Gå til innhold

Så lekker blir Lara Croft på PS4


Anbefalte innlegg

Synes single player adventure / RPG gjør seg best på PC synes jeg. Grafikkmessig er det hysterisk mye bedre enn på konsoll i allefall. Har man ei god stikke og kobler PC'en til hjemmekinoen, så er det helt genialt. Skyrim er foreløpig favoritten. MAKAN til pene omgivelser skal man lete lenge etter :)

 

Men, til de som bare spiller på konsoll vil jeg absolutt anbefale å kjøpe Tomb Raider - og det trenger ikke å være definitive edition heller, for historien bærer spillet godt nok i seg selv, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vil denne versjonen være å få tak i på pc? Klarer ikke å finne noen informasjon om det.

 

jeg har dette spillet på pc. Med alt på beste innstillinger ser min versjon bedre ut enn ps4. Men ps4-versjonen er noe annerledes da, da de har bygd om ansiktstruktur og litt sånt... Men jeg ville blitt svært overasket om det kom en pc-versjon til den nye utgaven. Som sagt; pc-versjonen på topp innstillinger er allerede bedre enn den nye versjonen.

Bekrefter samme inntrykk. Er vel ikke annet å forvente når bare skjermkortet alene i en moderne spill-PC koster det samme som en PS4, bør den også ha endel mer å rutte med, av ytelse. Fortsatt en fin oppgradering fra PS3, som selvsagt også er meget forventet.

Lenke til kommentar

Liker ikke at de har forandret utseende til Lara helt. Blir som å bytte ut en skuespiller i en film. Men de fleste som kjøper Tomb Raider til PS4 har vel ikke spilt det før uannsett, så det har vel ikke så mye å si.

 

Er heller skeptisk til det jeg leste om at hun ikke blir så skitten og blodig som før.

Lenke til kommentar

 

 

 

Synes egentlig ikke det så nevneverdig bedre ut. For mitt utrente øye ser det mer ut som de bare har skiftet litt på fargene.

 

Seriøst? Det ser ut som en helt annen karakter. Aldri sett mer drastisk endring i grafikk før.

Hvis dette er hva ps4 klarer maksimalt, er vi igjen vitne til at historien gjentar seg. Ps ved lansering ligger grafikkmessig allerede minst 5 år bak pc. Hva kan man forvente av en såkalt spillemaskin til 3600kr. Håper inderlig Sony legger hele ps avdelig død i all fremtid.

Se hva slags spill-maskin du klarer å diske opp som yter bedre, til samme pris, du.

Forstår du ikke at dette bare er begynnelsen? Utviklerne har ikke hatt lange tida på seg, foreløpig, til å utvikle spill til systemet. Når utviklerne utnytter kraften maksimalt vil du nok bytte mening.

Vel.. Ps3 har en arkitektur (cell) som er veldig vanskelig, knotete og tidkrevende både og lære seg og generelt og skrive effektiv kode mot.. De nye konsollene bruker mer eller mindre helt standard APU-er fra amd.. Dvs helt standard X86-64 cpu-arkitektur (samme som pc'en din) og helt vanlig amd gcn integrert grafikkort.. Dette er ting spill-utviklerne allerede er vant til å utvikle for, ingen store komplekse nye ting de må lære seg.. Så den ytelsen man får i dag er nok ikke langt unna absolutt maks fra den nye generasjonen konsoller.. :(

Lenke til kommentar

 

Hvis dette er hva ps4 klarer maksimalt, er vi igjen vitne til at historien gjentar seg. Ps ved lansering ligger grafikkmessig allerede minst 5 år bak pc.

 

Dette stemmer simpelthen ikke,

Nei det stemmer ikke, for microsoft og sony har gjort det de kan for og holde tilbake PC de siste 12 årene. (2001 kom Xbox, og etter den kom det bare småendringer på Direct X frem til neste konsoll. Xbox 360 og ny Direct X presset seg frem, med store endringer og 64bit støtte.

 

Spill utviklerene lager spill til sony PS og til Xbox. med dette som utgangspunkt, for deretter og porte dette over til en PC, og mange ganger ikke gidde ta med Mus støtte i menyer en gang.

hadde spillene vært laget for PC ville ikke konsoller klart og hold følge, og grafikken hadde blit helt dritt på konsoller i forhold.

bare se hva Star Citizen får til, men en grafikk motor som er laget med PS og Xbox i tankene, for så og modifisere dette for PC. 4K grafikk og flere polygoner i enkelte skip en i HELE spill designet for PS og Xbox

 

 

Gleder meg til konsollene blir faset ut, og "normale" datamaskiner som kan oppgraderes etter behov, blir stående i alle stuer. og faktisk presse teknologien fremover.

