Gå til innhold

Overcloking fx6300 5ghz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

hehehe.. har du testet begge ?

Ja

 

EDIT:

4770k dyppet ned til ~55 fps i tunge situasjoner.

8350 dyppet ned til ~35 fps i tunge situasjoner (!)

 

 

Fun fact: min 2600k dypper ned til 45 fps i tunge situasjoner på stock clocks, men med en overclock til 5.0GHz skjer ikke det :p

 

ok! :) har ikke fått smake på 35fps enda, men kan kanskje ha noe med at den er overklokket...

får vell teste mante og se hvordan den presterer da

Lenke til kommentar

 

hehehe.. har du testet begge ?

Ja

 

EDIT:

4770k dyppet ned til ~55 fps i tunge situasjoner.

8350 dyppet ned til ~35 fps i tunge situasjoner (!)

 

 

Fun fact: min 2600k dypper ned til 45 fps i tunge situasjoner på stock clocks, men med en overclock til 5.0GHz skjer ikke det :p

 

Kilder til dette?

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke det problemet med 35 fps i allefall, kan havne ned på 50 fps ja, men det er bare i et halvt sekund maks..

 

Vi snakker da selvfølgelig alt på maks unntatt res scale?

 

klart det er maks;) ligger mellom 55-90fps

Endret av PoWerRaZer
Lenke til kommentar

 

 

En plass går grensen, men den skalerer brukbart over 4 kjerner.

Artig da i5 2500k yter det samme pr mhz som fx 6300, som yter det samme per mhz som fx 8350. Så med andre ord, fx 8350 er sidestilt med en 4 år gammel intel 4 kjerner.

Du har Intel brillene på for å se det. 6300 har en høyere snitt og minimum fps. Samt både denne og 8350 et langt rineligere i innkjøp.

 

Og for ordens skyld, 2500K er gammel, med forbedringene til dagens 4670k er ikke revolusjonerende.

Lenke til kommentar

 

En plass går grensen, men den skalerer brukbart over 4 kjerner.

 

Artig da i5 2500k yter det samme pr mhz som fx 6300, som yter det samme per mhz som fx 8350. Så med andre ord, fx 8350 er sidestilt med en 4 år gammel intel 4 kjerner.

 

Den enda eldre i7 930 SLÅR jo faktisk 2500k, og har vesentlig høyere ytelse per MHz enn 2500k. ;)

 

 

 

 

En plass går grensen, men den skalerer brukbart over 4 kjerner.

Artig da i5 2500k yter det samme pr mhz som fx 6300, som yter det samme per mhz som fx 8350. Så med andre ord, fx 8350 er sidestilt med en 4 år gammel intel 4 kjerner.

Du har Intel brillene på for å se det. 6300 har en høyere snitt og minimum fps. Samt både denne og 8350 et langt rineligere i innkjøp.

 

Og for ordens skyld, 2500K er gammel, med forbedringene til dagens 4670k er ikke revolusjonerende.

 

Da tror jeg du må på med lesebrillene. ;)

Han skrev aldri at 2500K hadde høyere ytelse, men høyere ytelse pr frekvens. (se også hva jeg krev over, hvor i7 9xx-serien har ENDA bedre ytelse pr MHz)

 

Skal vi gå til det ekstreme så vil Intel sin 5 år gammle toppmodell i7 975 sannsynligvis utkonkurrere selv FX-9590. Både i total ytelse, og ikke minst i ytelse pr MHz.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

En plass går grensen, men den skalerer brukbart over 4 kjerner.

 

Artig da i5 2500k yter det samme pr mhz som fx 6300, som yter det samme per mhz som fx 8350. Så med andre ord, fx 8350 er sidestilt med en 4 år gammel intel 4 kjerner.

 

Den enda eldre i7 930 SLÅR jo faktisk 2500k, og har vesentlig høyere ytelse per MHz enn 2500k. ;)

 

 

 

 

En plass går grensen, men den skalerer brukbart over 4 kjerner.

Artig da i5 2500k yter det samme pr mhz som fx 6300, som yter det samme per mhz som fx 8350. Så med andre ord, fx 8350 er sidestilt med en 4 år gammel intel 4 kjerner.

Du har Intel brillene på for å se det. 6300 har en høyere snitt og minimum fps. Samt både denne og 8350 et langt rineligere i innkjøp.

 

Og for ordens skyld, 2500K er gammel, med forbedringene til dagens 4670k er ikke revolusjonerende.

 

Da tror jeg du må på med lesebrillene. ;)

Han skrev aldri at 2500K hadde høyere ytelse, men høyere ytelse pr frekvens. (se også hva jeg krev over, hvor i7 9xx-serien har ENDA bedre ytelse pr MHz)

 

Skal vi gå til det ekstreme så vil Intel sin 5 år gammle toppmodell i7 975 sannsynligvis utkonkurrere selv FX-9590. Både i total ytelse, og ikke minst i ytelse pr MHz.

 

Det stemmer forsåvidt pr mhz, men det endrer ikke det faktum at idag. Så gir FX-6300 mye ytelse pr krone.

 

 

en I7 975 gir nok mer ytelser pr mhz, men totalt....neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...