Gå til innhold

[Løst] Pc er mye bedre en Konsoll


Ole98

Anbefalte innlegg

 

 

Vel, da må jeg flytte pc'n inn i stua (som jeg tror samboer kommer til å mislike sterkt).

Spille-pc i en stue som tilhører en 32-åring blir bare feil...

Tja. Jeg tenker litt mer på å ha en multimedia-maskin i et HTPC-kabinett. Har du et mediasenter med spill-maskinvare og en Microsoft-kontroller eller mus og tastatur til PC så er det jo en konsoll.

Det får du til under 4000 som gir bedre grafikk og som drar alle spill de neste 6 åra?

 

I 720p og 30 FPS ja. Ser ikke hvorfor det skal være urimelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei

Jeg skjønner meg ikke på folk som spiller konsoll. Det må være mye bedre å spille på pc!

 

Kan noen gi meg et godt argument for at konsoll liksom er bedre?

 

//Ole98

 

Konsollene er mye mer brukervennlig.

 

- Spillene har mer verdi. (ingen DRM)

- Du kan bytte, dele og selge spillene dine.

- Du trenger ikke bruke mange forskjellige klienter (Uplay, Steam, Origin)

- Du trenger ikke å bruke penger på å oppgradere maskinvaren.

- Du trenger aldri å være usikker på om spillet er kvalifisert til maskinvaren.

- Konsoll er billigere enn PC.

- Konsoller har langt mindre konfigurering.

 

 

Ingen drm i konsoll-spill? Hva slags definisjon har du av DRM?

- Kan du på PC også, om du vil.

- Det er sant, det er vel en slags fordel

- Stemmer, til gjengjeld må du bruke mye mer på spill, abonnement og utstyr.

- Riktig

- I innkjøp om man ikke spiller noe særlig ja, i drift? Ikke i mine øyne

- Riktig

 

Med unntak av ymse vissvass-argument som "En TV er større" o.l så er det i hovedsak tre argument for konsoll:

 

- Enklere i oppsett (ikke nødvendigvis i bruk)

- Billigere i initielt innkjøp (dyrere i bruk fra dag til dag)

- Andre spill er tilgjengelige.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, da må jeg flytte pc'n inn i stua (som jeg tror samboer kommer til å mislike sterkt).

Spille-pc i en stue som tilhører en 32-åring blir bare feil...

 

Tja. Jeg tenker litt mer på å ha en multimedia-maskin i et HTPC-kabinett. Har du et mediasenter med spill-maskinvare og en Microsoft-kontroller eller mus og tastatur til PC så er det jo en konsoll.

Det får du til under 4000 som gir bedre grafikk og som drar alle spill de neste 6 åra?

I 720p og 30 FPS ja. Ser ikke hvorfor det skal være urimelig.
. Fleste spill går i 1080p og 60 fps på ps4. Tviler på pc klarer det samme. Ps4 er optimalisert for gaming.

 

 

Uansett så er ikke pc bedre. Kan være bedre for deg men betyr ikke at det er bedre for alle. For meg er konsoll bedre

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, da må jeg flytte pc'n inn i stua (som jeg tror samboer kommer til å mislike sterkt).

Spille-pc i en stue som tilhører en 32-åring blir bare feil...

Tja. Jeg tenker litt mer på å ha en multimedia-maskin i et HTPC-kabinett. Har du et mediasenter med spill-maskinvare og en Microsoft-kontroller eller mus og tastatur til PC så er det jo en konsoll.

Det får du til under 4000 som gir bedre grafikk og som drar alle spill de neste 6 åra?

 

I 720p og 30 FPS ja. Ser ikke hvorfor det skal være urimelig.

 

Skal jo lage rimelig budget gaming pc for 4 lapper. om du skal ha absolutt alt av kabling, kabinett og disk. Kriteriet er også at den ikke skal bråke som et uvær så stock kjøler holder ikke på CPU.

Lenke til kommentar

 

Vel, da må jeg flytte pc'n inn i stua (som jeg tror samboer kommer til å mislike sterkt).

Spille-pc i en stue som tilhører en 32-åring blir bare feil...

 

Tja. Jeg tenker litt mer på å ha en multimedia-maskin i et HTPC-kabinett. Har du et mediasenter med spill-maskinvare og en Microsoft-kontroller eller mus og tastatur til PC så er det jo en konsoll.

 

Har en HTPC. En totalt vifteløs sak med Intel i3-prosessor og integrert grafikk. Veldig fin, og brukes hovedsakelig til XBMC, musikk og litt surfing.

Spilling blir det stadig mindre av. kjøpte The Last of Us på relesedagen, og tror jeg nå har kommet meg omtrentlig 50-60% ferdig...

