Gå til innhold

Siterpyramiden er tilbake


Gjest Slettet-t8fn5F

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Så en bruker vill ha det og en annen støttet han, og dermed ble det innført.

I den tråden er det INGEN som forteller han at han kan bruke multisitat og han vill holde "tråden".

 

Det er for dårlig. I den andre tråden er det en som er imot han. legger du til de som er imot det i denne tråden, så er det flere som er imot, enn for. Jeg teller ikke med autoritetspersoner, da de følger bjellen.

 

Det er mindre arbeid å bruke multisitat, enn det er å redigere vekk en pyramide.

Sundan2k, jeg tror ikke vi kommer noen vei med dette, moderatorene virker fast bestemt uansett at dette er for det beste, minner meg om youtube og hvorda google har kommet med forandrer som dem tror er gode men som egentlig ikke er det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker-292501 skrev (På 2.2.2014 den 23.14):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 2.2.2014 den 22.57):

Så en bruker vill ha det og en annen støttet han, og dermed ble det innført.

I den tråden er det INGEN som forteller han at han kan bruke multisitat og han vill holde "tråden".

 

Det er for dårlig. I den andre tråden er det en som er imot han. legger du til de som er imot det i denne tråden, så er det flere som er imot, enn for. Jeg teller ikke med autoritetspersoner, da de følger bjellen.

 

Det er mindre arbeid å bruke multisitat, enn det er å redigere vekk en pyramide.

, jeg tror ikke vi kommer noen vei med dette, moderatorene virker fast bestemt uansett at dette er for det beste, minner meg om youtube og hvorda google har kommet med forandrer som dem tror er gode men som egentlig ikke er det

 

Til opplysning: Moderatorene håndhever regelverket, vi fastsetter det ikke. Det er det forumledelsen som gjør. Det jeg forsøker å gjøre nå er å sørge for at forumet blir best mulig gitt de forutsetningene vi har.

 

For øvrig er jeg uenig i at det er lettere å bygge pyramider når man trenger det. Det krever forholdsvis god kunnskap til bbcode, mens å fjerne dem er veldig enkelt uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Herr Brun skrev (På 3.2.2014 den 7.53):

 

Bruker-292501 skrev (På 2.2.2014 den 23.14):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 2.2.2014 den 22.57):

Så en bruker vill ha det og en annen støttet han, og dermed ble det innført.

I den tråden er det INGEN som forteller han at han kan bruke multisitat og han vill holde "tråden".

 

Det er for dårlig. I den andre tråden er det en som er imot han. legger du til de som er imot det i denne tråden, så er det flere som er imot, enn for. Jeg teller ikke med autoritetspersoner, da de følger bjellen.

 

Det er mindre arbeid å bruke multisitat, enn det er å redigere vekk en pyramide.

, jeg tror ikke vi kommer noen vei med dette, moderatorene virker fast bestemt uansett at dette er for det beste, minner meg om youtube og hvorda google har kommet med forandrer som dem tror er gode men som egentlig ikke er det

 

Til opplysning: Moderatorene håndhever regelverket, vi fastsetter det ikke. Det er det forumledelsen som gjør. Det jeg forsøker å gjøre nå er å sørge for at forumet blir best mulig gitt de forutsetningene vi har.

 

For øvrig er jeg uenig i at det er lettere å bygge pyramider når man trenger det. Det krever forholdsvis god kunnskap til bbcode, mens å fjerne dem er veldig enkelt uansett.

 

 

Av mine noen og tusen innlegg, kan jeg ikke komme på et innlegg, der jeg har savnet pyramiden.

Men om man hadde blitt tvunget til å fjerne pyramider, så ville det neppe blitt så mange innlegg.

Ser du hvor jeg vil?

Lenke til kommentar

Fordelar og ulempet vart vegd mot kvarandre, og me konkluderte med at fordelane ved fleire nivå vog tyngre enn ulempane.

