Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, nei det var nok ikke for støvblåsing jeg tenkte på. :p PCen har innebygget kompressor. OFC. :wee:

Men å arbeide på PCen er et mareritt når det er så trangt, og må hele tiden flytte noe fra et sted til et annet om jeg ønsker å bygge noe. Da alt er fylt opp til randen, på et lite 5 kvm stort rom som skal huse ALT fra frysere, kjøleskap, lerreter, PCer, prosjektorer, ledninger, verktøy, elektroverksted, verksted, batterier, skruer, instrumenter og alt med teknisk relevans. :mellow:

 

Hva gjør man ikke for kjærligheten... :roll: I ungkarsleiligheten hadde jeg eget verksted under bakken på 25-30 kvm i det minste. :p

 

Mange sier jeg bør være fornøyd for at jeg fikk eget hobbyrom, men hvor skulle man ellers ha alt utstyret for å vedlikeholde leiligheten og fungere i hverdagen!?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Veldig sant. Hvis den bedre halvdel (eller hele slekta på begge sin side for den saks skyld) ønsker at diverse duppeditter skal fungere - og snur seg mot deg får å få det slik - så burde det være et must at man har en god arbeidsplass. Det er bare å bygge seg hus. Jeg har selv et lite kott av et rom nå, og da blir stuebordet stort sett alltid fult av verktøy og hardware. "Jeg kan jo bruke gjesterommet..." blir møtt av et surt blikk.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ikke det merket på psuen, hva de produserer for andre merker har jeg ikke sjekket.

All hardwaren dør samme året det er kjøpt uansett, så tenker ikke så mye på merkene, bare venter på rmaene.

 

Fikk 55 kvm jeg delt på 4 rom til verktøy

Eneste bakdelen er at det er 195-ish i taket og hele gulvet må meisles opp og senkes før jeg restøper.

# Lukter så april

Endret av War
Lenke til kommentar

Produsentenes feil, men greit nok.

Med kvalitetsdeler som hadde klart slik jobbing i 5 år hadde hver del kostet 2-3 ganger prisen.

 

Har 3 kort inne til rma akkurat nå, er vel nr 10 eller noe i år.

 

Blir neppe svartelistet, for de tjener nok penger på meg.

Mange hundre ordere bare på en av butikkene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det ordet 'tversnitt' du leter etter? kvmm (kvadratmillimeter) er ikke like kult som kvm, eller bare "kvadrat" som man kaller det.

 

I PSUer så er det snakk om AWG 16-18, som tilsvarer et tversnitt på 1,3-0,8 mm^2

Bruker du 1,5mm^2 så vil de elektriske egenskapene være hakket kvassere enn de fleste high-end PSUer. Ja, gitt ca. samme lengde i alle fall. :)

 

0,75mm^2 ville nok vært litt tynt.

 

Personlig hadde jeg nok sannsynligvis gått for en enkel 6mm^2 leder til 8-pin og 6-pin kontakter, for å få det mest mulig kompakt, og samtidig ha en kabel som yter vesentlig bedre enn originale, men bryter muligens med utseendet du går for?

 

Da kan du også tillate deg litt lengre kabler. :)

Flertrådet, mangetrådet eller entråd?

 

Dårlig tid

Endret av sevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei !

 

Jeg har lett og lett for å finne en ekstremt stillegående strømforsyning og endte opp med seasonic x-1050. Kjører nå overklokket med 780 sli og den er definitivt ikke stille. Så jeg må kjøre to psu'er. Kan dere anbefale en psu som ikke starter vifta før 600 watt eller helst enda senere ? Eneste jeg har funnet til nå er pc power & cooling mk2 1200watt men vet ikke om de selger den i Norge.

Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg har lett og lett for å finne en ekstremt stillegående strømforsyning og endte opp med seasonic x-1050. Kjører nå overklokket med 780 sli og den er definitivt ikke stille. Så jeg må kjøre to psu'er. Kan dere anbefale en psu som ikke starter vifta før 600 watt eller helst enda senere ? Eneste jeg har funnet til nå er pc power & cooling mk2 1200watt men vet ikke om de selger den i Norge.

Corsair 1500w er ditt eneste håp for single psu. Selv kjører jeg 2x1200w psu i hovedmaskinen. Man har jo selvfølgelig stort nok kabinett for 2xpsu. Man kjøper kun kabinett med plass til 2. Selv mitt gamle tj07 fra 2006 har plass til 2stk ;)

 

Vil du ha stille psu med overklokket 780 sli og overklokket cpu, så kjører du like greitt 3stk psu. 1 på hk og ett på hvert skjermkort. 780classy må ha 2 psu på hver for å holde kjeft når de er overklokket :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg har faktisk kjøpt meg nytt kabinett nå med plass til to psu'er. Corsair air 540. Er ikke beregnet for to men har plass i "bakrommet" Men corsair 1500 watt koster vel sykt mye penger. Finnes det ikke andre psu er som holder holder vifta i ro til 5-600 watt ?

600w er mye passivt. corsair 1200i kjørervel bare 450w uten vifta på? Husker ikkje :p

 

Legger du inn penger som en faktor, så har man ofte tapt med spesielle behov ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

pc Power & cooling 1200w kjører opp til 600watt. Men må vel bestilles fra utlandet da. Tror kanskje bare jeg kjøper en seasonic fanless 530 watt og bruker den på En gpu og 4770K'en enn så lenge.

Sjekk med et wattmeter hvor mye maskinen faktisk trekker under load, eller er det kanskje 600w du har målt? Jeg tipper du kommer over 600w ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...