Gå til innhold

Det nye forumformatet har gått utover kvaliteten på Politikk og samfunn


Anbefalte innlegg

Kudos for at du er villig til å ta det opp, uansett hva resultatet blir. :)

 

PS. Legger til en illustrasjon, som muligens gir en viss pekepinn til hvorfor det blir så vanskelig å følge komplekse argumenter (eksemplet er juss, ikke politikk, men jeg tror problemet oppstår i alle tråder hvor argumentene er komplekse)

 

castlemainetooheys.jpg

 

Tenk deg dette argumentet UTEN "nested quotes" (for ikke nevne uten å kunne se hvem som har skrevet hva, men det er ett annet problem som jeg strever med.)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha vurdert funksjonen og diskutert internt, er me kome fram til at denne funksjonen blir deaktivert. Å tillate multisitat har sine fordelar og ulemper, men totalt sett meiner me at fordelane veier tyngre.

 

Endringa dukka i si tid opp på grunn av sitatpyramidar på forumet. Me vil prøve å opplære brukarane betre denne gang, og gje tilbakemeldingar på brukarar som genererer enorme sitatpyramidar.

 

Eit lite tips er å bruke spoilerfunksjonen dersom du skal sitere lengre innlegg. Det tar ikkje så lang tid å legge på spoilertag før og etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter å ha vurdert funksjonen og diskutert internt, er me kome fram til at denne funksjonen blir deaktivert. Å tillate multisitat har sine fordelar og ulemper, men totalt sett meiner me at fordelane veier tyngre.

 

Endringa dukka i si tid opp på grunn av sitatpyramidar på forumet. Me vil prøve å opplære brukarane betre denne gang, og gje tilbakemeldingar på brukarar som genererer enorme sitatpyramidar.

 

Eit lite tips er å bruke spoilerfunksjonen dersom du skal sitere lengre innlegg. Det tar ikkje så lang tid å legge på spoilertag før og etter.

 

Fantastisk! Jeg antar at du mener «reaktivert»? :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Etter å ha vurdert funksjonen og diskutert internt, er me kome fram til at denne funksjonen blir deaktivert. Å tillate multisitat har sine fordelar og ulemper, men totalt sett meiner me at fordelane veier tyngre.

 

Takk for at dere lytter til brukerne. For meg personlig er det nok hipp som happ, jeg bruker nå minst like mye tid på å slette sitatpyramider fra innleggene mine som jeg tidligere brukte på å hente dem inn når jeg trengte dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Dette er helt ufattelig, hvordan kan noen ville ha det tullet med at alle sitatene blir lagt med når man svarer?

 

 

Etter å ha vurdert funksjonen og diskutert internt, er me kome fram til at denne funksjonen blir deaktivert. Å tillate multisitat har sine fordelar og ulemper, men totalt sett meiner me at fordelane veier tyngre.

 

Endringa dukka i si tid opp på grunn av sitatpyramidar på forumet. Me vil prøve å opplære brukarane betre denne gang, og gje tilbakemeldingar på brukarar som genererer enorme sitatpyramidar.

 

Eit lite tips er å bruke spoilerfunksjonen dersom du skal sitere lengre innlegg. Det tar ikkje så lang tid å legge på spoilertag før og etter.

 

Fantastisk! Jeg antar at du mener «reaktivert»? :)

 

Håper du er klar over hva du har satt i gang? Ingen som ville ha tilbake sitat pyramiden og nå som den er det klager folk som bare det inkludert meg, hvordan i huleste kunne du savne den med det rotet det tilføyer?

Lenke til kommentar

Dette er helt ufattelig, hvordan kan noen ville ha det tullet med at alle sitatene blir lagt med når man svarer?

 

 

Etter å ha vurdert funksjonen og diskutert internt, er me kome fram til at denne funksjonen blir deaktivert. Å tillate multisitat har sine fordelar og ulemper, men totalt sett meiner me at fordelane veier tyngre.

 

Endringa dukka i si tid opp på grunn av sitatpyramidar på forumet. Me vil prøve å opplære brukarane betre denne gang, og gje tilbakemeldingar på brukarar som genererer enorme sitatpyramidar.

 

Eit lite tips er å bruke spoilerfunksjonen dersom du skal sitere lengre innlegg. Det tar ikkje så lang tid å legge på spoilertag før og etter.

