Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, ja du sier noe. Er ikke store steget opp til 850W'ern. Og ligger jo på kanten med 750W om jeg plutselig fikk det for meg å skaffe nytt skjermkort. :p Selv om jeg vet de tåler 10 % overlast.

 

Trenger jo også en 400W 13-14v og en 500W 18V sak. Og så har jeg endelig nok strøm til maskina vettu. :-D

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har kjøpt meg et Evga 780Ti Sc dedikert til folding (Og til evig tid som slave til 980 kortet mitt, PhysX :evil: )

 

Jeg har fra før en overklokket i7 på 4.5/1.290V, 980 på 1445Mhz/Stock volt amt. og 780Ti kortet skal selvfølgelig overklokkes, stock er teit :thumbdown:

 

Hvor fint klarer Psu`en min det? Burde jeg se etter en oppgradering eller kan jeg spare pengene?

Lenke til kommentar

Har faktisk plass til det, 22.5Cm akkurat nå som jeg målte med målebånd.

 

Andrull@ Tror faktisk jeg skal ha det liggende :p Få begynne å lete.

Det holder ikke, må jo ha plass til kontaktene på enden.

Hva er i vegen der? HHD-holdere?

 

Har en slik boks som får psu 5-6cm ut bak

 

http://www.multicom.no/PE-01Be-forlengerbrakett-for-PSU-benyttes-for-lange-stromforsyninger-LIAN-LI/cat-p/c/p2276015

post-64596-0-35441100-1414880541_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøp en strømmåler finn ut hvor mye den trekker i praksis til det du driver med.

Hva vil du anbefale for enkel og relativ korrekt avlesning av hvor mye man trekker fra veggen?

 

Nei, den som War linket til vil nok fungere godt nok. Er sikkert ikke verdens mest nøyaktige, men holder i lange baner til å bestemme noe så grovt som riktig PSU-størrelse. Og sett slike bli brukt i langt mer kritiske målinger til riktig resultat.

 

Men selvsagt, viktigst av alt er å regne den frem til faktisk strømforbruk fra PSUen, og ikke bare fra veggen. Her er det nok mer enn godt nok å bare å sjekke på tester, hvilket effektivitetsnivå du ligger på, og så trekke det fra.

 

Noe særlig mer korrekt ville plutselig krevd veldig mye mer jobb og utstyr, så det blir nok ikke noe alternativ uansett. Alle ledere måtte være koblet gjennom Tang-amperemetere/amperemeter-prober og spenningsmåler. For deretter å logge dette samtidig, samt kalkulere effekten. Et par titusen kroner tipper jeg, om det skal være nøye, og kanskje bare et par tusen om det skal gjøre på gode gamle måten. :p

 

For bare å bruke et skikkelig effekt-måleinstrument ville nok ikke hjulpet så mye når man ikke nøyaktig vet hvor stor andel PSUen står for, som uansett blir den største feilkilden.

 

Kan hende det finnes mer dedikert utstyr, men er nok ikke billig det heller, og sikkert i ti-tusen kroner klassen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...