Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

 

Da har jeg hatt min Find 7A i en dag. Orket ikke vente på Find 7 og desutten tror jeg kanskje den voldsomme oppløsningen på Find 7 er noe overkill samt at det vil trekke ned batteritiden.

 

Er også usikker på om det kan gå utover ytelsen på telefonen hvis ikke resten av hardwaren er sterk nok.

Hva tror dere, muligens jeg er helt på viddene her;)

 

Det eneste som plager meg (og som jeg forsåvidt var klar over i forkant) er den begrensede kapasiteten til APPS.

 

Har jo googlet litt og ser at det er mange som snakker om å roote telefonen. Har dere som har kjøpt eller venter på Find 7 planer om å gjøre tiltak for å få utvidet kapasitet til APPS?

I tilfelle hadde det vært interesant å vite hvilken fremgansmåte dere har brukt/tenker å bruke.

"kapasiteten til APPS" Mulig jeg er dum, men hva mener du med det?

 

 

 

Han tenker vel på alle de restriksjoner Google har begynt å innføre med Android 4.X hva gjelder det at de fleste apps kun kan installeres og kjøre fra lokal lagring og ikke via ekstern (minnekort) noe som da i realiteten reduserer verdien av ekstern minne noe voldsomt da det kun begrenser seg til video, lydfiler osv.. Etter det jeg har forstått så vil også ting som Spotify sin offlineliste legge seg automatisk på intern minne uten noe voldsomt til omveier så selv musikk vil jo de fleste ende opp med å fylle opp intern minne.

 

Selv så har madammen over 20 GB med kun apps, også er det vel noen gigabyte med Spotify offlinelister osv.. I og med at dette da i utgangspunktet med Google sine nye regler og restriksjoner for Android må på intern minne av hensyn til ytelse (noe som er fornuftig i seg selv, veldig mange kjøper grisetrege minnekort med helt ræva random aksessytelse som gjør at det virker som Android er forsvinnende tregt når du forsøker å laste apps fra minnekort) ikke vil få plass på intern minne på 99% av alle telefonene solgt på det norskemarkedet så skjønner jeg jo at folk blir skeptisk.

 

 

Fatter ikke helt hvorfor produsenter på død og liv må begrense seg til fattige 16GB som gjerne gir deg mindre enn 8 GB ledig for apps og dilldall etter du tar hensyn til hvor stor plass systemet og oppdateringer trenger i seg selv. De må da i det minst kunne tilby hvertfall en 32 GB som et alternativ til 16 GB?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå oppdatert prisen på Oppo Find 7 i min førstepost. Den var satt til 499 euro, men ser at den koster 479 euro i stedet. Har også lagt inn Oppomart som plass hvor du kan kjøpe Find 7a og Find 7 telefonene i fra i min førstepost.

Det kommer vel 25 prosent moms i tillegg til de 479 euroene..

Er det noe mer i tillegg til det?

Lenke til kommentar

 

First display comparison between the QHD Oppo Find 7, and the 1080p 7a appears, along with chipset benchmarks

 

 

http://www.phonearena.com/news/First-display-comparison-between-the-QHD-Oppo-Find-7-and-the-1080p-7a-appears-along-with-chipset-benchmarks_id54175

 

Når det kommer til sammenligningen mellom skjermene der, så er den sammenligningen litt gammel. Så jeg tror nok at Oppo har finjustert litt på fargegjenngivelsen på Find 7 sin skjerm før den blir sluppet her i Europa (håper jeg).

 

 

 

Så gammel er den jo ikke? Virker usannsynlig at Oppo har gjort noen store forandringer hva gjelder skjermpanelet og medfølgende kvalitet siden slutten av Mars. Disse telefonene må jo tross alt ha vært i produksjon i en stund allerede nå for at de skal klare å levere et fornuftig antall så her vil jo et tidsrom på 2-3 mnd ikke være store greiene.

 

Kan jo dog være at de kan forbedre noe via programvare, men det virker jo som det er skjermpanelene er hovedutfordingen her og at disse ikke har god nok fargegjengivelse og kvalitet i seg selv, dette kan ikke på magiskvis fikses via programvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har nå oppdatert prisen på Oppo Find 7 i min førstepost. Den var satt til 499 euro, men ser at den koster 479 euro i stedet. Har også lagt inn Oppomart som plass hvor du kan kjøpe Find 7a og Find 7 telefonene i fra i min førstepost.

Det kommer vel 25 prosent moms i tillegg til de 479 euroene..

Er det noe mer i tillegg til det?

 

Sjekk hva som står under prisene i min førstepost da. Har jo hatt med 25% momsen fra jeg laget tråden. Så det eneste jeg gjorde var å forandre prisen i fra 499 euro til 479 euro og oppdaterte også de norske prisene den veien.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg hatt min Find 7A i en dag. Orket ikke vente på Find 7 og desutten tror jeg kanskje den voldsomme oppløsningen på Find 7 er noe overkill samt at det vil trekke ned batteritiden.

