Gå til innhold

Det nye forumformatet har gått utover kvaliteten på Politikk og samfunn


Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg sterkt over at man nå siterer folk kun en gang (før kunne man se hele diskursen). Dette har ført til at diskusjonene blir mer usammenhengende, fordi folk kun svarer retorisk på ditt siste innlegg. Dette skyldes kanskje folks generelle latskap og intellektuelle uredelighet, men det gamle systemet fungerte faktisk bra for å holde dette litt i tømmene.

 

I tillegg har det blitt tilnærmet umulig å sitere folk i oppdelte blokker, har det blitt vanskelig for folk å svare på alt man skriver. Derfor ser man mye korte og lettvinte svar på lange innlegg. Ofte klipper folk også bare bort det de ikke gidder å svare på.

 

Jeg må si at disse to tingene i sum drar ned kvaliteten på forumet, PoS har blitt et forum i tidsånden, hvor kun det som skjedde for 2 minutter siden er interessant, mens man har komplett alzheimer på alt som skjedde før det. Å foreta sammenhengende diskusjoner over flere sider er blitt, om ikke umulig, så svært vanskelig. Trist.

Endret av Aiven
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan slå av denne funksjonen ved å trykke på bryteren helt oppe i venstre hjørne, og gjere slik som før. BBCode modus

 

Det er jeg klar over, men når jeg skal dele opp innlegg i mange bolker kicker som regel autokorrekturen inn og legger til masse ekstra kode, som fucker opp posten fullstendig. Det løser heller ikke problemet med at man kun siterer en post bakover.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

 

Jeg irriterer meg sterkt over at man nå siterer folk kun en gang (før kunne man se hele diskursen). Dette har ført til at diskusjonene blir mer usammenhengende, fordi folk kun svarer retorisk på ditt siste innlegg. Dette skyldes kanskje folks generelle latskap og intellektuelle uredelighet, men det gamle systemet fungerte faktisk bra for å holde dette litt i tømmene.

 

I tillegg har det blitt tilnærmet umulig å sitere folk i oppdelte blokker, har det blitt vanskelig for folk å svare på alt man skriver. Derfor ser man mye korte og lettvinte svar på lange innlegg. Ofte klipper folk også bare bort det de ikke gidder å svare på.

 

Jeg må si at disse to tingene i sum drar ned kvaliteten på forumet, PoS har blitt et forum i tidsånden, hvor kun det som skjedde for 2 minutter siden er interessant, mens man har komplett alzheimer på alt som skjedde før det. Å foreta sammenhengende diskusjoner over flere sider er blitt, om ikke umulig, så svært vanskelig. Trist.

Du kan slå av denne funksjonen ved å trykke på bryteren helt oppe i venstre hjørne, og gjere slik som før. BBCode modus

 

Det er jeg klar over, men når jeg skal dele opp innlegg i mange bolker

 

kicker som regel autokorrekturen inn og legger til masse ekstra kode,

som fucker opp posten fullstendig.

Det løser heller ikke problemet med at man kun siterer en post bakover.

Forstår ikkje helt kva du tenker på, går fint for meg ..., men det blir utvilsomt vanskeligare å sjå alt i samanheng sidan det ikkje kjem inn automatisk.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Forstår ikkje helt kva du tenker på, går fint for meg ..., men det blir utvilsomt vanskeligare å sjå alt i samanheng sidan det ikkje kjem inn automatisk.

 

Jeg sier ikke at det er umulig, men at det er vanskelig. Det er jo derfor ingen gjør det og det er derfor man får de effektene jeg nevner i første post.

Lenke til kommentar

 

Helt uenig. Mye mer rotete med alle disse sitatboksene inni hverandre.

Du kan relativt enkelt eliminere de "nestede" sitatboksene, om du finner det ønskelig.

 

Problemet forumlederne sitter med er muligens at softwaret deres ikke lar den enkelte bruker sette sitt eget "default", og da sitter de med to valg:

 

1. Nested som default, hvilket medfører at de som ikke vil ha nested (som deg) må manuelt eliminere de delene de ikke ønsker.

 

2. Un-nested som default, hvilket medfører at de som vil ha nested (som meg) må manuelt legge til de delene de ønsker.

 

 

Jeg vil vel tørre påstanden at det er adskjillig mer arbeid i å legge til ønskede nestede kommentarer enn å eliminere uønskede.

 

Jeg tror nok at problemet er mer pressende innen mer seriøs diskusjon (politikk, samfunn, filosofi, etc), enn, f.eks., i tråden med puppebilder.

 

Dog, tør jeg våge påstanden at kvaliteten i de seriøse trådene har sunket merkbart, uten at kvaliteten i trådene med puppebilder har kompensert noe særlig.

 

Ei heller kan jeg huske at der var noe stort problem med nested quotes i de mindre seriøse trådene før man innførte denne endringen, noe som muligens tyder på at folk klarte å eliminere uønskede quotes uten større problemer.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Eg ser poenget ditt, og skal ta ein runde på om endringen er noko me vil behalde, eller om me bør vurdere å gå tilbake til den gamle funksjonaliteten.

Skal vel nevnes at jeg, og eventuellt andre, som bruker TOR heller ikke ser navn på den teksten som siteres, noe som gjør det tilnærmet umulig å følge en tråd bakover når den ikke har "nested quotes".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...