Gå til innhold

Nye målinger: FrP stuper! Verre slitasje enn SV opplevde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

AP ville også foreslå å standardisere barnetillegget.

 

http://www.dagbladet.no/2014/10/22/nyheter/politikk/innenriks/samfunn/ap/35858513/

 

Der røk det argumentet.

Saueflokken som stemmer AP får ikke med seg slikt.

 

 

 

Bæææ, tid for klipping?

 

Får håpe at ingen fra AP,s saueflokk går over til FRP.

 

I beste fall blir det status quo for FRP da, i beste fall ramler de ned, ned, ned, ned, ned, bee,behe.

Lenke til kommentar

Arbeidsminister Robert Eriksson skal skrive brev til alle landets uføre:

 

http://www.dagbladet.no/2014/10/25/nyheter/arbeidsmarked/politiske_partier/arbeidsliv/politikk/35918801/

 

Som vi vet kan mange FRP politikere knapt lese, langt mindre skrive, så Robert,n har hyret folk til dette:

 

imagesNXM6LMDD_zps8501d91e.jpg

 

INNVANDRERE I NORGE er mer uføretrygdet enn andre. Det har statistikken vist i årevis. Men nå har det kommet en ny rapport som tyder på at det i realiten ikke er noen forskjell, kanskje er til og med ikke-vestlige innvandrere og østeuropeere mindre uføretrygdet enn nordmenn.

 

http://www.dagbladet.no/2009/05/18/magasinet/innvandring/integrering/6279510/

 

Dette gir rom for i følge FRP ytterligere 200.000 innvandrere pr. år til Norge.

Lenke til kommentar

 

 

AP ville også foreslå å standardisere barnetillegget.

 

http://www.dagbladet.no/2014/10/22/nyheter/politikk/innenriks/samfunn/ap/35858513/

 

Der røk det argumentet.

Saueflokken som stemmer AP får ikke med seg slikt.

 

 

 

Bæææ, tid for klipping?

 

Får håpe at ingen fra AP,s saueflokk går over til FRP.

 

I beste fall blir det status quo for FRP da, i beste fall ramler de ned, ned, ned, ned, ned, bee,behe.

 

Sliter du med noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeid søkes.

 

Fra medio September 2017 og så lenge helsa holder.

 

Vil følge AP,s arbeidslinje til punkt og prikke:

 

Arbeidslinja er nøkkelen til økt velferd

 

For Arbeiderpartiet er sysselsettingspolitikken overordnet andre politikkområder. Derfor er det ikke tilfeldig at Norge i dag, som på slutten av 70-tallet, er ”en øy i et hav av arbeidsledighet”, for å bruke daværende statsminister Odvar Nordlis ord. Men selv om vi har Europas laveste arbeidsledighet, er det fortsatt et stykke fram til målet om ”arbeid til alle”. I tillegg til de arbeidsledige, har mange av dem som av ulike grunner er henvist til å leve på offentlige budsjetter, et sterkt ønske om arbeid og inntekt. Men da må vi også skape et arbeidsliv som er i stand til å ta imot og gjøre seg nytte av alle dem som i utgangspunktet stiller svakere enn andre i konkurransen om en arbeidsplass, skriver stortingsrepresentant Steinar Gullvåg.
Arbeidssøkende er i hovedsak:
Gjerne deltidsstilling på Statoil, i kassa på Rema eller hos Narvesen.
Arbeidserfaring er ikke "rare greiene", men tar igjen på arbeidsmoral.
Garantert aldri sykemeldt, og hvis vi blir dèt - så vil vi ikke ha sykepenger av moralske grunner.
Ta snarlig kontakt - da dette haster :rofl:
På gjensyn :rofl:
Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/10/27/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/35930262/

 

Min kommentar til hvordan Frp ser ut til å takle tilbakegangen:

Jeg er ikke så sikker på om det er noen lur strategi av Frp å innta offer-rollen fra regjeringsposisjon. Det funker nok bedre i opposisjon.