(steam box er et fint eksempel)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare påpeke en ting til alle de som drar den "ja men du finner ikke en like kraftig pc til samme pris"

Nå må folk tenke seg litt om tror jeg...

Min pc er nå 4,5 år gammel og er fremdeles på dette nivået. Riktig nok la jeg mer penger i den enn ps3'en min, eller hva ps4 koster, men den er fremdeles bedre enn/like bra som ps4.

Hadde jeg solgt den nå, hadde jeg ikke fått mer enn 3-4000 for den, max.

Ingen oppgraderinger enda. Så ja, kjøp brukt/ deler og ja, du vil få like mye kraft for pengene, man MÅ ikke kjøpe en ferdig pc eller alienware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min pc er nå 4,5 år gammel og er fremdeles på dette nivået. Riktig nok la jeg mer penger i den enn ps3'en min, eller hva ps4 koster, men den er fremdeles bedre enn/like bra som ps4.

Hadde jeg solgt den nå, hadde jeg ikke fått mer enn 3-4000 for den, max.

Ingen oppgraderinger enda. Så ja, kjøp brukt/ deler og ja, du vil få like mye kraft for pengene, man MÅ ikke kjøpe en ferdig pc eller alienware.

 

Det er ikke direkte sammenlignbart med specs på konsoll og specs på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fatter ikkje dette PC-gnålet. Er virkelig folk så hårsåre bare eit spill kommer over til next gen utan at PC-versjonen får den samme oppgraderinga? Meir sutrete syting skal man jaggu leite lenge etter.

 

PC trenger ingen oppgradering da PC-versjonen allerede er bedre enn dette.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Min pc er nå 4,5 år gammel og er fremdeles på dette nivået. Riktig nok la jeg mer penger i den enn ps3'en min, eller hva ps4 koster, men den er fremdeles bedre enn/like bra som ps4.

Hadde jeg solgt den nå, hadde jeg ikke fått mer enn 3-4000 for den, max.

Ingen oppgraderinger enda. Så ja, kjøp brukt/ deler og ja, du vil få like mye kraft for pengene, man MÅ ikke kjøpe en ferdig pc eller alienware.

 

Det er ikke direkte sammenlignbart med specs på konsoll og specs på PC.

Ikke direkte nei, hardware funker ikke likt, det er jeg enig i.

Men hva man KAN sammenligne er hva man ser på skjermen sin. Jeg ser stabilt 60fps+ og generellt sett bedre grafikk allerede i dag på pc'en min som er gammel, ps4 blir ikke bedre enn det den er akkurat nå. Bedre optimalisering, sikkert, men ikke i nærheten av hva PC allerede kan. Hadde en vanlig gaming pc blitt optimalisert på samme måte som f.eks Red Dead så hadde du nok sett det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Synes egentlig ikke det så nevneverdig bedre ut. For mitt utrente øye ser det mer ut som de bare har skiftet litt på fargene.

 

Seriøst? Det ser ut som en helt annen karakter. Aldri sett mer drastisk endring i grafikk før.

Hvis dette er hva ps4 klarer maksimalt, er vi igjen vitne til at historien gjentar seg. Ps ved lansering ligger grafikkmessig allerede minst 5 år bak pc. Hva kan man forvente av en såkalt spillemaskin til 3600kr. Håper inderlig Sony legger hele ps avdelig død i all fremtid.

Se hva slags spill-maskin du klarer å diske opp som yter bedre, til samme pris, du.

Forstår du ikke at dette bare er begynnelsen? Utviklerne har ikke hatt lange tida på seg, foreløpig, til å utvikle spill til systemet. Når utviklerne utnytter kraften maksimalt vil du nok bytte mening.

Vel.. Ps3 har en arkitektur (cell) som er veldig vanskelig, knotete og tidkrevende både og lære seg og generelt og skrive effektiv kode mot.. De nye konsollene bruker mer eller mindre helt standard APU-er fra amd.. Dvs helt standard X86-64 cpu-arkitektur (samme som pc'en din) og helt vanlig amd gcn integrert grafikkort.. Dette er ting spill-utviklerne allerede er vant til å utvikle for, ingen store komplekse nye ting de må lære seg.. Så den ytelsen man får i dag er nok ikke langt unna absolutt maks fra den nye generasjonen konsoller.. :(

Virkeligheten er svært langt i fra å være så enkel. Optimalisering er svindyrt, og som et resultat gjøres det ganske enkelt ikke hvis man ikke presses til det. Tidlig i en generasjon, slik vi er nå, er ikke behovet for optimalisering stort, og det blir dermed heller ikke gjort. Om noen år derimot, når PC-verden har fortsatt å utvikle seg og konkurransen på konsoll spisset seg til vil det bli prioritert. Da vil vi se en drastisk forbedring over det som leveres i dag. I tillegg har vi nå effekten av at de fleste spill støtter begge generasjoner, som gjør at de fleste assets, scenestørrelser, osv er tilpasset å kunne kjøre på den gamle generasjonen, også kun oppskalert og slengt på litt mer "eyecandy" i PS4/XBONE versjonen.