 

Er også usikker på om det kan gå utover ytelsen på telefonen hvis ikke resten av hardwaren er sterk nok.

Hva tror dere, muligens jeg er helt på viddene her;)

 

Det eneste som plager meg (og som jeg forsåvidt var klar over i forkant) er den begrensede kapasiteten til APPS.

 

Har jo googlet litt og ser at det er mange som snakker om å roote telefonen. Har dere som har kjøpt eller venter på Find 7 planer om å gjøre tiltak for å få utvidet kapasitet til APPS?

I tilfelle hadde det vært interesant å vite hvilken fremgansmåte dere har brukt/tenker å bruke.

"kapasiteten til APPS" Mulig jeg er dum, men hva mener du med det?

 

 

 

Han tenker vel på alle de restriksjoner Google har begynt å innføre med Android 4.X hva gjelder det at de fleste apps kun kan installeres og kjøre fra lokal lagring og ikke via ekstern (minnekort) noe som da i realiteten reduserer verdien av ekstern minne noe voldsomt da det kun begrenser seg til video, lydfiler osv.. Etter det jeg har forstått så vil også ting som Spotify sin offlineliste legge seg automatisk på intern minne uten noe voldsomt til omveier så selv musikk vil jo de fleste ende opp med å fylle opp intern minne.

 

Selv så har madammen over 20 GB med kun apps, også er det vel noen gigabyte med Spotify offlinelister osv.. I og med at dette da i utgangspunktet med Google sine nye regler og restriksjoner for Android må på intern minne av hensyn til ytelse (noe som er fornuftig i seg selv, veldig mange kjøper grisetrege minnekort med helt ræva random aksessytelse som gjør at det virker som Android er forsvinnende tregt når du forsøker å laste apps fra minnekort) ikke vil få plass på intern minne på 99% av alle telefonene solgt på det norskemarkedet så skjønner jeg jo at folk blir skeptisk.

 

 

Fatter ikke helt hvorfor produsenter på død og liv må begrense seg til fattige 16GB som gjerne gir deg mindre enn 8 GB ledig for apps og dilldall etter du tar hensyn til hvor stor plass systemet og oppdateringer trenger i seg selv. De må da i det minst kunne tilby hvertfall en 32 GB som et alternativ til 16 GB?

 

Det er akkuratt dette jeg tenker på ja.

Lenke til kommentar

http://www.oppoforums.com/threads/cyanogenmod-available-for-the-find-7a.17013/

Ser at Cyanogenmod nå støtter Oppo Find 7A.

Noen som har/skal prøve?

 

CyanogenMod 11S som er til OnePlus One er også tilgjengelig til Oppo Find 7a.

 

Tviler på at det er mange som har prøvd eller vil prøve den CyanogenMod versjonen du linker til med tanke på at den er ganske ustabil.

Lenke til kommentar

Ser det går an å forhåndsbestille Find 7 fra Oppostyle og Oppomart (som er litt billigere), men tror førstnevnte er offisiell butikk (?).

 

Noen som har erfaring med noen av dem, eller vet hvor det er best å handle fra?

 

Oppo har vel selv sagt (på G+ ?) at de trodde Oppomart solgte den kinesiske modellen.

Dette høres naturlig ut ettersom Oppomart solgte Find 7 før den var lansert i Europa.

Skal jeg kjøpe så blir det fra OppoStyle

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt min F7 med QHD skjermen osv. Gleder meg som en unge til julaften :) Men er det noen av dere som har hatt deres Find 7A/7 som har opplevd noe tull, f.eks gulskjæret som de skal ha slitt litt med nederst på skjermen?

 

Angrer dere på kjøpet eller er det gullegodt? :)

Lenke til kommentar

Hei. Har lagd en egen tråd om emnet, men kan jo spørre her også, da dette er en av de telefonene jeg har virkelig lyst til å prøve. Støtter Oppo Find 7 APT-X?

 

I følge APTX sin egen webside, så støtter ingen av Oppo sine telefoner APT-X.

 

Det er også blitt spurt om dette på Oppo forumet, så er mulig at det blir lagt til i en senere firmware versjon til Oppo Find 7a / 7.

Lenke til kommentar

 

Hei. Har lagd en egen tråd om emnet, men kan jo spørre her også, da dette er en av de telefonene jeg har virkelig lyst til å prøve. Støtter Oppo Find 7 APT-X?

 

I følge APTX sin egen webside, så støtter ingen av Oppo sine telefoner APT-X.

 

Det er også blitt spurt om dette på Oppo forumet, så er mulig at det blir lagt til i en senere firmware versjon til Oppo Find 7a / 7.

 

Ok. Takk for svar. Da utgår Oppo for meg. Blir da enten LG G3 eller å vente på Note 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...