Gå til innhold

Siterpyramiden er tilbake


Gjest Slettet-t8fn5F

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er faktisk både brukere og stab som savnet sitatpyramiden, fordi de av oss som ønsker å delta i litt mer komplekse debatter er funksjonalitet i sitering og historikk viktig for å få en oversiktelig og strukturert debatt. Det ble fjernet pga. problematikken rundt sitatpyramiden og nå som den har vært borte i et års tid så har kulturen for å fjerne sitatpyramider selv erodert nesten helt bort.

Det er både positive ting og negative ting med å tillate sitatdybde, men for litt mer komplekse diskusjoner er det ingen tvil om at jeg foretrekker det. Så får man heller utdanne brukere i å unngå å bruke sitatpyramider, da det krever ikke så mye å luke ut litt eldre sitater hvis man ønsker, det krever ihvertfall mye mindre enn det det gjorde for å få til noe sitatdybde med begrensninger på.

Moderatornotis: Jeg splittet ut innlegget ditt fra "reklametvang"-tråden da sitatpyramider ikke handler om reklame på hardware.no, men handler om forumet og er faktisk noe forumstaben har direkte kontroll over
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er faktisk både brukere og stab som savnet sitatpyramiden, fordi de av oss som ønsker å delta i litt mer komplekse debatter er funksjonalitet i sitering og historikk viktig for å få en oversiktelig og strukturert debatt. Det ble fjernet pga. problematikken rundt sitatpyramiden og nå som den har vært borte i et års tid så har kulturen for å fjerne sitatpyramider selv erodert nesten helt bort.

 

Det er både positive ting og negative ting med å tillate sitatdybde, men for litt mer komplekse diskusjoner er det ingen tvil om at jeg foretrekker det. Så får man heller utdanne brukere i å unngå å bruke sitatpyramider, da det krever ikke så mye å luke ut litt eldre sitater hvis man ønsker, det krever ihvertfall mye mindre enn det det gjorde for å få til noe sitatdybde med begrensninger på.

 

Moderatornotis: Jeg splittet ut innlegget ditt fra "reklametvang"-tråden da sitatpyramider ikke handler om reklame på hardware.no, men handler om forumet og er faktisk noe forumstaben har direkte kontroll over

 

Så den knappen der man kan følge stien tilbake til innlegg, er bortkastet.

Prøvde å redigere vekk tidligere innlegg i en annen tråd, men gav opp.

Bruker chrome med ablock og ghostery aktivert.

 

Det skal bli gøy å lese samme tråden flere ganger for hvert innlegg nå.

Lenke til kommentar

Det skal bli gøy å lese samme tråden flere ganger for hvert innlegg nå.

 

Vel, jeg hadde håpet at de kunne få på plass en ordning med todybde i sitering, slik at man fikk med kontekst. Dessverre er det alt eller ingenting. Så da gjelder det å bygge en kultur hvor siteringspyramider blir begrenset, slik at man samtidig kan åpne for litt mer komplekse debatter.

 

Personlig synes jeg stiknappen har liten verdi, det er tungvindt å gå tilbake og knote når man ønsker å svare på et innlegg samtidig som man ser konteksten i innlegget. Hvis du trykker på bbcode så er det svært uproblematisk å fjerne innlegg, ihvertfall slik jeg opplever det på firefox, det bare krever litt tilvenning.

Lenke til kommentar

De klarer det hvis de vil.

Såvidt jeg har skjønt så er jo plattformen som er levert her ferdig fra IPB og det er ekstremt mye arbeid å endre slikt. Når det er sagt så "klarer de hvis de vil" brukerene også iforhold til å ikke lage store unødvendige sitatpyramider. Problemet er at det har vært borte så lenge at det ikke lengere er kultur for det, så folk er ikke vant til å fjerne det. Så blir en tilvenningssak. Personlig foretrekker jeg at brukere utøver selvjustis og at det er mulig å ha litt mer komplekse siteringsdebatter.

Lenke til kommentar

Er lov å fjerne uønskede quotes også, evt. ikke quote i det hele tatt.

Slipper problemer med pyramider om blandt andre du tar deg 2 sekunder til å fjerne de quotene du ikke trenger ;)

 

Det gikk stort sett greit når det var sånn før, såpass tro på menneskeheten har jeg fortsatt at jeg tror man nok en gang klarer å se at man ikke trenger de gjenta de 15 siste postene nok en gang, før man legger til 1 liten linje nederst.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det var jo lov å legge til ønskede quotes også, selv om standard bare var ett nivå.

Ett problem var jo når noen svarte på denne måten:

 

Spørsmål 1

svar1

Spørsmål 2

svar2

Spørsmål 3

svar3

 

Med den gamle siteringen vil det bare stå svar1 svar2 svar3 når man siterer, noe som er uoversiktig. Enda værre er det noe noen skal svare på de 3 spørsmålene,

Den perfekte løsningen hadde jo vært 2 nivåer, men det lar seg ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...