 

Ytelsen vi ser i dag ER med andre ord langt unna max for denne nye generasjonen.

Lenke til kommentar

Nei det stemmer ikke, for microsoft og sony har gjort det de kan for og holde tilbake PC de siste 12 årene. (2001 kom Xbox, og etter den kom det bare småendringer på Direct X frem til neste konsoll. Xbox 360 og ny Direct X presset seg frem, med store endringer og 64bit støtte.

 

Spill utviklerene lager spill til sony PS og til Xbox. med dette som utgangspunkt, for deretter og porte dette over til en PC, og mange ganger ikke gidde ta med Mus støtte i menyer en gang.

hadde spillene vært laget for PC ville ikke konsoller klart og hold følge, og grafikken hadde blit helt dritt på konsoller i forhold.

bare se hva Star Citizen får til, men en grafikk motor som er laget med PS og Xbox i tankene, for så og modifisere dette for PC. 4K grafikk og flere polygoner i enkelte skip en i HELE spill designet for PS og Xbox

 

 

Gleder meg til konsollene blir faset ut, og "normale" datamaskiner som kan oppgraderes etter behov, blir stående i alle stuer. og faktisk presse teknologien fremover.

(steam box er et fint eksempel)

 

Det har alltid vært min påstand at konsoller IKKE bremser utviklingen for pc-spill. Selvfølgelig har du enkelttilfeller hvor det er tilfellet, men ikke overall. Behovet for optimalisering og effektivisering som konsollene skaper kommer PC'er til nytte i aller høyeste grad, da det i mange eksempler har bidratt til å utvikle nye teknikker for å oppnå gode resultater svært effektivt.Jeg har større tro på at piratkopiering bremser utviklingen for pc-spill. Ikke fordi det nødvendigvis er et så stor problem, men fordi bransjen selv mener det er et problem, og derfor ofte ønsker å utvikle for konsoll i stede.

 

Gled deg gjerne til konsoller fases ut, men ikke hold pusten! Det kan vanskelig argumenteres for å være noe som vil skje med det første...

Lenke til kommentar

Virkeligheten er svært langt i fra å være så enkel. Optimalisering er svindyrt, og som et resultat gjøres det ganske enkelt ikke hvis man ikke presses til det. Tidlig i en generasjon, slik vi er nå, er ikke behovet for optimalisering stort, og det blir dermed heller ikke gjort. Om noen år derimot, når PC-verden har fortsatt å utvikle seg og konkurransen på konsoll spisset seg til vil det bli prioritert. Da vil vi se en drastisk forbedring over det som leveres i dag. I tillegg har vi nå effekten av at de fleste spill støtter begge generasjoner, som gjør at de fleste assets, scenestørrelser, osv er tilpasset å kunne kjøre på den gamle generasjonen, også kun oppskalert og slengt på litt mer "eyecandy" i PS4/XBONE versjonen.

 

Ytelsen vi ser i dag ER med andre ord langt unna max for denne nye generasjonen.

 

Virkeligheten er ikke så "enkel" som at man får mindre optimalisering ut av gjennomprøvde standardkomponenter? Jo, virkeligheten er faktisk så enkel, og det er ikke så mye i det du sier som motstrider det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som holder PC'ens ytelse i spill tilbake er Windows og DirectX. Vi får se om Mantle løser problemene. Det er uansett nok av kraft i en oppegående PC til å yte bedre enn de nyeste konsollene, og med tanke på alle de billige spillene, ingen ekstra avgift for å spille online, og at du kan bruke den til alt mulig annet i tillegg (som å beregne skatt), så er ikke prisen så ille.

 

Se denne når det kommer til den nye versjonen av Tomb Raider:

http://imgur.com/a/x2ibY

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Virkeligheten er ikke så "enkel" som at man får mindre optimalisering ut av gjennomprøvde standardkomponenter? Jo, virkeligheten er faktisk så enkel, og det er ikke så mye i det du sier som motstrider det.

 

AtW

 

Du bør lese innlegget jeg kommenterte og svaret mitt på nytt. Jeg har aldri påstått at det ikke er lettere å optimalisere for x86 arkitektur enn en sær cpu/gpu hybrid arkitektur som Cell. Det er det naturligvis.