Lenke til kommentar
. Fleste spill går i 1080p og 60 fps på ps4. Tviler på pc klarer det samme. Ps4 er optimalisert for gaming.

 

Uansett så er ikke pc bedre. Kan være bedre for deg men betyr ikke at det er bedre for alle. For meg er konsoll bedre

 

Battlefield 4 er ikke 1080p på Playstation 4. Jo en PC klarer det samme, en i3 maskin med GTX 750 Ti til rundt prisen av en Playstation 4 kjører Battlefield 4 mye bedre.

"PS4 er optimalisert for gaming" er ikke et argument.

 

Whatever floats your boat. Jeg har ingenting mot konsoller, men de tilbyr meg absolutt ingenting.

 

 

 

Har en HTPC. En totalt vifteløs sak med Intel i3-prosessor og integrert grafikk. Veldig fin, og brukes hovedsakelig til XBMC, musikk og litt surfing.

Spilling blir det stadig mindre av. kjøpte The Last of Us på relesedagen, og tror jeg nå har kommet meg omtrentlig 50-60% ferdig...

 

 

Jeg skal ikke tvinge deg til å bruke en PC istedet for en konsoll. Poenget mitt var heller å plante ideen for hvordan du kunne gjort ting annerledes.

 

 

Skal jo lage rimelig budget gaming pc for 4 lapper. om du skal ha absolutt alt av kabling, kabinett og disk. Kriteriet er også at den ikke skal bråke som et uvær så stock kjøler holder ikke på CPU.

 

 

Skal vi snakke budsjett så kan vi jo se på penger i et litt mer bredt perspektiv der man slipper å kjøpe en konsoll og kan investere 4 ekstra tusenlapper i en obligatorisk PC.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det kalles personlig preferanse, noen spiller på pc, noen på konsoll, noen spiller brettspill, noen spiller fysisk sport, noen spiller på mobilen..... du trenger ikke vite grunner til hvorfor folk gjør dette, bare tenk deg litt om, folk liker forskjellige ting, hvis du ikke klarer å akseptere at folk liker noe annet enn deg så må du vurdere om du ikke skal forandre deg som person.

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette her går vel egnetlig stort sett på hva folk selv liker. Liker du pc så bruker du den, liker du konsoll så bruker du den. Kan jo ikke argumentere for at det er bedre å like pc fordi folk har forskjellige meninger.

 

Jeg har begge begge deler og føler at jeg får mye mer ut av gaming på pc.

 

 

 

Har sett noen her som mener at man slepper å oppgradere konsoll... Synes nå det er det samme egentlig for ved konsoll så må man jo oppgradere fra f.eks ps3 til ps4 osv

Lenke til kommentar

Eit av dei store argumenta for konsoll er at det er mykje enklare å sette opp og spele på for vanlige folk.

 

Skal du spele på PC så kan det være litt vanskelig å finne ut om spelet du kjøper faktisk fungerer eller ikkje på din PC. Så når du handler spel så må du ha full oversikt over kva hardware du har i PCen og om den hardwaren du har er kompatibel og betre enn det som står som minimumskrav på spelet.

 

På konsoll så treng du kun å huske kva type konsoll du har når du kjøper spel for å være sikker på at du får med deg eit spel som fungerer.

Lenke til kommentar

det kalles personlig preferanse, noen spiller på pc, noen på konsoll, noen spiller brettspill, noen spiller fysisk sport, noen spiller på mobilen..... du trenger ikke vite grunner til hvorfor folk gjør dette, bare tenk deg litt om, folk liker forskjellige ting, hvis du ikke klarer å akseptere at folk liker noe annet enn deg så må du vurdere om du ikke skal forandre deg som person.

 

Dette er en tråd over pc/konsoll. Ikke start å snakk om meg som person! Hvis du ikke har noe bedre å si så la heller være.

Lenke til kommentar

 

Dette her går vel egnetlig stort sett på hva folk selv liker. Liker du pc så bruker du den, liker du konsoll så bruker du den. Kan jo ikke argumentere for at det er bedre å like pc fordi folk har forskjellige meninger.

 

Jeg har begge begge deler og føler at jeg får mye mer ut av gaming på pc.

 

 

 

Har sett noen her som mener at man slepper å oppgradere konsoll... Synes nå det er det samme egentlig for ved konsoll så må man jo oppgradere fra f.eks ps3 til ps4 osv

 

Er ikke sikker, men tror de mener systemoppdateringer osv. Fordi det tar mye lengre tid å oppdatere en pc enn ved en konsoll pga alle driverne som skal holdes oppdatert. Men har du et program som holder driverne oppdatert så burde det ikke være så stor forskjell egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...