Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen med Telenor abo som har fått NE4 oppdateringen? Fungerer deres mobildata etter oppdateringen?

 

opplever det samme mobildata fungerer ikke

 

 

Tydeligvis ikke bare meg som fikk dette problemet ser jeg.

 

Noen som har funnet en løsning?

Endret av Chance Boudreaux
Lenke til kommentar

Er folket generelt fornøyde med denne telefonen? Har en Z2 nå, men vurderer å bytte siden det er så mange småfeil med den.

 

Har hatt Z2 og valgte S5 da jeg finner den bedre på for meg viktige områder som:

Kamera

Skjerm

Ergonomi - hånd og lommevennlighet

Vekt og størrelse

Hjem tast.

IR Port.

Lenke til kommentar

 

Er folket generelt fornøyde med denne telefonen? Har en Z2 nå, men vurderer å bytte siden det er så mange småfeil med den.

Har hatt Z2 og valgte S5 da jeg finner den bedre på for meg viktige områder som:

Kamera

Skjerm

Ergonomi - hånd og lommevennlighet

Vekt og størrelse

Hjem tast.

IR Port.

 

 

Takk :-)

 

Det sies at det også skal komme en Google Edition av telefonen. Da kan man vel bare roote og flashe den på telefonen? Med Google Edition virker den ennå mer attraktiv :-)

Lenke til kommentar

Jeg har i dag Xperia Z1 som jeg er i grunnen veldig fornøyd med uten om gps'en.

 

Det tar ofte 50 min før den får fix, å ja jeg har prøvd ALT som kan gjøres.

Madammen har en Z og den har akkurat samme problemene.

Det som er rart når vi er andre plasser enn i det området vi bor så funker gps'en ofte.

 

Siden jeg bruker eller ønsker å bruke en treningsapp(endomondo) i mine 4 ukentlige jogge/fjell turer er det lite hjelp i at gps'en slår inn etter 50 min ( og noen gang så får den ikke fix i det hele tatt).

 

Jeg har vurdert å sende dem inn(har kjøp begge på nettbutikk), men regner med at det blir så mye styr at jeg orker ikke( ser for meg at de tester den i sitt området og at den funker fint der, og da sitter jeg med "skjegget" i postkassen og regninger for frakt begge veier og arbeidstimer fra verksted.

 

Jeg tenkte derfor å kjøpe en S5 hos den lokale Expert ( Den er 1000kr dyrere enn nettbutikk), for å slippe alt det stresset, og heller levere denne tilbake hvis det skulle vise seg at den ikke greier å få gps fix her jeg bor .

 

Noe jeg setter pris på med sony sin telefon at den har en ladekrybbe/docking som gjør at telefonen kan lades uten å åpne noen luker.

Jeg ser for meg når en luke åpnes og stenges MANGE ganger så ryker vanntettheten ?

 

Har S5 og denne løsningen ?

 

Og så var det batteritid, den må ikke ha dårligere batterikapasitet enn min Z1 har.

 

Lenke til kommentar

Jeg tenkte derfor å kjøpe en S5 hos den lokale Expert ( Den er 1000kr dyrere enn nettbutikk), for å slippe alt det stresset, og heller levere denne tilbake hvis det skulle vise seg at den ikke greier å få gps fix her jeg bor .

 

Noe jeg setter pris på med sony sin telefon at den har en ladekrybbe/docking som gjør at telefonen kan lades uten å åpne noen luker.

Jeg ser for meg når en luke åpnes og stenges MANGE ganger så ryker vanntettheten ?

 

Har S5 og denne løsningen ?

 

Og så var det batteritid, den må ikke ha dårligere batterikapasitet enn min Z1 har.

 

 

Ang Expert mener jeg fast og bestemt at du får nettpris i butikkene deres. Ellers kan du bare bruke "Click&Collect"-greia deres, hvor du bestiller gjennom nettbutikken (til 4995,-) og henter på den lokale butikken din, så fremt denne har telefonen på lager.

