Gå til innhold

Overcloking fx6300 5ghz


Anbefalte innlegg

Hva viser oppgavebehandlinga? Hørtes ut som et veldig spesielt problem.
(under "ytelse" bør det være 4 eller 8 grafer for antall tråder)

Du kunne jo selvsagt ta en titt i BIOSen for å se om du finner en innstilling hvor du kan aktivere et gitt antall kjerner, og så se hva det står på der. Står som regel under "CPU..et eller annet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva viser oppgavebehandlinga? Hørtes ut som et veldig spesielt problem.

(under "ytelse" bør det være 4 eller 8 grafer for antall tråder)

 

Du kunne jo selvsagt ta en titt i BIOSen for å se om du finner en innstilling hvor du kan aktivere et gitt antall kjerner, og så se hva det står på der. Står som regel under "CPU..et eller annet".

Der står det cores 3 logical prossesord 6 Hva er dette for noe rart noe

Lenke til kommentar

 

så står det activr cores all 1 2 3

Det står ikke 0 1 2 3?

 

Edit: hat du nyeste oppdatering av core temp?

 

all 1 2 3 står det ,men har fått fiksa det nå mye hjalp når e fikk installert windows på nytt :)

Siden han skrev 6 logiske, så tviler jeg på det.

 

Som sagt, se hva du finner i BIOS. Ellers ville jeg hørt med butikken du kjøpte CPUen av.

Takk for hjelpen har fått det til. måtte installer windows på nytt og nå funker det som smør :)

Lenke til kommentar

Tenker at all var 1 2 3 core pluss all core =4 tenker det sto litt uklart bare

Vel, da hadde det også stått 7 eller 8 logiske (hvor den ene kan være 0 eller "all"). Når det står 6 logiske derimot, så vet man at det er en kjerne som mangler å bli tatt i bruk. (også derfor jeg ønsket at du sjekket opp i det)

 

Ettersom jeg tviler på at det er mulig at en prosessor kan ha en ødelagt kjerne, og fortsatt operere normalt, så var det stor tvil til at det var maskinvarerelatert. (da måtte den i så fall fått en spesiell firmware som deaktiverer den ødelagte delen)

 

Men ja, når du nevner det så kan du også styre antallet prosessorkjerner i bruk i Windows også, det hadde jeg helt glemt (bruker selv kun BIOS for slikt). :)

Lenke til kommentar

 

Tenker at all var 1 2 3 core pluss all core =4 tenker det sto litt uklart bare

Vel, da hadde det også stått 7 eller 8 logiske (hvor den ene kan være 0 eller "all"). Når det står 6 logiske derimot, så vet man at det er en kjerne som mangler å bli tatt i bruk. (også derfor jeg ønsket at du sjekket opp i det)

 

Ettersom jeg tviler på at det er mulig at en prosessor kan ha en ødelagt kjerne, og fortsatt operere normalt, så var det stor tvil til at det var maskinvarerelatert. (da måtte den i så fall fått en spesiell firmware som deaktiverer den ødelagte delen)

 

Men ja, når du nevner det så kan du også styre antallet prosessorkjerner i bruk i Windows også, det hadde jeg helt glemt (bruker selv kun BIOS for slikt). :)

 

Jepp litt spes men fy som den funger nå jalle fall døds rask :) bt4 får jeg på ultra for low på samme skjermkort ,men fps kunne vært litt bedre er helt sykt og stor forsjellen ble mellom amd og intel igrunnen.,

Lenke til kommentar

 

 

Tenker at all var 1 2 3 core pluss all core =4 tenker det sto litt uklart bare

Vel, da hadde det også stått 7 eller 8 logiske (hvor den ene kan være 0 eller "all"). Når det står 6 logiske derimot, så vet man at det er en kjerne som mangler å bli tatt i bruk. (også derfor jeg ønsket at du sjekket opp i det)

 

Ettersom jeg tviler på at det er mulig at en prosessor kan ha en ødelagt kjerne, og fortsatt operere normalt, så var det stor tvil til at det var maskinvarerelatert. (da måtte den i så fall fått en spesiell firmware som deaktiverer den ødelagte delen)

 

Men ja, når du nevner det så kan du også styre antallet prosessorkjerner i bruk i Windows også, det hadde jeg helt glemt (bruker selv kun BIOS for slikt). :)

 

Jepp litt spes men fy som den funger nå jalle fall døds rask :) bt4 får jeg på ultra for low på samme skjermkort ,men fps kunne vært litt bedre er helt sykt og stor forsjellen ble mellom amd og intel igrunnen.,

 

Ikke skjønner jeg hva du skriver, men nei det er ikke "syk forskjellen" mellom AMD og Intel CPU i BF4. Det er hovedsakelig skjermkortet som bestemmer dette, og da er Intel skjermkort ubrukelig.

Lenke til kommentar

Majoriteten av de som spiller BF4, inkludert jofrode har dedikert skjermkort. Intel har/lager ikke skjermkort overhode.

 

Da vil prosessor ha en del å si. Alt etter hvor kraftig skjermkortløsning man har, så vil prosessoren ha liten til svært stor innvirkning. Spesielt i multiplayer.

