Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det noen som har noen "rare" fobier? (Min fobi mot apekatter)


medlem-124997

Anbefalte innlegg

Ikke en fobi jeg har lenger, men i "gamle dager" hadde jeg en dårlig følelse inni meg dersom jeg viste at PC-en min ikke var på, jeg tror det kom av at den var så ustabil at jeg aldri viste om den ville starte om jeg slo den av.

 

Hahaha ja, den fobien har jeg også hatt. Innholdet på PCen er jo hele livet mitt. Har jo vært med på røykvarslere som begynner å pipe om natten, og at jeg har snudd meg en gang eller to før jeg har giddet å stå opp for å se hva det går i og røske ut batteriet. Men våknet jeg om morgenen og viftesusen fra PCen ikke var der, DA var jeg rask på beina da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mugg! Ser over her at det heldigvis er flere.

Bare at jeg klarer ikke å SE på det engang, om jeg ser det så freaker jeg ut, vet ikke hvorfor. Og jeg kan ikke ta på det selv om det er på en ost i en plastikkpose heller. Kan rettogslett ikke se på det :p

Ooog jeg har bakteriefobi, så .. omtrent alt som er "offentlig" er ekkelt for meg å ta på :glare:

 

Ellers er det de vanlige.. Edderkopper, slanger, biller..

 

Tydelig at det ikke er noen sammenheng mellom mugg og bakteriefobi, for jeg har overhodet ingen fobi for bakterier ellers :p Jeg kan godt legge meg på alle fire og vaske opp noen annen sin dritt, men faen i helvete om du får meg til å ta i noe som er råttent og/eller muggent.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om det er sterkt nok til å kunne kalles en fobi, men hvis jeg har en fobi, så må det iallefall være å komme for sent..

Hvis noen venter meg et sted til et nevnt tidspunkt så stresser jeg noe jævlig hvis jeg ikke er tidlig ute..

Hvis det er steder jeg aldri har vært før så blir stresset bare enda verre siden jeg da må basere meg på Google Maps og lignende unøyaktige tjenester..

Lenke til kommentar

Det er nok neppe noen fobi nei, men kalles stort sett det å være pliktoppfyllende og punktlig :p

 

Fobi er en irrasjonell, intens og vedvarende frykt for visse situasjoner, aktiviteter, gjenstander, dyr eller mennesker. Det viktigste symptomet på denne lidelsen er et overdrevent og urimelig ønske om å unngå det fryktede stimulus. Når frykten er utenfor egen kontroll, og hvis frykten forstyrrer dagliglivet, kan kriteriene for en diagnose på en av angstlidelsene være oppfylt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg har en sterk forbi mot flammer, fyrstikker, lighthere og alt sånt. Har ALDRI i hele mitt liv tent en fyrstikk for jeg er så redd for det. Blir stresset sc levende lys og det ender alltid med at jeg blåser de ut for jeg blir så stresset av det. Er litt flaut når noen spør om jeg kan tenne et lys pg jeg må si at jeg ikke tør:SSS

Lenke til kommentar

 

Mugg! Ser over her at det heldigvis er flere.

Bare at jeg klarer ikke å SE på det engang, om jeg ser det så freaker jeg ut, vet ikke hvorfor. Og jeg kan ikke ta på det selv om det er på en ost i en plastikkpose heller. Kan rettogslett ikke se på det :p

Ooog jeg har bakteriefobi, så .. omtrent alt som er "offentlig" er ekkelt for meg å ta på :glare:

 

Ellers er det de vanlige.. Edderkopper, slanger, biller..

 

Tydelig at det ikke er noen sammenheng mellom mugg og bakteriefobi, for jeg har overhodet ingen fobi for bakterier ellers :p Jeg kan godt legge meg på alle fire og vaske opp noen annen sin dritt, men faen i helvete om du får meg til å ta i noe som er råttent og/eller muggent.

 

 

Haha, du er gaal! Aldri i verden om jeg hadde gjort det. Er det samme med oppkast? Andres oppkast?

