Gå til innhold

Etnisk norske har negativ befolkningsvekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel igrunn helt greit, vi kan ikke basere oss på en konstant befolkningsvekst.

 

Noen vil nok hevde at det er det vi har, ved stadig å forvente mer utdanning hos ungdommen og tidligere pensjonalder for de gamle har vi gjort det vanskelig for de årskullene som er i jobb å fø på de som ikke er det. Løsningen er at det stadig flere ungdommer som etterhvert kommer i jobb og skal betale pensjonene. Når det ikke skjer, som når babyboomerne i årene som kommer blir pensjonister, uten å ha laget mange nok barn selv, så går ikke regnestykket opp.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det jeg som blingser eller står det at vi har fått en halv million nye mennesker med innvandrerbakgrunn i Norge siden 2004?

 

Du blingser kanskje litt ja. I artikkelen står det:

 

Tallene viser at det er blitt over 300.000 flere innvandrere i denne perioden. Tallene viser at det er blitt over 300.000 flere innvandrere i denne perioden. Personer som selv har innvandret utgjør nå 11,7 prosent av Norges befolkning, og den voldsomme veksten skyldes først og fremst den sterke arbeidsrelaterte innvandringen fra Øst-Europa.

 

 

Så 280 000 fra før, 300 000 nye, mest arbeidsinnvandrere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er også forsåvidt imponert over at det har gått hele 8 poster og ingen har mast om å stenge grensene og hvordan muslimene kommer til å ta over

Hvorfor kommentere det åpenbare. Det er jo dette multikulturelle drømmesamfunnet dere vil ha. Bare så synd at dere ikke forstår at dette vil skje på bekostning av etnisk norske nordmenn og ikke i samarbeid. Når ikke-vestlige innvandrere blir en, to kanskje tre millioner i Norge er det ingen som kommer til å bry seg hva dere synes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Noen vil nok hevde at det er det vi har, ved stadig å forvente mer utdanning hos ungdommen og tidligere pensjonalder for de gamle har vi gjort det vanskelig for de årskullene som er i jobb å fø på de som ikke er det. Løsningen er at det stadig flere ungdommer som etterhvert kommer i jobb og skal betale pensjonene. Når det ikke skjer, som når babyboomerne i årene som kommer blir pensjonister, uten å ha laget mange nok barn selv, så går ikke regnestykket opp.

 

Geir :)

 

Men igjen: vi KAN IKKE basere oss på konstant befolkningsvekst, da vi løper inn i overbefolkningsproblemer med tid og stunder. Mulig man må forvente at arbeidstakere må spare opp mer dersom de vil leve greit som pensjonister, og det er egentlig helt greit.

 

Et annet moment er jo at vi kan kalle det selvforskyldt dersom disse da får et dårligere tilbud ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor kommentere det åpenbare. Det er jo dette multikulturelle drømmesamfunnet dere vil ha. Bare så synd at dere ikke forstår at dette vil skje på bekostning av etnisk norske nordmenn og ikke i samarbeid. Når ikke-vestlige innvandrere blir en, to kanskje tre millioner i Norge er det ingen som kommer til å bry seg hva dere synes.

 

Jeg håper og tror man vil kjøre en to-barnspolitikk eller lignende dersom noe slikt holder på å skje, forhåpentligvis mens "vi" fortsatt er en solid majoritet.

Lenke til kommentar

Hmm. Neste stortingsvalg, er jeg ganske usikker på hva jeg skal velge, om jeg skal velge Høyre, FrP eller DLF. Jeg har satt en knapp på DLF.. Så jeg tror faktisk at neste gang det blir stortingsvalg så skal jeg stemme DLF. Nå til kommunevalget om to år, så skal jeg stemme Høyre, da min kommune er mørkerød, og har blitt styrt av arbeiderpartiet sammenhengende i 92 år! Derfor trenger Høyre så mange stemmer som overhodet mulig får å klare å konkurere mot AP, og deres velgere her i Oppland...

 

Men som liberalist så har jeg jo snust litt på FrP, og jeg er enig i en del av FrPs politikk. Og det er ikke meg i mot med litt mindre innvandring...

 

Men jeg tror faktisk det blir mindre innvandring med DLF enn med noen av de andre partiene til tross for at DLF er for fri innvandring. Dette fordi staten ikke lenger med DLF importerer inkompetent arbeidskraft, men at de som kan jobbe, kan få komme osv.

Landet er åpent for alle innvandrere, men staten importerer ikke utlendinger hit, og i det store og det hele vil jeg tro at det blir mindre innvandring, da innvandrerne må forsørge seg selv, og da blir ikke Norge lenger et attraktivt land å komme til for velferdssflyktninger....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor kommentere det åpenbare. Det er jo dette multikulturelle drømmesamfunnet dere vil ha. Bare så synd at dere ikke forstår at dette vil skje på bekostning av etnisk norske nordmenn og ikke i samarbeid. Når ikke-vestlige innvandrere blir en, to kanskje tre millioner i Norge er det ingen som kommer til å bry seg hva dere synes.

 

Det morsomme ved samtlige beregninger som innvandringsmotstandere kommer med er at de opererer med den logikken at alle innvandrere for alltid vil være "innvandrere" uansett hvilken generasjon.

 

Er en 5. generasjons innvandrer med norskfødte besteforeldre innvandrer?

Lenke til kommentar

Hvorfor kommentere det åpenbare. Det er jo dette multikulturelle drømmesamfunnet dere vil ha. Bare så synd at dere ikke forstår at dette vil skje på bekostning av etnisk norske nordmenn og ikke i samarbeid. Når ikke-vestlige innvandrere blir en, to kanskje tre millioner i Norge er det ingen som kommer til å bry seg hva dere synes.

Buhu. På hvilken måte har innvandrerne skylden for at etniske nordmenn ikke lager nok barn?

Lenke til kommentar

Mange norske menn gifter seg med utenlandske kvinner. Det er da ikke noe rart at etnisk norsk befolkning synker. I tillegg er er det mange norske kvinner som gifter seg med pakistanere og afrikanere.

 

Tror ikke norske kvinner liker norske menn lenger.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/10/17/norske-kvinner-nektes-hente-yngre-ektemenn

Endret av eXalpha
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buhu. På hvilken måte har innvandrerne skylden for at etniske nordmenn ikke lager nok barn?

Du trekker dine egne konklusjoner, dette er ikke første gang du fantaserer. Undertegnede skrev aldri at det var ikke-vestlige innvandrere sin feil at hvite nordmenn ikke får nok barn, jeg sa konsekvensen av dette vil være at vi vil bli i mindretall og at de samme innvandrere vil bli i majoritet.

Lenke til kommentar

Tror ikke norske kvinner liker norske menn lenger.

 

Vi har sett det samme i mange europeiske-land, der hvite kvinner anser det som politisk korrekt å bytte ut sin mann til fordel for noe mer eksotisk. I studier fra Amerika fremkommer det at kvinner i multikulturelle samboerskap har åtte ganger så høy sjanse for å bli utsatt for vold. Det er ingen grunn til å tro at dette er forskjellig fra kvinner i slike forhold i Europa.

 

De betaler en høy pris for sin naivitet.

Lenke til kommentar

Du trekker dine egne konklusjoner, dette er ikke første gang du fantaserer. Undertegnede skrev aldri at det var ikke-vestlige innvandrere sin feil at hvite nordmenn ikke får nok barn, jeg sa konsekvensen av dette vil være at vi vil bli i mindretall og at de samme innvandrere vil bli i majoritet.

 

Vi er fortsatt 100% mennesker, godt nok for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...