 

Men innlegget jeg kommenterer påstår at dette alene er grunn til at vi med denne generasjonen ikke vil se store utviklingen i grafikk i løpet av generasjonens levetid. Og dermed svarer jeg at sorry, det er langt i fra så enkelt. Faktorer som påvirker er langt flere enn bare hvor sær arkitektur det er snakk om...

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hva dette sammenligningsbehovet er for PC brukerne? Det er jo ikke sammenligningsgrunnlag i det hele tatt. Dere diskuterer det grafiske resultatet i en maskin som koster 3500,- mot en fullspekket PC verdt alt fra 15000,- til 30000,- pluss pluss. PS4 og XBOXONE blir et billigere alternativ for den vanlige mann som ikke er ute etter å bruke ei månedslønn for å kunne benytte seg av underholdningsverdien i spill. Og hvis grafikken er alt som definerer et spill, da tror jeg jaggu den det gjelder burde slutte å spille, for da skjønner ikke vedkommende underholdningsverdien i den fulle pakka.

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hva dette sammenligningsbehovet er for PC brukerne? Det er jo ikke sammenligningsgrunnlag i det hele tatt. Dere diskuterer det grafiske resultatet i en maskin som koster 3500,- mot en fullspekket PC verdt alt fra 15000,- til 30000,- pluss pluss. PS4 og XBOXONE blir et billigere alternativ for den vanlige mann som ikke er ute etter å bruke ei månedslønn for å kunne benytte seg av underholdningsverdien i spill. Og hvis grafikken er alt som definerer et spill, da tror jeg jaggu den det gjelder burde slutte å spille, for da skjønner ikke vedkommende underholdningsverdien i den fulle pakka.

 

Til å ha det brukernavnet du har, så virker du til å være svært lite oppdatert når det gjelder hva PCer koster. Hvem er det som snakker om PCer i den prisgruppen?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner virkelig ikke hva dette sammenligningsbehovet er for PC brukerne? Det er jo ikke sammenligningsgrunnlag i det hele tatt. Dere diskuterer det grafiske resultatet i en maskin som koster 3500,- mot en fullspekket PC verdt alt fra 15000,- til 30000,- pluss pluss. PS4 og XBOXONE blir et billigere alternativ for den vanlige mann som ikke er ute etter å bruke ei månedslønn for å kunne benytte seg av underholdningsverdien i spill. Og hvis grafikken er alt som definerer et spill, da tror jeg jaggu den det gjelder burde slutte å spille, for da skjønner ikke vedkommende underholdningsverdien i den fulle pakka.

Til å ha det brukernavnet du har, så virker du til å være svært lite oppdatert når det gjelder hva PCer koster. Hvem er det som snakker om PCer i den prisgruppen?

 

AtW

Med tanke på at du tydelig følte deg truffet! Om du ikke skjønte det, så var dette bare et enkelt eksempel på en, ja jeg vet ganske så heavy duty PC. Du får alltids mye billigere utstyr også, men dette kan da gå noe på bekostning av skjermkort av nyere teknologi, og du får da gjerne ikke den ultrasettingen og full pupp i grafikk som mange ønsker seg. Så hvis du selv vil bli oppdatert, så ta en titt innom nettsted som selger PC og PC utstyr. Uansett for å nå det ønskelige nivået på en PC, så må du nok belage deg på å betale iallefall over 10000,- om ikke mye mer. Uansett så blir Next-Gen billigere i innkjøp for mest mulig grafikk uansett hvordan du vrir og vender på det.

Lenke til kommentar

Med tanke på at du tydelig følte deg truffet! Om du ikke skjønte det, så var dette bare et enkelt eksempel på en, ja jeg vet ganske så heavy duty PC. Du får alltids mye billigere utstyr også, men dette kan da gå noe på bekostning av skjermkort av nyere teknologi, og du får da gjerne ikke den ultrasettingen og full pupp i grafikk som mange ønsker seg. Så hvis du selv vil bli oppdatert, så ta en titt innom nettsted som selger PC og PC utstyr. Uansett for å nå det ønskelige nivået på en PC, så må du nok belage deg på å betale iallefall over 10000,- om ikke mye mer. Uansett så blir Next-Gen billigere i innkjøp for mest mulig grafikk uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

En PC med ett kraftig moderne skjermkort koster kanskje omtrent 7000, joda, nextgen er billigere i basisinnkjøp før man regner med prisen av spill og andre ting. Men det er vel kjent for de fleste, og ikke nødvendig å komme med overdrevne eksempler for å bevise? En PC som gir omtrent tilsvarende nivå koster vel kanskje 5000-6000k.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...