Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser at Ax1200i er å få til rundt 2000 kroner på black friday. Vil fremdeles Antec HCP-1300 være et mye bedre kjøp?

 

Mitt eneste krav er egentlig at den skal ha en superrolig lydkurve og være lydløs ved idle.

 

Ax1200i er litt stillere enn HCP 1300.

 

Har begge men hører egentlig ingen av dem, siden radiatorviftene mine overdøver dem :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, planlegger å bruke Noiseblocker PL-2 i mitt nye bygg. Skal kun ha 2 av disse gående på rundt 700rpm under idle. Derfor er det viktig for meg at PSU også står i ro under idle. Ax1200i spinner vel ikke opp før rundt 400 watt? Hvordan er dette med HCP-1300?

 

Alt i alt, hvilken av disse ville du anbefalt?

Lenke til kommentar

Hehe, planlegger å bruke Noiseblocker PL-2 i mitt nye bygg. Skal kun ha 2 av disse gående på rundt 700rpm under idle. Derfor er det viktig for meg at PSU også står i ro under idle. Ax1200i spinner vel ikke opp før rundt 400 watt? Hvordan er dette med HCP-1300?

 

Alt i alt, hvilken av disse ville du anbefalt?

 

antec 1300 hcp snurrer hele tiden...

 

Antec 1300 er best, og vil anbefale den til alle :D Man trenger ikkje å ha noe annet egentlig. Enten èn eller 2 antec 1300 hcp :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke helt enig.

 

Det vil kunne påvirke ganske mye. Er nok ikke noe fyllmasse det der, og elektrolyten har en svært viktig rolle for å gi de verdiene kondensatorene er spesifisert til. Og når det lekker ut og fordamper, så vil det gå kraftig utover kapasitansen og andre egenskaper. Og det faktum at de har "eksplodert" betyr jo at de slet i utgangspunktet, som nå er ENDA verre.

 

Har hatt mindre ille tillfeller som har gitt kritisk dårlig filtrering. (gått fra ca. 50 mV ripple til ca 0.6V på 5V railen)

 

Trenger ikke bare bety ustabil PC, men vil slite på resten av komponentene. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andrull : I utgangspunktet er vi trolig ikke uenige , men ikke alle Caps som lekker trenger å ha mistet funksjonalitet , dette kan måles med de riktige måleapparatene , men når jeg selv oppdager noe sånt må enten Psu'en byttes eller man bør erstatte Caps.

Nå er det sånn at en Caps kan slutte helt å virke (Catastrophic Failure) eller degraderes over tid , spesielle faktorer som påvirker dette er :

 

Kilde

 

1. High Voltage conditions: The capacitance decreases
and ESR increases.
2. Transients: The leakage current can be high and an
internal short-circuits can occur.
3. Reverse Bias: The leakage current becomes high
with loss of capacitance and increase in ESR.
4. Strong Vibrations: These can cause internal short
circuits, capacitance losses, high leakage currents,
increase in ESR and open circuits.
5. High Ripple current: These cause internal heating,
increasing the core temperature which results
in gradual aging of the capacitor.

 

Men ja, det er svært tydelig at dårlige / lav kvalitets Caps ofte er primærproblemet i mange strømforsyninger etterfulgt av elendig byggekvalitet og ymse feil...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du lodde på nye "Caps" ? :) Prøve deg fram? Overdimensjonerte feks ? Som passer?

Hvilket merke/rating er det på kondisene? :)

CapXon... :(

 

Skal få bytta dem en eller annen gang, men PSUen fungerer greit selv om den har en intens coil whine.

 

Hva er verst/best av å bytte de ut med nye med høyere spenning, eller større kapasitet/kapasitans?

 

Har lest litt forskjellig på diverse fora og blitt usikker.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...