Gå til innhold

Siterpyramiden er tilbake


Gjest Slettet-t8fn5F

Anbefalte innlegg

 

Det var jo lov å legge til ønskede quotes også, selv om standard bare var ett nivå.

Ett problem var jo når noen svarte på denne måten:

 

Spørsmål 1

svar1

Spørsmål 2

svar2

Spørsmål 3

svar3

 

Med den gamle siteringen vil det bare stå svar1 svar2 svar3 når man siterer, noe som er uoversiktig. Enda værre er det noe noen skal svare på de 3 spørsmålene,

Den perfekte løsningen hadde jo vært 2 nivåer, men det lar seg ikke gjøre.

 

Som sagt, så kan man legge inn igjen spørsmålene i bbkoden hvis man vil. Det var IKKE sånn at det var umulig å lage innlegg med sitatpyramider, de var bare slått av ved bruk av svar-knappen. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ser ut som om gutta på teknisk har savnet siterpyramiden.

dsk169.png

 

Ved multisitat blir det verre.

 

Så den knappen der man kan følge stien tilbake til innlegg, er bortkastet.

Ettersom jeg ikke har noen slik knapp (sitter bak Tor) er jeg svært takknemlig for at men har gjenninnført myramidene.

 

 

Ved multisitat blir det verre.

 

Legg til en knapp nederst på siden, der man kan velge om man vil ha sitatpyramider!

Jeg stemmer for en sitat knapp, og en pyramideknapp!

 

 

Ved multisitat blir det verre.

 

 

Legg til en knapp nederst på siden, der man kan velge om man vil ha sitatpyramider!

Jeg stemmer for en sitatknapp, og en pyramideknapp!

 

 

:thumbs::thumbs::thumbs:

 

Ved multisitat blir det verre.

 

 

Det var jo lov å legge til ønskede quotes også, selv om standard bare var ett nivå.

Ett problem var jo når noen svarte på denne måten:

 

Spørsmål 1

svar1

Spørsmål 2

svar2

Spørsmål 3

svar3

 

Med den gamle siteringen vil det bare stå svar1 svar2 svar3 når man siterer, noe som er uoversiktig. Enda værre er det noe noen skal svare på de 3 spørsmålene,

Den perfekte løsningen hadde jo vært 2 nivåer, men det lar seg ikke gjøre.

 

Ved multisitat blir det verre.

Lenke til kommentar

Med bilder blir det enda værre, kanskje enda værre igjen med youtube-filmer.

 

Om man skriver alt med skriftstørrelse 72 er det enda værre igjen, så joda, det kan bli riktig ille om man virkelig går inn for det, sånn som du gjorde her. Heldigvis kan moderatorene her gå inn å rydde der det trengs :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Med bilder blir det enda værre, kanskje enda værre igjen med youtube-filmer.

 

Om man skriver alt med skriftstørrelse 72 er det enda værre igjen, så joda, det kan bli riktig ille om man virkelig går inn for det, sånn som du gjorde her. Heldigvis kan moderatorene her gå inn å rydde der det trengs :)

Er vell bare å bruke spoiler tags på bilder så er problemet løst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Med bilder blir det enda værre, kanskje enda værre igjen med youtube-filmer.

 

Om man skriver alt med skriftstørrelse 72 er det enda værre igjen, så joda, det kan bli riktig ille om man virkelig går inn for det, sånn som du gjorde her. Heldigvis kan moderatorene her gå inn å rydde der det trengs :)

 

Cluet er at jeg gjorde ikke noe spesielt. Multisitering blir sjukt vanskelig om man skal ha en svær pyramide inn hver sitat. Det medfører at folk ikke gidder å lese samme bulderet for ørtende gang og dermed dør diskusjonen. Det er vel imot sin hensikt da dette forumet heter diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ah du burde jo vært en eller annen minister som hadde fått i oppgave å få ned antall trafikkdrepte.

 

Ministeren uttalte til VG at det er jo bare å la være å krasje bilene, så må jo antallet drepte gå ned.

 

Merkelig at det skulle være så vanskelig å forstå det faktisk var bedre før med kun å sitere det man ville sitere på.

Klarer faktisk ikke å se noen hensikt med å repetere en sak mer enn EN gang.

Lenke til kommentar

Å sammenligne tekstredigering med bilulykker var ny...

Men joda, mtp. hvor mye uforutsett som skjer i trafikken er det absolutt sammenlignbart med å redigere tekst ja. Helt uforutsett og uventet kan plutselig 20 multisitater komme inn i tekstredigeringsfeltet og ingen kan gjøre noe som helst med det før er for seint :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Begynner å bli lei dette nå, så en mod som sa måtte fjerne en del uønska quote, husk å la være i framtiden, ?. Det er jo dem som har gjort slik alle quots blir lagt til automatisk hver gang man svarer, da kan dem ikke klage eller forvente at folk skal gidde å fjerne quots hver gang man svarer. Blir bare provosert av dette...

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei dette nå, så en mod som sa måtte fjerne en del uønska quote, husk å la være i framtiden, ?. Det er jo dem som har gjort slik alle quots blir lagt til automatisk hver gang man svarer, da kan dem ikke klage eller forvente at folk skal gidde å fjerne quots hver gang man svarer. Blir bare provosert av dette...

Forumsoftwaren gir brukerne muligheten til å quote flere nivåer av sitater, på samme måte som man har mulighet til å gjøre veldig mye annet som likevel ikke tillates. Det er vesentlig enklere å fjerne sitatnivåer enn å legge dem til manuelt, og så lenge det av og til er nødvendig/ønskelig med flere nivåer så er den beste løsningen at sitatknappen gir flere nivåer.

 

Jeg er enig i at det burde finnes en teknisk løsning hvor man kan velge antall sitatnivåer, men forumets ressurser er dessverre begrensede så fram til det eventuelt kommer ville det vært fint om man tok seg de to-tre sekundene ekstra det tar å fjerne de nivåene av quoten man ikke trenger (som oftest er det alle unntatt ett, men ikke alltid).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skjønner jeg, og det er selvfølgelig en helt grei ting å mene. Det beste ville være en teknisk løsning hvor brukeren kan velge. Men inntil vi har det så er det altså fint om du fikser pyramidene når du skriver. Det er ikke så mye jobb.

 

I de fleste forum, så er det ønskelig å ikke ha siteringspyramider. Dette forumet hadde det slikt at bare det innlegget man siterte, ble med i innlegget til brukeren.

 

Men så innføres det slikt at brukerne må redigere sine innlegg før det postes, når det for noen uker siden var helt topp.

 

Er det noen der ute som kan komme med en link som viser at brukerne her inne etterspør en slik siteringspyramiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så en bruker vill ha det og en annen støttet han, og dermed ble det innført.

I den tråden er det INGEN som forteller han at han kan bruke multisitat og han vill holde "tråden".

 

Det er for dårlig. I den andre tråden er det en som er imot han. legger du til de som er imot det i denne tråden, så er det flere som er imot, enn for. Jeg teller ikke med autoritetspersoner, da de følger bjellen.

 

Det er mindre arbeid å bruke multisitat, enn det er å redigere vekk en pyramide.

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg, og det er selvfølgelig en helt grei ting å mene. Det beste ville være en teknisk løsning hvor brukeren kan velge. Men inntil vi har det så er det altså fint om du fikser pyramidene når du skriver. Det er ikke så mye jobb.

Det er en enda mindre jobb å lage pyramider de skjeldne gangene man trenger det.

 

En idé: skru på pyramider kun når man bruker multisitat-knappen. Ja, jeg vet det er ulogisk, men hva så?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...