 

På minimum FPS så er nok nesten alle med moderne dedikert GPUer begrenset til CPU.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenker at all var 1 2 3 core pluss all core =4 tenker det sto litt uklart bare

Vel, da hadde det også stått 7 eller 8 logiske (hvor den ene kan være 0 eller "all"). Når det står 6 logiske derimot, så vet man at det er en kjerne som mangler å bli tatt i bruk. (også derfor jeg ønsket at du sjekket opp i det)

 

Ettersom jeg tviler på at det er mulig at en prosessor kan ha en ødelagt kjerne, og fortsatt operere normalt, så var det stor tvil til at det var maskinvarerelatert. (da måtte den i så fall fått en spesiell firmware som deaktiverer den ødelagte delen)

 

Men ja, når du nevner det så kan du også styre antallet prosessorkjerner i bruk i Windows også, det hadde jeg helt glemt (bruker selv kun BIOS for slikt). :)

 

Jepp litt spes men fy som den funger nå jalle fall døds rask :) bt4 får jeg på ultra for low på samme skjermkort ,men fps kunne vært litt bedre er helt sykt og stor forsjellen ble mellom amd og intel igrunnen.,

 

Ikke skjønner jeg hva du skriver, men nei det er ikke "syk forskjellen" mellom AMD og Intel CPU i BF4. Det er hovedsakelig skjermkortet som bestemmer dette, og da er Intel skjermkort ubrukelig.

 

 

Det er stor forskjell på laveste fps med en fx 6300 og i7 4770k, spesielt med overklokk. Vi sier jo ikke at det er idioti å kjøpe AMD CPU uten grunn..

Lenke til kommentar

 

Blir overrasket om jeg kunne fått en AMD CPU opp i halve ytelsen til Intel prosessoren min i BF4.

 

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

 

Bare du har nok kjerner så går bf4 som en drøm.

Jepp. Bf4 elsker god multitrådytelse, og intels sekskjerne stiller sterkt her.

 

Problemet med alle tester der ute er egentlig at de enten ikke overklokker CPUene før test, slik at man faktiak får ytelsen vi overklokkere sitter igjen med. Eller så har de alt for svak skjermkortløsning for å få CPUene til å svette. Eller så tester de ikke i multiplayer på de tunge brettene.

 

Selv min 4930k på over 5GHz sliter som en gud med å mate tre blodklokkede 780 classy i bf4. Hadde jwg hatt en skikkelig high-end PC så ville det nok blitt enda værre. F.eks 3 eller 4 780Ti classy.

 

En AMD CPU hadde nok lagt seg ned for å dø. Min i5 750 klarte knapt å få ting spillbart...

Lenke til kommentar

 

 

Blir overrasket om jeg kunne fått en AMD CPU opp i halve ytelsen til Intel prosessoren min i BF4.

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

 

Bare du har nok kjerner så går bf4 som en drøm.

Jepp. Bf4 elsker god multitrådytelse, og intels sekskjerne stiller sterkt her.

 

Problemet med alle tester der ute er egentlig at de enten ikke overklokker CPUene før test, slik at man faktiak får ytelsen vi overklokkere sitter igjen med. Eller så har de alt for svak skjermkortløsning for å få CPUene til å svette. Eller så tester de ikke i multiplayer på de tunge brettene.

 

Selv min 4930k på over 5GHz sliter som en gud med å mate tre blodklokkede 780 classy i bf4. Hadde jwg hatt en skikkelig high-end PC så ville det nok blitt enda værre. F.eks 3 eller 4 780Ti classy.

 

En AMD CPU hadde nok lagt seg ned for å dø. Min i5 750 klarte knapt å få ting spillbart...

 

Nå skjønner jeg ikke. Du klarer ikke få det spillbart? Selv en athlon x4 klarer 88 fps på high. CPU er altså ikke flaskehals i dette spillet, om du ikke skal spille med 120 fps. (det gjenstår å se hvor høyt athlon x4 går med en raskere GPU løsning)

En AMD cpu hadde lagt seg ned for å dø? >>96 fps er å dø?

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir overrasket om jeg kunne fått en AMD CPU opp i halve ytelsen til Intel prosessoren min i BF4.

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

 

Bare du har nok kjerner så går bf4 som en drøm.

Jepp. Bf4 elsker god multitrådytelse, og intels sekskjerne stiller sterkt her.

 

Problemet med alle tester der ute er egentlig at de enten ikke overklokker CPUene før test, slik at man faktiak får ytelsen vi overklokkere sitter igjen med. Eller så har de alt for svak skjermkortløsning for å få CPUene til å svette. Eller så tester de ikke i multiplayer på de tunge brettene.

 

Selv min 4930k på over 5GHz sliter som en gud med å mate tre blodklokkede 780 classy i bf4. Hadde jwg hatt en skikkelig high-end PC så ville det nok blitt enda værre. F.eks 3 eller 4 780Ti classy.

 

En AMD CPU hadde nok lagt seg ned for å dø. Min i5 750 klarte knapt å få ting spillbart...

 

Nå skjønner jeg ikke. Du klarer ikke få det spillbart? Selv en athlon x4 klarer 88 fps på high. CPU er altså ikke flaskehals i dette spillet, om du ikke skal spille med 120 fps. (det gjenstår å se hvor høyt athlon x4 går med en raskere GPU løsning)

En AMD cpu hadde lagt seg ned for å dø? >>96 fps er å dø?

 

 

Nei, en athlon x4 klarer ikke 88 fps selv om den er blodklokka. Dette er fordi ekte menn spiller mot mennesker og ikke singleplayer, for da finnes det så utrolig mange bedre spill enn bf4.

 

Leste du ikke hva Andrull postet?! Han nevnte akkurat hva problemet er med "tester" av bf4. Alle er i single player, som ikke gir ett brukbart bilde over hvor stor rolle CPU er i bf.

Lenke til kommentar

Har du testet athlonen på 64 spiller brettet siege og shanghai og ultra-grafikk?

 

Da tipper jeg du bunnskraper ytelsen på FPS titt og ofte. :-) Ja jeg tipper under 30 FPS. Snitt vil nok være høyere.

 

Med 4GB minne og i5 750 så droppet FPS ned i 7-8 FPS i de tyngste partiene til og med.

Bf4 krever SVÆRT mye av CPU.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...