Fysj å æsj :mellow:

Sier ikke at det er en sammenheng altså,jeg bare nevnte det :blush:

Lenke til kommentar

Plastisk kirurgi inkl silikonpupper,botox osv. har jeg fobi mot, De som har tatt det uten "gyldig grunn". De som skal fylle inn,rette opp,legge til,ta bort og fylle ut. Syntes det ser helt forferdelig ut. igjen så er det greit om du har grove feil og mangler. Men utenom det, wææææ :sick:

 

 

Silikonpupper er supert om du er utrolig dårlig begavet fra før eller pga sykdom, Men de som tar det pga "utseende" tåler det sjeldent, plutselig blir de så mye deiligere en andre, så mye bedre en andre osv.

Lenke til kommentar

Plastisk kirurgi inkl silikonpupper,botox osv. har jeg fobi mot, De som har tatt det uten "gyldig grunn". De som skal fylle inn,rette opp,legge til,ta bort og fylle ut. Syntes det ser helt forferdelig ut. igjen så er det greit om du har grove feil og mangler. Men utenom det, wææææ :sick:

 

 

Silikonpupper er supert om du er utrolig dårlig begavet fra før eller pga sykdom, Men de som tar det pga "utseende" tåler det sjeldent, plutselig blir de så mye deiligere en andre, så mye bedre en andre osv.

 

Dette er vel strengt tatt ikke en fobi (snarere en fordom). Med mindre du oppriktig er redd for at kvinner med silikoninnlegg skal komme snikende inn vinduet og drepe deg mens du sover om natta...

 

En fobi er en irrasjonell, intens og vedvarende frykt for visse situasjoner, aktiviteter, gjenstander, dyr eller mennesker. Det viktigste symptomet på denne lidelsen er et overdrevent og urimelig ønske om å unngå det fryktede stimulus.

Lenke til kommentar

Nå kom jeg på en. Jeg har fobi mot det å kakke egg etter en uheldig opplevelse da jeg var liten. Vi skulle lage pannekaker, og et av de siste eggene vi skulle ha oppi var råttent. Det stinket noe innforjævlig, og vi hadde heller ikke nok egg til å lage ny røre, så til min fortvilelse der jeg sto som en ivrig gutt ble det ble ikke pannekaker den dagen heller.

 

Derfor er jeg nå alltid skeptisk når jeg skal kakke egg, siden jeg aldri vet hvilken overraskelse som er på innsiden. :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en fobi for tang og tare. Jeg klarer å gå over det, jeg evner å svømme igjennom det, men gudene vet at jeg bruker mye krefter på å hate og angre på det hvert sekund. Hadde det ikke vært for at tang og tare var omringet av vann skulle jeg tatt på meg en personlig vendetta og brent ned hver eneste flekk som så arrogant har bosatt seg nær enhver badeplass. Se denne stakkaren som garantert i fotoøyeblikket ber en stille bønn om å dø raskt. (Ikke bry dere for mye om overskriften)

Lenke til kommentar

Hullete flater i hud/diverse annet. Æsj, så ekkelt det er. Tror ikke det er så forferdelig uvanlig. Søk på google images etter "fear of holes".

 

Kom over noen sånne bilder samme dagen som Galaxy S5 ble vist, og da de viste baksiden på S5 så var den også hullete. Nå assosierer jeg alltid S5 med kvalme hullete hudbilder. :/

Lenke til kommentar

Hullete flater i hud/diverse annet. Æsj, så ekkelt det er. Tror ikke det er så forferdelig uvanlig. Søk på google images etter "fear of holes".

 

Kom over noen sånne bilder samme dagen som Galaxy S5 ble vist, og da de viste baksiden på S5 så var den også hullete. Nå assosierer jeg alltid S5 med kvalme hullete hudbilder. :/

Morsomt nok var en stratos-lignende sjokolade en av de første bildene som dukket opp.

Ellers har jeg også moderat fobi for edderkopper, så om man kombinerer oss to så får man "spider bite necrosis"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...