 

Jeg tror det velgerne ønsker nå er forklaringer (subsidiært: mellomløsninger eller overgangsordninger) og ikke bortforklaringer eller pekefingre som prøver å legge skylda på andre.

 

Edit: I denne målingen er forresten MDG "på vippen" ser jeg. Kunne blitt livlig om det ble resultatet ved neste stortingsvalg.

Endret av Achylles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er sikkert; FrP er ferdig som et parti for de uføretrygdede, og de må kompensere for dette tapet hvis de fortsatt skal være en aktuell regjeringspartner i 2017. Men hvor skal disse nye velgerne komme fra?

 

Man kan ikke si at nedgangen ikke er velfortjent. Det er håpløst utaktisk å støte fra seg kjernevelgerne sine på denne måten. Det blir som om Venstre skulle gått ut og sagt at de vil ha lærerne ned i lønn. Det FrP skulle ha gjort er å ha beholdt det behovsprøvde barnetillegget samtidig som de skulle ha poengtert at AP ville ha standardisert det hvis de fortsatt satt i regjering. Da hadde de stått støtt som fjellet nå og kanskje til og med stjålet stemmer fra andre partier. I stedet har man laget en gavepakke til AP som de nå tjener stort på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FrP er ferdig som et parti for de uføretrygdede, og de må kompensere for dette tapet hvis de fortsatt skal være en aktuell regjeringspartner i 2017.

 

Jeg er ikke helt sikker. Som jeg allerede har vært inne på så virket det som om det var Høyre som var hovedopphavet til de usosiale endringene i statsbudsjettet. Og det har jo vist seg i avisene nå at det var som jeg mistenkte: Frp har gitt Høyre innrømmelser på sosial og skattepolitkk. Høyre har visst til gjengjeld gitt Frp innrømmelser på avgiftspolitikk (bilavgifter)

 

Men i neste runde må Høyre slåss mot både Frp, Venstre og Krf og da spørs det hvor mye av Høyres trygde og skattepolitikk de får gjennom. Og jeg kan love dere at Både Frp, Venstre og Krf kommer alle til å stå i kø for å ta æren for den omleggingen som trolig skjer etter at statsbudsjettet er ferdig forhandlet mellom alle ikke-sosialistiske partier. Det som spørs da, er om Frp klarer å overbevise sine velgere om at det er Frp og ikke sentrum som er "Robin Hood".

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/10/27/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/35930262/

 

Min kommentar til hvordan Frp ser ut til å takle tilbakegangen:

Jeg er ikke så sikker på om det er noen lur strategi av Frp å innta offer-rollen fra regjeringsposisjon. Det funker nok bedre i opposisjon.

 

Jeg tror det velgerne ønsker nå er forklaringer (subsidiært: mellomløsninger eller overgangsordninger) og ikke bortforklaringer eller pekefingre som prøver å legge skylda på andre.

 

Edit: I denne målingen er forresten MDG "på vippen" ser jeg. Kunne blitt livlig om det ble resultatet ved neste stortingsvalg.

Stort sett enig med deg at FrP ikke må se på seg selv som et «offer» eller starte med sutring. FrP har skuffet mange av sine velgere. Selv har jeg meldt meg ut av partiet, har vært i partiet siden 1984. Så det blir noen år. Det som skuffer meg og mange andre jeg har vært i kontakt med er. Vi ser ingen ting til en mer liberal linje her i samfunnet. Man gir de rike kraftige skattekutt og folk flest som FrP er for, vi får ingen ting, mulig en 200 lapp mindre i måneden. Man straffer syke mennesker, FrP slik jeg kjenner partiet kjemper for de svake her i samfunnet (kunne nevnt flere viktige saker). Disse sakene er viktige for mange FrP folk.

