Gå til innhold

Cod:Ghosts skal få 2X fps med 2X GPU? Ikke akkurat.


Anbefalte innlegg

Så nå har jeg kasta bort hva ser ut som å være 2 dager på å få mine 2 XFX R7970 1050Mhz GPU kort til å fungere, å begge laster så mye de klarer når jeg spiller alt fra BF4 til Cod Ghost, selv om den extra ytelsen ser ut til å ikke være til stede i alt fra den siste 3DMark; Ghost hakker som stop-motion film, OG bf4.

Det sto vertfall nylig i en beta oppdatering fra CCC for AMD at Crossfire var støttet for ghost; da må vel dette være feil/ikke plettfritt isåfall?

Uansett så lurer jeg på hvordan jeg kan forsikre meg om at jeg får 2X ytelse på maskinen min fra et GPU standpunkt, ettersom at det virker som at det ikke fungerer.

Kan det ha noe å si at det kom en advarsel "driver install: the INF file was not found"? Har det noe med saken å gjøre?

Jeg har allerede kastet bort over en dag på å få det til å fungere, så funksjonaliteten på begge kort kan jeg garantere vertfall (Vær funger 100% selvstendig!)

Specs og noe teknisk data er lagt med. Har ikke sett noe faktisk fiks på dette enda, selv om Crossfire er helt nytt for meg. All hjelp og lærdom er satt stor pris på!

Jeg er tilbake etter jobb i morgen KL 5. På gjensyn!

post-179462-0-39455300-1390527214_thumb.png

post-179462-0-24841400-1390527223_thumb.png

post-179462-0-30905400-1390527228_thumb.png

post-179462-0-51934500-1390527232_thumb.png

post-179462-0-32409100-1390527239_thumb.png

post-179462-0-49577800-1390527245_thumb.png

post-179462-0-82261200-1390527258_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du... Ikke prøv en gang.

CoD: Ghosts er ikke optimalisert for PC.

IW var faktisk nødt til å gjøre en god jobb å å fucke opp Ghosts slik de har gjort.

 

Har selv 2x 7970 kort i CFX, og da lagger det som bare F* ... Det lagger litt mindre uten, men fortsatt bortkastet tid.

 

Spill heller BO2 om du skal spille CoD.

 

Edit:

I Ghosts så kan du møte på cheatere i ca. vær tredje lobby, mens i BO2 så har jeg møtt 6 stk. (jeg har tatt telling).

 

Bare les litt på Ghosts forumet, så ser du hvor mye hat det er her.

http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/english/ghosts/forums/pc#.UuHdPxDsSUk

 

Ja, CoD har en god del hatere fra før, men dette tar kaka.

 

Ikke spill Ghosts. Du vil ende opp med ødelagte tastatur, knust skjerm og en mus flygende gjennom vinduet.

Endret av AvaloN - TLW
Lenke til kommentar

CoD:Ghosts aner jeg ikke noe om, og du har ikke tatt skjermbilde fra GPU-Z etter at du har kjørt spillet (vifta har jo ikke spint oppover.)

BF4 må du huske på er ekstremt CPU-avhengig og det er høyst sannsynlig at din FX-8350 er en massiv flaskehals for 2x7970 om du spiller på 1920x1080, særlig med Windows 7 installert.

 

EDIT:

Uansett vil du nesten aldri se dobbel framerate i spill fra CFX/SLI, dette skjer kun i benchmarks som Valley, Heaven, og 3DMark.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CoD:Ghosts aner jeg ikke noe om, og du har ikke tatt skjermbilde fra GPU-Z etter at du har kjørt spillet (vifta har jo ikke spint oppover.)

BF4 må du huske på er ekstremt CPU-avhengig og det er høyst sannsynlig at din FX-8350 er en massiv flaskehals for 2x7970 om du spiller på 1920x1080, særlig med Windows 7 installert.

 

EDIT:

Uansett vil du nesten aldri se dobbel framerate i spill fra CFX/SLI, dette skjer kun i benchmarks som Valley, Heaven, og 3DMark.

Beklager, jeg lastet opp feil bilder for load. Var stuptrøtt i går. Greia jeg stusser mest over er at det ikke er så mye som 5% fps gain i 3DMark når begge er koplet til.

For å være ærlig, så er det vel bare bf4 og ghost som drar fps'en under 60fps med ett grafikk kort en gang i blant.

