Gå til innhold

Formula 1 2014!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke noen av de to "kollisjonsstraffene" de delte ut etter løpet. Chilton fikk klart og tydelig en sladd på bilen som han ikke klarte å ta inn, og smalt dermed borti Bianchi. Kan vanskelig se at det er noe han kan lastes for.

Om noen skulle hatt straff av Massa/Perez, så burde det jo være Massa. Han går for tett på Perez under forbikjøringsforsøket, selv om han har god plass på venstre siden, og dermed kunne holdt bedre avstand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Chilton får straff for å vært uheldig, Perez får straff fordi han blir påkjørt, mens rosberg derimot, han slipper straff når han kutter en sving og tjener 0,6-0,7 sekunder ved å gi gass... Noen som forstår logikken deres?

Lenke til kommentar

Williams head of vehicle performance Rob Smedley said: "We were lucky not to have had someone seriously hurt and lucky not to collect Sebastian in a side-on impact.

"We showed the stewards evidence that Felipe brakes about five metres earlier than the lap before.

"There is evidence from the side shot - if you take Felipe and Sebastian through the braking phase, the distance between them is the same and you see Perez is backing towards Felipe.

"We showed them the overhead shot. Perez brakes very early, and the car jinks to the left, either because he does it or because of brake problems, I don't know.

"And we showed them evidence from the radio transcript [with Perez] talking about 'I have no rear brakes.' And they [Force India] said: 'If you can carry on, carry on, and if you can't, pit.'

"That sounds like a terminal problem and why you leave a car out in that condition is beyond me. I'm a bit peeved, to say the least, that this has happened.

 

 

Kanskje Perez prøvde å presse Massa, kanskje det var pga bremseproblemene han hadde. Om han presset Massa med vilje fortjener han kanskje en straff, og om han valgte å fortsette med dårlige bremser er vel egentlig det ennå mere alvorlig?

 

Når det gjelder situasjonen der Nico kjørte rett fram så synest eg også at det var merkelig han ikkje fikk en drivethrough. Han unngikk helt klart å bli forbikjørt ved hjelp av den manøveren.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Nja, eg er ikkje sikker enda. Men eg har bare sett situasjonen en gang på direktesendingen til Viasat Motor. Stewardene har tilgang til mye mere data enn vi noengang får se. Og dersom straffen hadde vore grunnløs ville vel Force India / Perez protestert villt. Vi får sjå kordan det utvikler seg :)

 

Det er synest er rart er att den mest opplagte straffen burde gått til Nico når han kjørte rett frem i siste sjikane. Han hadde helt klart en stor fordel og ville sannsynligvis blitt forbikjørt av Lewis der om han fulgte banen. Etter min mening fortjente Nico mere en straff enn både Chilton og Perez gjorde

Lenke til kommentar

synes det var greit at Nico ikke fikk straff. Han låste jo hjulet noe så inni helvete, og det er uansett ikke sikkert at Lewis hadde kommet forbi. Det han burde ha gjort var å slå av litt på farten sånn at Lewis tok inn det han tapte på at Nico feie igjennom sjikanen. Men nå er jo stemningen i Mercedes på Senna/Prost nivå, så er kanskje ikke så rart at han ga faen og fortsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror, som nevnt over, at Perez hadde bremseproblemer og at han prøvde å bremse i en så rett linje han kunne for å unngå låste bakhjul og evt en skrens eller snurr, også for å evt unngå å treffe Vettel. At Massa lå der han lå tror jeg bare er tilfeldighet, han ville jo selvsagt forbi. Hadde Perez fulgt Vettel hadde sikkert Massa sneket seg forbi, det var nok også det som var planen til Massa.

 

At Nico låste hjulene sine inn i siste shikane tror jeg egentlig var feilberegning. Lewis var jo på hugget og hadde han bremset på vanlig sted ville nok Lewis komt forbi. MEN, han burde ha slakket ned og gitt tilbake de 0,7 sekundene han tjente på å kutte shikanen, selv om det nå er irrelevant iom Lewis ikke fullførte løpet.

 

Ellers tror jeg det er det beste løpet jeg har sett på lenge! Canada er den beste banen spør du meg!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+130498

Var et spennende løp i dag også, hvis det er slik at Hamilton må begynne bakerst på griden for et spennende løp er det noe de burde se å få gjort til en regel :p Synd Hamilton mistet den andre plassen, men var uansett veldig godt kjørt av både alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...