Gå til innhold

Overcloking fx6300 5ghz


Anbefalte innlegg

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være en del høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Over til noe annet e trenger hjelp til. Volten hva er max jeg burde gå for den vil jo nesten ikke cloke. hva mener du er max det jeg burde gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være en del høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Over til noe annet e trenger hjelp til. Volten hva er max jeg burde gå for den vil jo nesten ikke cloke. hva mener du er max det jeg burde gå for?

 

 

Opp til 1.4v er fint så lenge du holder temps i sjakk. Btw, er mye enklere om du googler deg frem til en guide enn at vi forteller deg steg for steg hva du skal gjøre.

 

Det meste vi kan si ligger allerede lett tilgjengelig =)

Lenke til kommentar

 

 

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være en del høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Over til noe annet e trenger hjelp til. Volten hva er max jeg burde gå for den vil jo nesten ikke cloke. hva mener du er max det jeg burde gå for?

 

 

Opp til 1.4v er fint så lenge du holder temps i sjakk. Btw, er mye enklere om du googler deg frem til en guide enn at vi forteller deg steg for steg hva du skal gjøre.

 

Det meste vi kan si ligger allerede lett tilgjengelig =)

 

Takker. Liker og få sikkelig svar er en trygghet for meg jalle fall håper det går bra :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være en del høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Over til noe annet e trenger hjelp til. Volten hva er max jeg burde gå for den vil jo nesten ikke cloke. hva mener du er max det jeg burde gå for?

 

 

Opp til 1.4v er fint så lenge du holder temps i sjakk. Btw, er mye enklere om du googler deg frem til en guide enn at vi forteller deg steg for steg hva du skal gjøre.

 

Det meste vi kan si ligger allerede lett tilgjengelig =)

 

Takker. Liker og få sikkelig svar er en trygghet for meg jalle fall håper det går bra :)

 

 

Du kan få alt mulig av svar, jeg ville nok ha dobbeltsjekket informasjon med mindre det var fra spesielt utvalgte personer her ;)

 

Og du må nok delidde CPUen for å kjøre 1.4V

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være en del høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Over til noe annet e trenger hjelp til. Volten hva er max jeg burde gå for den vil jo nesten ikke cloke. hva mener du er max det jeg burde gå for?

 

 

Opp til 1.4v er fint så lenge du holder temps i sjakk. Btw, er mye enklere om du googler deg frem til en guide enn at vi forteller deg steg for steg hva du skal gjøre.

 

Det meste vi kan si ligger allerede lett tilgjengelig =)

 

Takker. Liker og få sikkelig svar er en trygghet for meg jalle fall håper det går bra :)

 

 

Du kan få alt mulig av svar, jeg ville nok ha dobbeltsjekket informasjon med mindre det var fra spesielt utvalgte personer her ;)

 

Og du må nok delidde CPUen for å kjøre 1.4V

 

Okey noe jeg ikke kommer til og gjøre tør ikke det. prøver meg på 1,4 nå 4,7 ser ikke ut til og gå :(

Lenke til kommentar

Ikke overraskende! Du starter ikke med max spenning og overklokk, du må jobbe deg litt oppover. Start med 4.4 du og se om det er stabilt.

Har gjort det. Måtte bare vite hva max volt var :) Men ser ut til og funger konge med 1,376volt og 4.5 ghz max temp til nå 89 så koser den seg mellom 70 og 85

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, nå ligger du på den øvre grensen, og over hva en del ville ha vært komfortable med. Jeg vil annbefale deg om å ikke krabbe mye over 85 på stresstest siden det er vinter nå, og tempen vil bli merkbart høyere om sommeren.

Okey skjønner tok stress test og satte på kontroll i bios som gjør at når den er på en temp så skrur den seg av så er ikke så redd for tempen. Er ikke det en grei måte og ha kontroll på?

Lenke til kommentar

 

Foresten amd vs intel begge clocka. tallen sier vel sitt :)

 

Intel

http://www.3dmark.com/3dm/2385607

Amd

http://www.3dmark.com/3dm/2086300

 

Du framstår ikke som spesielt kompetent når du sammenligner en CPU til 2400kr, med en til 900kr. Som atpåtil er en gammel arkitektur.