Jeg kjenner en pro gamer som testa ut en fps unlocker for ghost. Han fortalte at det vistnok fungerte bedre; selv om ghost bare bruker en av hans fire titan kort. Jeg er fortsatt gira på da det til å fungere. Ikke noe annet folk ved om den dårlige crossfire støtten?

I bestefall kan litt overklokking hjelpe om ikkenoe annet funker?

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

 

CoD:Ghosts aner jeg ikke noe om, og du har ikke tatt skjermbilde fra GPU-Z etter at du har kjørt spillet (vifta har jo ikke spint oppover.)

BF4 må du huske på er ekstremt CPU-avhengig og det er høyst sannsynlig at din FX-8350 er en massiv flaskehals for 2x7970 om du spiller på 1920x1080, særlig med Windows 7 installert.

 

EDIT:

Uansett vil du nesten aldri se dobbel framerate i spill fra CFX/SLI, dette skjer kun i benchmarks som Valley, Heaven, og 3DMark.

Beklager, jeg lastet opp feil bilder for load. Var stuptrøtt i går. Greia jeg stusser mest over er at det ikke er så mye som 5% fps gain i 3DMark når begge er koplet til.

For å være ærlig, så er det vel bare bf4 og ghost som drar fps'en under 60fps med ett grafikk kort en gang i blant.

Jeg kjenner en pro gamer som testa ut en fps unlocker for ghost. Han fortalte at det vistnok fungerte bedre; selv om ghost bare bruker en av hans fire titan kort. Jeg er fortsatt gira på da det til å fungere. Ikke noe annet folk ved om den dårlige crossfire støtten?

I bestefall kan litt overklokking hjelpe om ikkenoe annet funker?

 

Et par ting jeg vil anbefale deg:

Skru av ULPS, jeg bruker ATIman som i tillegg har den nyttige funksjonen at det kan avinstallere driverne også (clean install hver gang.) Dette kan faktisk fikse et par problemer med CFX.

Logg GPU load i GPU-Z eller Afterburner for begge kortene mens du kjører 3DMark og andre benchmarks.

Last opp resultatene fra benchmarks, både med og uten CFX aktivert.

 

Jeg stiller meg litt skeptisk til noen som kaller seg for pro gamer og kjører SLI, men han har sikkert litt peiling han også ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

 

 

CoD:Ghosts aner jeg ikke noe om, og du har ikke tatt skjermbilde fra GPU-Z etter at du har kjørt spillet (vifta har jo ikke spint oppover.)

BF4 må du huske på er ekstremt CPU-avhengig og det er høyst sannsynlig at din FX-8350 er en massiv flaskehals for 2x7970 om du spiller på 1920x1080, særlig med Windows 7 installert.

 

EDIT:

Uansett vil du nesten aldri se dobbel framerate i spill fra CFX/SLI, dette skjer kun i benchmarks som Valley, Heaven, og 3DMark.

Beklager, jeg lastet opp feil bilder for load. Var stuptrøtt i går. Greia jeg stusser mest over er at det ikke er så mye som 5% fps gain i 3DMark når begge er koplet til.

For å være ærlig, så er det vel bare bf4 og ghost som drar fps'en under 60fps med ett grafikk kort en gang i blant.

Jeg kjenner en pro gamer som testa ut en fps unlocker for ghost. Han fortalte at det vistnok fungerte bedre; selv om ghost bare bruker en av hans fire titan kort. Jeg er fortsatt gira på da det til å fungere. Ikke noe annet folk ved om den dårlige crossfire støtten?

I bestefall kan litt overklokking hjelpe om ikkenoe annet funker?

 

Et par ting jeg vil anbefale deg:

Skru av ULPS, jeg bruker ATIman som i tillegg har den nyttige funksjonen at det kan avinstallere driverne også (clean install hver gang.) Dette kan faktisk fikse et par problemer med CFX.

Logg GPU load i GPU-Z eller Afterburner for begge kortene mens du kjører 3DMark og andre benchmarks.

Last opp resultatene fra benchmarks, både med og uten CFX aktivert.

 

Jeg stiller meg litt skeptisk til noen som kaller seg for pro gamer og kjører SLI, men han har sikkert litt peiling han også ;)

 

Han kaller seg ikke noe som helst. Han har allerede vunnet en massiv slant med penger.

Anyways, jeg får se på det når jeg får tiden senere i natt. Jeg fant noen små fix'es for Ghost som hjalp circa 10%; selv om det er resultatet over hele fjøla som gjelder!

Takker for tipset forresten. Har aldri giddi å fått med 2X av noe for en PC før i tida egentlig.

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...