Fantastisk! Jeg antar at du mener «reaktivert»? :)

 

Håper du er klar over hva du har satt i gang? Ingen som ville ha tilbake sitat pyramiden og nå som den er det klager folk som bare det inkludert meg, hvordan i huleste kunne du savne den med det rotet det tilføyer?

 

Vel, før i tida var det enkelt å fjerne sitater. Med det nye systemet som legger til auto-/quote så baller det seg gjerne til. Skulle ønske at man i stedet fikk feilmelding slik som før.

 

Forøvrig ser du vel av denne tråden at oss PRS travere ønsket oss dette tilbake. Vi ønsket oss altså funksjonen tilbake for PRS. Dersom det fungerer dårlig med andre deler av forumet, får det være opp til forumledelsen hvor funksjonen skal være aktiv.

 

Ellers er jeg fornøyd. At du synes det er rotete å vite hva som skjedde for mer enn 10 minutter siden får stå på din kappe.

Lenke til kommentar

Håper du er klar over hva du har satt i gang? Ingen som ville ha tilbake sitat pyramiden og nå som den er det klager folk som bare det inkludert meg, hvordan i huleste kunne du savne den med det rotet det tilføyer?

Nå er det bare 2 stk som har klaget i den "siterpyramiden er tilbake"-tråden da, du og Sundan2k.

Og 1 som jeg ikke helt ser om klager eller kommer med ønsker om knapp/funksjon for å velge om man vil sitere på den gamle eller nye måten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det finnes en tråd hvor det er mange folk som ikke liker det så det blir ikke like mot like. Dette begynner å lukte youtube

Enig. Lav leseevne og null argumenter.
War is on...

 

Håper du er klar over hva du har satt i gang? Ingen som ville ha tilbake sitat pyramiden og nå som den er det klager folk som bare det inkludert meg, hvordan i huleste kunne du savne den med det rotet det tilføyer?

 

Nå er det bare 2 stk som har klaget i den "siterpyramiden er tilbake"-tråden da, du og Sundan2k.

Og 1 som jeg ikke helt ser om klager eller kommer med ønsker om knapp/funksjon for å velge om man vil sitere på den gamle eller nye måten.

Nei er nok mangt flere som hater mareritt pyramiden. Uanset så er det så irrelevant om det er en eller to som foretrekker det slik. Diskusjon begynner å gå i YouTube sine fotspor med oppdateringer som gjør vondt verre Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Slutt. Jeg er ikke usaklig. Min mening om dette er 100% sakkelig

Selv om du ikke tror det var min kommentar ikke kun myntet på deg.

 

Der er endel diskusjoner der motparten slenger ut ubegrunnede påstander, og gang på gang nekter å avklare hva han mener med påstanden, eller hva han bygger påstanden på.

 

Om man ikke hele tiden kan holde oppe den originale påstanden ved bruk av pyramide så renner det hele ut i sanden etter ett par forsøk på å avklare påstanden ettersom den originale påstanden har forsvunnet ut av tråden og gjerne ligger 2-3 sider bakover.

 

Man kan ikke forvente at andre som er innom tråden skal forsøke å grave seg bakover i tråden for å forstå problemstillingen, eller at de som diskuterer skal bruke 5-10 min per innlegg for å bygge opp en pyramide slik at hele argumentasjonen kommer frem i siste innlegg.

 

Det tar derimot kun 10 sekunder å eliminere pyramiden, desverre er det ikke alle som gjør dette alltid (deriblandt undertegnede), så vi får håpe at der kommer en enkeltsitatknapp i fremtiden slik at brukerne kan velge (eventuelt at der kan settes ett default på brukernivå).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tja, da er siterpyramiden tilbake på min radar etter en uenighet med en moderatorer om hva som er nødvendig/unødvendig for å følge en diskusjon

 

Jeg forteller deg nå at det holder med maks. 3 sitat-bokser oppå hverandre. Trekk grensen der, så slipper du å vurdere eller spekulere noe videre rundt denne problemstillingen.

Moderator X

 

Brudd på påbudet vil såvidt jeg forstår vedkommende føre til advarsel, og tilslutt utestengning fra forumet.

 

3 sitatbokser, betyr at man tillates, to trekk bakover fra det siste innlegg til din motpart.

 

Ettersom jeg ikke har noe imot å "vurdere eller spekulere noe videre rundt denne problemstillingen" slenger jeg det frem til en videre diskusjon.Skulle gjerne ha lagt frem den sitatpyramiden det ble reagert på som eksempel, men den er fjernet i ordinaltråden, og å legge den her vil være "mot instruks" :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...