)

Mange som er skeptisk til color OS, og ja det har de grunn til. etter at v2.0 beta rullet ut er det mange som opplever at skjermen slutter å fungere, da må du slå mobilen i "dvale" og vente litt før du trykker det på igjen. kan selfølgelig installere nytt rom, men da mister vel man garatien, og den er vel litt tidelig å miste nå, og en annen grunn til at jeg ikke gjør noe med os-et er at jeg liker colorOS veldig godt, fult av med temar og opplåsnings temaer. og pluss er det at de smeller ut med oppdateringer på color OS titt og ofte. og så jobber de vel på en verson av color os med android 4.4

siste negative er vel at den går seg bra varm etter en stund.

 

men mer enn dette kan jeg ikke komme på som er negativt om mobilen. vooc er topp, topp, topp. skyline er super, ytelse er fantastisk, antutu benchmark: 38156 sier ikke mer <3<3<3<3

rett og slett et super kjøp, har kun holdt en lg g3 å så vidt prøvd den, den virker bra, men kjøper du lg g3 er du nærmest stokk dum, nærmere en perfekt telefon kan du ikke finne på dagens marked. håper dette hjelper med ditt valg av mobil. tips: trykk dette inn der man ringer: *#36446337#

post-294543-0-57131700-1406061552_thumb.png

Endret av mynigga
Lenke til kommentar

Heisann! Sånn da er jeg eier av en OPPO find 7 også, skaffet først en oppo u707 i starten av juni. Da jeg så på mobiler i Vietnam, så var valget mellom oppo find 7a eller u707. Og jeg kunne gi min u707 til tante om jeg ønsket å skaffe find7 allikavel. Så nylig blitt kjent med oppo merket og er fornøyd.

 

Siden jeg kjøpte min her i Vietnam så ble prisen på ca. 600-613 dollar, og det med deksel, ekstra batteri og et 32gb minnekort. Jeg tror mobilen skal funke i Norge normalt som de man kjøper fra oppostyle, pga. jeg har muligheten til å velge dansk osv. men har dessverre ikke norsk. Men stund siden sist jeg hadde norsk på mobilen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er indikasjoner på om det vil være noen norske steder der det vil være mulig å kjøpe denne?

Greit å ha med ett norsk selskap å gjøre i tilfelle man skulle få behov for garanti og retur.

Å forholde seg til ett kinesisk selskap som privatperson hvis man skulle være uheldig å trenge det frister ikke akkurat mye.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er indikasjoner på om det vil være noen norske steder der det vil være mulig å kjøpe denne? Greit å ha med ett norsk selskap å gjøre i tilfelle man skulle få behov for garanti og retur. Å forholde seg til ett kinesisk selskap som privatperson hvis man skulle være uheldig å trenge det frister ikke akkurat mye.

 

Per nå så er det ingen som selger Find 7a og Find 7 via Norske butikker. Det er mulig at noen få butikker vil ta dem inn etterhvert med at Oppo Find 5 ble solgt i noen Norske butikker før.

 

Utenom det, så vil jeg bare si at jeg har ferie nå og er mye mere opptatt enn vanlig nå, så det kan bli lite oppdateringer eller svar fra meg i en liten stund fremover nå. Så ikke frykt for at jeg har glemt tråden, fordi det har jeg så absolutt ikke. Samme gjelder OnePlus One tråden.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

noen som har erfaring med oppostyle.com? 7a i hvit koster 379 eur og find 7 i astro black koster 479?

såvidt jeg har skjønt så har 7 bedre skjerm, er det eneste forskjellen?

 

og fins d noen andre butikker som selger find 7 eller 7a? hvordan er det med toll?

Lenke til kommentar

Oppostyle er trygt. Det var der jeg handlet, og de hjalp meg med merking av pakken (bare spør dem om å endre verdien).

 

Forskjellene er oppløsning, minne, og noen småting. Du finner listen på første post i denne tråden. 7a har mindre batteri, men skjermen skal også bruke mindre strøm, så det går opp i opp. Og den lades så kjapt opp at det er skjeldent et problem. Batteritiden er ikke den beste, men den er ikke dårlig heller. Tross alt så er det en kraftplugg dette her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-169651

Hvor i all verden har du fått dette fra? Alt du kjøper som koster over 200 kr skal det betales moms av og de forskjellige transportselskapene tar seg et saftig gebyr for å fortolle for deg.

Lenke til kommentar

Trodde at alt du kjøper til over 100 euro skulle være tollfri? Hvorfor har jeg fått en regning på 1588,- på merverdiavgift og annen importavgift av DHL, som selskapet jeg valgte?

Bummer. :/ Jeg fikk regning på 460 kr.

 

Burde-burde: Du burde ha spørt om de kunne ha endret verdien på pakka til noe lavt, men realistisk (say 1000 kr).

 

Importgrensa er 200 kr. :p

Lenke til kommentar

Trodde at alt du kjøper til over 100 euro skulle være tollfri? Hvorfor har jeg fått en regning på 1588,- på merverdiavgift og annen importavgift av DHL, som selskapet jeg valgte?

Siden når begynte norske lover å bruke euro som valuta? Hvorfor i alle dager skulle det være toll på varer opp til et bestemt beløp og ikke over?

 

Telefonen du mottok er tollfri, men du må selvsagt betale mva og behandlingsgebyr. Hvis det står spesifisert noe sted at du må betale toll så tror jeg det er en feil.

 

Hvorfor i alle dager valgte du et selskap med skyhøye behandlingsgebyrer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei har akkurat bestillt Find 7 White etter at oneplus har fucket opp 2 ganger med bestillingen min så ble valget oppo men hvordan sim kort trenger jeg ? vanlig, micro eller nano? Valgte levering med DHL der det stod at det skulle ta 3-5 dager, stemmer det? Blir den i såfall levert på døra?

Først og fremst så bød du gi beskjed til Oppostyle (hvis det er der du har kjøpt den) og be de om å sette ned prisen sånn at tollen blir billigere.

DHL leverer det på døren men de tar 300 kr for å legge ut for tollen, hvis du ikkje har forhåndsbetalt. Tror eg ville tatt en telefon til de. Min lå inne til fortolling en uke før eg skjønte at eg måtte sende pakkseddelen til DHL.

Første eg skulle gjort var å kjøpe skjermbeskytter. Ble lett riper i den. Den bruker microchip.

Endret av riConCio
Lenke til kommentar

 

Hei har akkurat bestillt Find 7 White etter at oneplus har fucket opp 2 ganger med bestillingen min så ble valget oppo men hvordan sim kort trenger jeg ? vanlig, micro eller nano? Valgte levering med DHL der det stod at det skulle ta 3-5 dager, stemmer det? Blir den i såfall levert på døra?

Først og fremst så bød du gi beskjed til Oppostyle (hvis det er der du har kjøpt den) og be de om å sette ned prisen sånn at tollen blir billigere.

DHL leverer det på døren men de tar 300 kr for å legge ut for tollen, hvis du ikkje har forhåndsbetalt. Tror eg ville tatt en telefon til de. Min lå inne til fortolling en uke før eg skjønte at eg måtte sende pakkseddelen til DHL.

Første eg skulle gjort var å kjøpe skjermbeskytter. Ble lett riper i den. Den bruker microchip.

 

Jeg har allerede betalt for den via paypal. Sto at det skulle være free shipping....men man må vell betale 1000kr ekstra i toll regner jeg med....Må jeg først betale tollen så sende kvitteringen til DHL for å bevise at jeg har betalt? Hvor lang tid tokk det å få den til norge? Sender dem den fra England?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...