 

For meg er frihet til individet det viktigste. Frihet til å velge selv. Her svikter FrP totalt. Jeg var i mot at FrP gikk i regjering med H og vi ser resultatet nå. Vi har fått en klar H politikk der de rike tjener mest på politikken og man fortsetter formynderi linjen fra AP regjeringen.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert; FrP er ferdig som et parti for de uføretrygdede, og de må kompensere for dette tapet hvis de fortsatt skal være en aktuell regjeringspartner i 2017. Men hvor skal disse nye velgerne komme fra?

 

Man kan ikke si at nedgangen ikke er velfortjent. Det er håpløst utaktisk å støte fra seg kjernevelgerne sine på denne måten. Det blir som om Venstre skulle gått ut og sagt at de vil ha lærerne ned i lønn. Det FrP skulle ha gjort er å ha beholdt det behovsprøvde barnetillegget samtidig som de skulle ha poengtert at AP ville ha standardisert det hvis de fortsatt satt i regjering. Da hadde de stått støtt som fjellet nå og kanskje til og med stjålet stemmer fra andre partier. I stedet har man laget en gavepakke til AP som de nå tjener stort på.

 

Det er vanskelig å se for seg hvordan Fremskrittspartiet skal overleve neste stortingsvalg, ja. Partiet kommer nok antagelig til å fortsette å være her. Jeg tror ikke det forsvinner helt. Men at det havner ned på 7 og 8 prosent før vi kommer så langt, og at det vil ha konsekvenser for om denne regjeringen blir gjenvalgt, er det vel liten tvil om.

 

Det er jo ikke utenkelig at FrP etter hvert går ut av regjering, åpner for at KrF og Venstre kan komme inn. Men det tror jeg ikke kommer til å skje før eventuelt etter neste stortingsvalg. Det er vanskelig å se for seg at KrF og Venstre skal være interessert i å ta over for FrP når det bare er halvannet år igjen av stortingsperioden.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flere fattige med FRP og Høyre

 

Flere må ha sosialhjelp for å greie husleia

Trygd og bostøtte er ikke lenger nok. Flere kommuner opplever en kraftig økning i antall personer som likevel trenger hjelp til å betale for å bo.

 

http://www.nrk.no/rogaland/trygd-dekker-ikke-boutgiftene-1.12004858

 

 

Rai-Rai da går likar no...................

 

Nå er nok ikke dette direkte FrP og H sin feil, men det blir ikke noe bedre med dem slik det ser ut nå. Vi som i mange år har jobbet med de aller svakeste her i samfunnet har sett denne trenden i mange år. Fler faller fra det «normale» samfunn. Vi ser stor økning i psykiatrien, rusfeltet, fattigdom blant barn og eldre osv. Dette er tidligere regjeringer sitt ansvar. FrP og H, fortsetter bare noe som ser ut til å bli en tradisjon for alle politikerne. De fattige, syke blir svakere og de rike rikere. Det er noe galt med samfunnet. Hvordan det drives, hvordan vi behandler mennesker. Det er der jeg hadde håpet FrP kunne føre mer av sin politikk som de har snakket om i mange år.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo ikke utenkelig at FrP etter hvert går ut av regjering, åpner for at KrF og Venstre kan komme inn. Men det tror jeg ikke kommer til å skje før eventuelt etter neste stortingsvalg. Det er vanskelig å se for seg at KrF og Venstre skal være interessert i å ta over for FrP når det bare er halvannet år igjen av stortingsperioden.

 

 

Etter min mening så ville dette vært det beste. Gå ut av regjeringen som styres av H politikk. FrP blir overkjørt av H. Velgerne til FrP vil ha FrP politikk, ikke H politikk.

Jeg tror ikke det er urealistisk om FrP går ut. Det er mange sterke grasrot politikere i FrP som vil stille krav. Per Sandberg for å nevne en.

Lenke til kommentar

FRP - mer enn villig til å gå i knestående for EU

 

– Frykter dette betyr slutten for norsk selfangst

Regjeringen gir etter for press fra EU og ekstreme dyrevernere og avvikler norsk selfangst, mener Senterpartiet. – Det skjer uten at vi har fått noen signaler i forkant, sier skipper.