For øvrig er dette sånn forumet har fungert i dei fleste åra det har eksistert. Me fjerna multisitat for 1 år og 3 månader sidan. Etter ynskje frå brukarar, personar i intralaget og ein diskusjon på både forum og internt, så kom me fram til at me slår på igjen multisitat.

 

Ingen har sagt at dette ikkje medfører ulemper, men som sagt var fordelane viktigare. Det er kanskje spesielt i lengre diskusjonar i kategoriar som politikk og samfunn, og religions osv.

Lenke til kommentar

For øvrig er jeg uenig i at det er lettere å bygge pyramider når man trenger det. Det krever forholdsvis god kunnskap til bbcode, mens å fjerne dem er veldig enkelt uansett.

Jeg må uansett over på bbcode ettersom den vanlige editoren ikke funker til å svare på sitater med, svaret blir inni sitatet.

 

Og det krever på ingen måte kunnskap om BBcode å legge sitatene tilbake heller, hvis editoren funker. Man trykker bare på sitat-knappen (snakkeboble) og limer inn teksten ved å trykke på lim-inn knappen.

Lenke til kommentar

For øvrig er dette sånn forumet har fungert i dei fleste åra det har eksistert.

Denne argumentasjonen holder ikke, for før hadde man en editor for innlegg som faktisk fungerte. Dermed var det mye enklere å slette sitater. Per i dag finnes det to editorer, den ene er rik tekst og nærmest ubrukelig, den andre er en bbcode-editor der ingen av formateringsknappene funker. Og ting som markering av tekst bugger totalt helt tilfeldig når teksten er lengre enn boksen.

 

Egentlig er det ganske utrolig at dere ikke har gjort noe for å fikse editorene etter så lang tid (jeg klaget på dem da de ble innført). Man kan ikke være forberedt på feilene fordi de er så uforutsigbare. Noen eksempel fra Firefox 26.0 spesifikt angående sitater:

 

* Når man klikker på overskriften på et sitat (Delvis, den 20 Jan 2014 - 21:03, sa:) så er det tilfeldig om bare overskriften markeres eller om hele sitatet og alle sitater som er inni markeres. I det første tilfellet sletter Delete-tasten bare overskriften og teksten inni sitatet blir til normal tekst. I det andre tilfellet slettes hele sitatet med tekst inni og sitater inni og teksten og sitater inni dem og så videre.

 

* Langt inni en sitatpyramide: Når man setter markøren først i teksten i et sitat og bruker backspace for å slette sitatet ender markøren opp på slutten av sitatet 2 nivå over det man slettet, ikke på starten av sitatet 1 nivå over. Når man bruker forskjellige taster da fungerer det helt corny, f.eks. Delete-tasten sletter et linjeskift over seg og så 6 tegn bakover?!?

 

* Noen ganger når jeg fjerner et enkelt sitat så settes det inne et usynlig tegn som jeg ikke kan bruke backspace på uten å flytte markøren tilfeldige steder først.

 

Editorene er så full av slike bugs angående alle typer formatering at det vil ta en mannsalder å rapportere alle.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Fordelar og ulempet vart vegd mot kvarandre, og me konkluderte med at fordelane ved fleire nivå vog tyngre enn ulempane.

For øvrig er dette sånn forumet har fungert i dei fleste åra det har eksistert. Me fjerna multisitat for 1 år og 3 månader sidan. Etter ynskje frå brukarar, personar i intralaget og ein diskusjon på både forum og internt, så kom me fram til at me slår på igjen multisitat.

Ingen har sagt at dette ikkje medfører ulemper, men som sagt var fordelane viktigare. Det er kanskje spesielt i lengre diskusjonar i kategoriar som politikk og samfunn, og religions osv.

