Gå til innhold

Formula 1 2014!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Mercedes som er eksepsjonelt bra. De har funnet en løsning på årets formula som gjør at de har det lille forspranget. Type samme som Brawn hadde med sin diffuser før alle klarte å kopiere den.

 

...det som er interessant er at Brawn helt sikkert har en finger med i designet av dette års Mercedes før han sluttet. Han er en slu liten jævel. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns i hvert fall det er trist at de er såpass langt unna makismalt turtall. Ser de sjeldent nærme 12 000 RPM. Blir derfor spennende med Monza og det langre rettstrekket. De siste 3000 RPM'ene vil nok gjøre merkbar forskjell på lyden.

Uten at jeg er sikker på hvorfor de er såpass langt unna sperre, så vil jeg tro drivstoff har mye å si her.

Lenke til kommentar

En bil kan ha gode kjøregeneskaper/earodynamikk sjølv om motoren er svak skjønner du ;)

Ja, men det hjelper ikke å ha best aerodynamikk hvis du putter i en gressklippermotor. Slik som den bilen er nå, kan de si seg fornøyd med poengplass på en bane som Monza.

 

Vettel virker iallefall rimelig oppgitt over situasjonen. Kroppsspråket hans lyser frustrasjon om dagen.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Bilen til Red Bull er faktisk regnet for å være veldig god av de som har peiling:

 

http://en.espnf1.com/forceindia/motorsport/story/156817.html

 

Grunnlaget en person som Perez har for å uttale seg er blant annet GPS-data som viser kor fort bilene går på forskjellige deler av banen. Red Bull sin bil har veldig høy hastighet i svingene, men på rettstrekker så sliter den fordi motoren er for svak.

 

Dersom du ikkje har skjønt at en bil kan være god men ha svak motor så har du ikkje skjønt Formel 1.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Jeg har skjønt det, men vi kan jo se på Monte Carlo. Ikke akkurat en bane som er kjent for høy topphastighet, og Ricciardo klarte bare å hente Hamilton etter at han fikk problemer med synet og ble kjørt fra av Rosberg. Ikke noe å rope hurra for med andre ord.

 

Også er det rart å si at Red Bull har den beste bilen når Mercedes har gjort noe ingen andre har klart, med rekord i antall dobbelseire på rad.

Lenke til kommentar

 

En bil kan ha gode kjøregeneskaper/earodynamikk sjølv om motoren er svak skjønner du ;)

Vettel virker iallefall rimelig oppgitt over situasjonen. Kroppsspråket hans lyser frustrasjon om dagen.

 

Tydelig at Vettel er frustert ja. Selv så tror jeg han er mer frustrert over at han blir slått av Ricciardo, og har ikke lenger like mye flaks som han hadde i 2013. Selv så gleder det meg litt, da han virker viser hvor grinete han er når det ikke går hans vei.

Så klart - En fantastisk fører, men han oppfører seg ikke som en per dags dato.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beste løpet siden 2012. Wow! Strålende å se en førstegangsvinner og Button på 4 (selv om kamera aldri filmet han). Syntes det var bullshit at Rosberg ikke fikk 5 sec hold&go penalty for å kutte chicanen, han ga åpenbart klampen i bånn utenfor banen og tjente 0.6 s.

 

Håper Massa og Perez er ok

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...