 

 

http://www.nrk.no/nordland/_-frykter-dette-betyr-slutten-for-norsk-selfangst-1.12009833

Lenke til kommentar

FRP - mer enn villig til å gå i knestående for EU

 

– Frykter dette betyr slutten for norsk selfangst

Regjeringen gir etter for press fra EU og ekstreme dyrevernere og avvikler norsk selfangst, mener Senterpartiet. – Det skjer uten at vi har fått noen signaler i forkant, sier skipper.

 

 

http://www.nrk.no/nordland/_-frykter-dette-betyr-slutten-for-norsk-selfangst-1.12009833

Merkelig påstand.

Omtrent halve den norske befolkningen er for medlemskap i EU.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg glad hvis (for at?) subsidiene til selfangerne opphører. Ikke fordi jeg synes synd på selen (fangst er en naturlig del av menneskeartens levesett - og også et betydelig eldre levesett enn det å holde husdyr) men fordi jeg synes det er helt greit å bruke de pengene på noe annet isteden.

Lenke til kommentar

Spennende å følge meningsmålingene nå etter valget, for å se hvordan regjeringsskiftet og den nye situasjonen i Stortinget påvirker partiene opinionsmessig.

 

Aller mest spenning har det kanskje vært knyttet til FrP. Mange har advart dem mot "SV-fella" - sviktende oppslutning som følge av regjeringsdeltagelse.

 

Rett før helgen fikk vi to nye målinger, som begge måler partiet langt lavere enn valgresultatet:

 

http://politisk.tv2.no/spesial/partibarometeret/maalinger/10709/

http://politisk.tv2.no/spesial/partibarometeret/maalinger/10708/

 

Med 11/12% har de altså tapt hele fire eller fem prosentpoeng siden valget forrige høst.

 

Sammenligner vi med SV, var deres oppslutning rundt ett prosent lavere i januar 2006 enn ved valget i 2005. Så langt ser altså FrP ut til å falle mye fortere. Fortsetter trenden, får de det ikke lett ved neste valg.

 

Er FrPs velgere bare veldig, veldig skuffet, eller er det rett og slett praktisk umulig for et fløyparti holde på velgerne i koallisjonsregjeringer?

 

 

Matematikken din er litt rusten. Et fall på ett prosentpoeng for et parti som ligger/lå på tire fem prosent, er minst like mye som et fall på fire fem prosentpoeng for et parti som ligger på 16 prosent.

 

Jeg vil påstå at mange av velgerne til FrP er sosialdemokrater som trodde at FrP skulle gjøre det AP feilet på, som f.eks. å satse mer på infrastruktur og minske innvandring og bistand. Dette har de minimalt endret på i forhold til AP, og dermed flykter mange tilbake til AP og SV når de ser at FrP heller satser på det Høyre vil, nemlig skattelette til næringslivet og økt privatisering.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

FRP - mer enn villig til å gå i knestående for EU

 

– Frykter dette betyr slutten for norsk selfangst

Regjeringen gir etter for press fra EU og ekstreme dyrevernere og avvikler norsk selfangst, mener Senterpartiet. – Det skjer uten at vi har fått noen signaler i forkant, sier skipper.

 

 

http://www.nrk.no/nordland/_-frykter-dette-betyr-slutten-for-norsk-selfangst-1.12009833

Merkelig påstand.

Omtrent halve den norske befolkningen er for medlemskap i EU.

 

 

Dette er en drøy påstand.

 

Hvis "omtrent halve den Norske befolkningen" hadde vært for medlemskap i EU ved siste EU avstemning hadde vi vært inne i EU nå. Litt under halvparten av de som stemte stemte ja. Det betyr ikke at halve befolkningen er/var for EU, og ihvertfall ikke i dag da langt flere mennesker er skeptiske til et EU medlemskap og EØS nå en de var tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...