Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den er dritfin, men taper stort på et område. 30,7db på det roligste. Det betyr at dette komponentet produserer enormt mye mer lyd enn resten av systemet mitt. Det gjør den dessverre til en taper for min del.

 

Det er derfor jeg synes hx1000i og EVGA p2 1000w er så utrolig attraktivt. Super ytelse OG 0db opp til 500 watt.

 

I tillegg til det er den 500-600 kroner dyrere. Jeg trenger ikke 1300 watt selv om jeg skulle skaffet meg 3-SLI (gtx980). For min del tror jeg det blir 2-SLI 980 og 5820K (eller lignende ytelse i den nye consumer platformen) det neste året.

 

Har hørt litt om at det kommer en del nye Titanium enheter frem over. Regner uansett med at disse kommer til å bli mye dyrere og dermed ikke har så mye å by på over en platinum enhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg ikke har oppdatert første post med HX1000i PSUen, men skal ordne dette.

Litt mye jobbing og sykdom som har satt meg litt på side linja siste par månedene!

 

Men skal prøve så godt jeg kan å oppdatere!

 

Ser at det er et par PSUer som ikke selges helelr lengre av de jeg anbefaler. Så blir nok en skikkelig oppdatering kommende måned!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den har vel fått mye skryt da den var på sin høyde før i tiden.

 

I dag er den en antikk gjenstand som man velger når man ønsker noe billig, solid bygd, og ikke bryr seg så mye om ytelsen. :) Helt sikkert relevant for en del, men tenkte jeg bare skulle nevne det. (S12 II ble lansert for ca. 8 år siden)

Den kan ikke måle seg med gode moderne PSUer når det kommer til strømforbruk/effektivitet, varmeutvikling, lydnivå, funksjonalitet, ripple, transientrespons, regulering eller tilkoblinger.

 

Selv billige og dårligere PSUer i dag kan i grunn skryte på seg bedre ytelse på flere av punktene.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sto mellom den og Corsair CX750 til ca. samme pris.

Kunne også valgt en Cooler Master B700 som komplett har på tilbud nå til 499, men frykter at disse er rent søppel som man setter inn i PC'en sin på egen risiko.

 

En PSU er vel forøvrig bra selv om designet er gammelt? Min Gigabyte 800w er fortsatt den beste jeg har hatt, selv etter 8 år i bruk.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du definerer som bra. Om det er byggkvaliteten, så er den fortsatt i Seasonic stil. Men det er svært mange andre aspekter et gammeldags design ikke kommer helt i land med.

 

Etter det jeg kjenner til så har den vel bla. ingen DC-DC konverter, som gjør at den kan slite om du har lav last, som f.eks dypt hvilemodus til haswell. Spenningsreguleringen ville fått full stryk i en moderne test. Faller så langt som 11,58V ved 600W. Den er treg i responsen på transienttestene, hvor spenningen droppet ganske langt. I forhold til en "heldigital" reguleringsløyfe (Axi-serien), eller nyere fra f.eks Superflower (f.eks EVGA supernova) så er det nærmere 10 ganger dårligere.

 

Og så har du det litt mer åpenbare som effektiviteten, som gjør at den kaster bort dobbelt så mye effekt som en vanlig 80 plus platinum, eller god 80 plus gold. For ikke å snakke om Titanium som nesten er tre ganger bedre her. Og høyere strømtrekk betyr også mer varme. Og mer varme betyr også mer støy. Det sier seg vel nesten selv at en enhet med 2-3 ganger så høy varmeutvikling ikke vil være i nærheten av like stillegående, selv med god vifte.

Det som derimot er svært bra er at den har lite ripple (elektrisk støy). I alle fall på den tiden den kom ut. I dag er det litt over midt på treet, og helt klart innenfor. Og dette er viktig for å minske slitasjen på andre komponenter, og strengt talt halve hovedoppgaven til en PSU.

 

Ps: PSUen er kanskje bare en 5 år gammel, men platformen er nærmere 8. :)

 

Edit: B-serien til Colermaster mener jeg er ganske crap. Styr unna. Det finnes et par solide i V-serien dog.

 

Hva er maks lengde du kan ha?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Corsair CX er helt grei. Ikke søppel i det hele tatt.

 

Ja, jeg så på den som et alternativ.

Ser jeg formulerte meg litt uklart, var Cooler Master sin B-serie jeg anså som søppel.

 

 

Hva er maks lengde du kan ha?

 

Takker for solid svar. 160mm er maks, har hørt noen som fikk 165mm inn og det gikk akkurat.

Om den er modulær så kan den ikke være mer enn 150mm da lange skjermkort blokkerer de modulære portene.

 

Kanskje V550S eller V650S er et alternativ, de virker å være meget solide.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Mangel på kontakter ja..

Usikker på hvor gammal min PSU er nå, og hvilket merke det er (orker ikke åpne kabinette nuh..) Den hadde værtfall bare en 6pins til skjermkort.. (Ops.. Profilen min sa Gigabyte Odin PRO_550w)

Anyways. Vifta hyler til tider, så den kan være på vei ut.. Da må jeg ha en ny.

Jeg tror det er dette som står i maskina nå:

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black
Gainward GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler
Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM
Intel® Core i5-3570K Processor
Fractal Design Define R4 Black Pearl
ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

+ en 500gb snurredisk..

Så da trenger jeg vel ikke allverdens..? Men en dag må jo ting oppgraderes...

Tips? Er den ikke modulær, blir det ikke kjøp...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...