Men dere kan ikke forvente at vi skal gidde å brukt tid på å fjerne sitater hver gang vi siterer. Det nekter jeg å gjøre. Det er helt unødvendig å skål måtte gjøre det. Håper dem tullingene som foreslo å få dette sitat marerittet tilbake er klar over hva dem har gjort. Gjør bare mer skade en godt
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Gjør ihverfall da at jeg mister lysten til å poste eller så bare skriver jeg kommentaren uten å siterer fir å slippe multi sitering. Så farao sin pyramide har kommet fir å bli?

Lenke til kommentar

Men dere kan ikke forvente at vi skal gidde å brukt tid på å fjerne sitater hver gang vi siterer. Det nekter jeg å gjøre. Det er helt unødvendig å skål måtte gjøre det. Håper dem tullingene som foreslo å få dette sitat marerittet tilbake er klar over hva dem har gjort. Gjør bare mer skade en godt

Dersom du ikkje vil fylje reglane våre, så får du finne eit anna forum, men me kan sjå på om det er mogleg å få inn ein knapp med enkeltsitat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Men dere kan ikke forvente at vi skal gidde å brukt tid på å fjerne sitater hver gang vi siterer. Det nekter jeg å gjøre. Det er helt unødvendig å skål måtte gjøre det. Håper dem tullingene som foreslo å få dette sitat marerittet tilbake er klar over hva dem har gjort. Gjør bare mer skade en godt

Dersom du ikkje vil fylje reglane våre, så får du finne eit anna forum, men me kan sjå på om det er mogleg å få inn ein knapp med enkeltsitat.

 

 

Er det måten dere i fremtiden vil behandle de som har gjort jobben med å fylle dette forumet? Lik forandringene eller stikk av. Han bruker jo bare forumet slikt dere har satt det opp.

Kommer heller ikke til å redigere noen sitater, da dette var bedre enn det det er nå....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

 

Men dere kan ikke forvente at vi skal gidde å brukt tid på å fjerne sitater hver gang vi siterer. Det nekter jeg å gjøre. Det er helt unødvendig å skål måtte gjøre det. Håper dem tullingene som foreslo å få dette sitat marerittet tilbake er klar over hva dem har gjort. Gjør bare mer skade en godt

 

Dersom du ikkje vil fylje reglane våre, så får du finne eit anna forum, men me kan sjå på om det er mogleg å få inn ein knapp med enkeltsitat.

Er det måten dere i fremtiden vil behandle de som har gjort jobben med å fylle dette forumet? Lik forandringene eller stikk av....

Fram til de er endret så skal du følge de reglene som gjelder, ja. Hvis ikke så får du ikke bruke forumet. Forumledelsen har åpenbart en plikt til å i størst mulig grad tilpasse reglene til brukernes behov, men noen vil alltid bli misfornøyd. De må finne seg i endringene (og gjerne prøve å endre dem igjen/reversere dem)og respektere reglene så lenge de gjelder.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes denne "nye" versjonen er helt håpløs, i alle fall når man er i en diskusjon der en selv eller motparten deler opp sitatene i mindre deler. Det er veldig upraktisk og vanskelig å fjerne uten at man fjerner for mye eller for lite. Noen ganger står det bare "sitat" mitt i boksen som jeg ikke får fjernet i det hele tatt.

 

Mister lysten på gå inn i lengre diskusjoner på grunn av dette fordi halvparten av tiden går på å prøve å rydde opp i sitatpyramiden som lages.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke gjeninnføringen av sitatnøster har gått så bra. Det misbrukes ofte av ren sløvskap. Samtidig synes jeg det er en lettelse å ha muligheten for sitatnøster (uten å knote manuelt).

 

Jeg har derfor et forslag, som sannsynligvis er ganske arbeidskrevende, men jeg slenger det ut likevel: Jeg vil foreslå at sitatnøster forblir slått på, men at vi får avkrysningsbokser for "inkluder dette sitatet" for nivå 2 sitater. Boksen bør ikke være krysset av som standard. Siterer man en pyramide på 3 nivåer må man altså aktivt krysse av for å inkludere nivå 2 og 3. Gjør man ikke noe så vises kun nivå 1 sitatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...