Tallene var jo i AMDs favør der. Skal du teste så bør du teste ved maks stabil klokk. (Spesielt siden temaet er overklokking)

AMD sine prosessorer er gjerne klokket strammere fra buikken og har generelt mye lavere potensiale for OC. pris er ikke spørsmålet her, men hva som gir god nok ytelse eller en vesentlig økning. I BF4 kan du bruke 40000kr på CPU uten å få god nok ytelse, for du må uansett overklokke for å få skikkelig futt. Selvsagt, ingen liker å kaste bort penger, men man får da valutta for det ekstra man investerer.

 

Og da er det lov å være fornøyd med en solid oppgradering fra bunnivået AMD sine prosessorer legger seg på til noe bedre.

 

Men å basere noe på kun en applikasjon blir nok for lite.

Lenke til kommentar

 

 

Foresten amd vs intel begge clocka. tallen sier vel sitt :)

 

Intel

http://www.3dmark.com/3dm/2385607

Amd

http://www.3dmark.com/3dm/2086300

Du framstår ikke som spesielt kompetent når du sammenligner en CPU til 2400kr, med en til 900kr. Som atpåtil er en gammel arkitektur.
Tallene var jo i AMDs favør der. Skal du teste så bør du teste ved maks stabil klokk. (Spesielt siden temaet er overklokking)

AMD sine prosessorer er gjerne klokket strammere fra buikken og har generelt mye lavere potensiale for OC. pris er ikke spørsmålet her, men hva som gir god nok ytelse eller en vesentlig økning. I BF4 kan du bruke 40000kr på CPU uten å få god nok ytelse, for du må uansett overklokke for å få skikkelig futt. Selvsagt, ingen liker å kaste bort penger, men man får da valutta for det ekstra man investerer.

 

Og da er det lov å være fornøyd med en solid oppgradering fra bunnivået AMD sine prosessorer legger seg på til noe bedre.

 

Men å basere noe på kun en applikasjon blir nok for lite.

 

Ja når det kommer til overcloking fikk jeg godt ut av amd sin cpu. Men gud intel på clock under er jo bedre så blir som 1dollar er mer en 1kr.

Lenke til kommentar

 

Blir overrasket om jeg kunne fått en AMD CPU opp i halve ytelsen til Intel prosessoren min i BF4.

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

 

Bare du har nok kjerner så går bf4 som en drøm.

 

Bare du har 4 kjerner og ikke spiller Multiplayer, så går BF4 som en drøm.

Om du derimot får den ideen at du skal spille multiplayer, så blir det andre boller med mindre du kan aktivere Mantle.

 

Må si amd's 8350 gjør en bra jobb i bf4... spesielt til den prisen!

Spesielt om man ikke spiller Multiplayer, for alle vet jo at BF4s beste komponent er Singleplayer :sick:

Lenke til kommentar

Du mener til den prisen man kan få en i5 4670k som ikke ligger langt bak 8350 i bf4 men er overlegen i 90% av alle andre spill?

da burde du teste den, 8350 ligger tett opp til noen i7 prosessorer på tester..

og om du tenker pris, så er det ikke mange kronene, i forholdt til intel :)

Jeg er fornøyd, da den gjør rendring og diverse spill meget bra.

 

 

EDIT:

noreng: spiller bare mutliplayer

Endret av PoWerRaZer
Lenke til kommentar

 

Du mener til den prisen man kan få en i5 4670k som ikke ligger langt bak 8350 i bf4 men er overlegen i 90% av alle andre spill?

da burde du teste den, 8350 ligger tett opp til noen i7 prosessorer på tester..

og om du tenker pris, så er det ikke mange kronene, i forholdt til intel :)

Jeg er fornøyd, da den gjør rendring og diverse spill meget bra.

 

 

EDIT:

noreng: spiller bare mutliplayer

 

I BF4 Multiplayer er det ikke tett konkurranse mellom 4670k og 8350 akkurat, det blir som å sammenligne en Bugatti Veyron mot en Opel Astra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...