 

Når det gjelder luke, så stemmer det at Samsung bruker samme greie. Jeg merker på min ladeluke at den begynner å bli litt treg og er til tider vanskelig å få lukket, så jeg har begynt å være ekstra forsiktig med telefonen når jeg er ute, og jeg passer spesielt godt på at luka går skikkelig igjen. Er enig i at dette er en uting. Burde kunne løses på noen andre måter. Trådløslading kan være en greie, ja, men så vidt jeg vet er dette mye tregere enn ordinær lading.

Lenke til kommentar

Er folket generelt fornøyde med denne telefonen? Har en Z2 nå, men vurderer å bytte siden det er så mange småfeil med den.

 

Er i samme båt, bortsett fra at jeg for 10 minutter siden gjorde vurdering til handling. Håper til høyere makter at leverandøren til jobben har en angrerett som godtar at jeg har brukt telefonen et døgn. Det ironiske er dog at grunnen til at jeg leverte den inn ikke har noe med småfeilene å gjøre, men at jeg etter flere korte gåturer i går og i dag har fått gnagsår på låret av å ha Z2 i lommen :p Har en kompis som har S5 og er strålende fornøyd uten noen feil så da blir det denne på meg om returen går i orden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tydeligvis ikke bare meg som fikk dette problemet ser jeg.

Noen som har funnet en løsning?

Last ned oppsett for internett fra Telenor: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/

Takk!

 

Hadde du 4G før du oppdaterte? Er det en Telenor brandet telefon forresten? Lurer på om det kan være SIM-kort avhenging.

 

 

 

Hadde et gammelt sim kort. Det hjalp ikke å laste ned oppsett for internett heller. Så bestilte et nytt sim kort som jeg fikk før i dag.

Det hjalp faktisk ikke det heller, men jeg fant løsningen.

 

Under mobilnettverk menyen på telefonen så ligger det et valg som heter "Tilgangspunktnavn", der kan man velge "tilbakestill til standard" da virket det plutselig igjen.

 

Det positive var jo at jeg fikk et nytt simkort som har muligheten for 4g :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med trådløse ladere / ladeplater? Tenkte å anskaffe trådløsladedeksel til Galaxy S5 (ser at den kun finnes i hvit / sort ... ikke blå, arg...) og må jo da ha en eller annen ladeplate til den.

 

99,99% av alle trådløse ladere / ladeplater er jo basert på QI som er en åpen standard, ergo skal jo i teorien samtlige av disse fungere omhverandre akkurat som forskjellige USB-laderadaptere fungerer omhverandre. Men er det noen reell forskjell på ladeeffekt? Dette kommer forferdelig dårlig frem av produktinformasjon på de forskjellige løsningene..

 

Personlig så synes jeg ikke Samsung sin ladeplate til Galaxy S5 ser så fin ut, den fremstår temmelig liten og jeg ingen ser ut til å ha den på lager i Norge av troverdige nettbutikker. Selv heller jeg mot Nokia sin "Fatboy" ladepute (Nokia DT-901) da disse ser langt friskere ut enn stort sett alt annet du finner på det norske markedet og den vil jo passe mye bedre inn på et soverom / nattbord enn de fleste andre. Men skulle gjerne ha visst hvorvidt denne vil lade like effektivt som en eventuelt Samsung Galaxy S5 Wireless Charging Pad eller ikke.

 

 

Og vet noen om Samsung vil komme med noe litt friskere enn kjedelig sort / hvit hva gjelder farge på trådløse ladedeksler? Ser jo de har diverse S-View ladedeksler men de er jo temmelig latterlig priset og personlig så synes jeg denne flippen til Samsung er av temmelig ynkelig kvalitet.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som var skuffet over S5? Oppgraderte fra S4+, og blir å bruke angreretten for å heve kjøpet.

 

Fingeravtrykk-leseren er alt for dårlig, og irriterende i bruk. Det var en stor grunn til at jeg ville ha den. (IPhone som fingeravtrykk-leser er mye bedre) . Den er ikke merkbart kjappere heller.

 

Eneste positive er bedre kamera, vanntetthet, og bedre styrke i sollys. Ikke nok for å rettferdiggjøre prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...