Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer veldig an på dekkprofil og da avstanden mellom dekk og skjerm/karosseri. (Eventuell senk).

Men tror en 18-19" vil gjøre seg greit.

Avstanden fra dekket til hjulbuen skal i grunn være like stor uansett felgstørrelse. Jeg husker ikke helt reglene, men det er vel tillatt med rundt +/- 5 % differanse i hjulomkrets. Du kan få 255/35 19" originalt på en A5, så da skal det også gå greit med 255/30 20" siden omkretsen er den samme med denne dimensjonen. Om det er pent er et annet spørsmål. Et spørsmål som Sli bør stille seg selv.
Lenke til kommentar

Selv om jeg kaller min egen japanske bil for en Tvangsfora Hiroshima-rakett anser jeg den på ingen måte en ricer å være, ut i fra hva hvordan den ser ut.

Selv om den nå ikke beveger seg fort grunnet fjuskete motor og et hjullagerhavari, så pleier utseende å være mer anonymt en farta.

RICE- Race Inspired Cosmetic Enhancement, så spoiler, scoop og stygg styling = rice, anonym bil med power = sleeper, så du er jo en sleeper ikke en ricer :p

 

Så kan man dra fram stereotypen om folk som kjører høy/stor bil og penisstørrelse, men det gidder jeg ikke for jeg er ikke Han du vet ( nei ikke deg, snylter)

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Mazda sverger jo til sugemotorer når det gjelder bensin foreløpig, men det er ikke lett å spå hva som kommer. 6eren er uansett en knakendes god bil. Skal kjøre den litt mer i helgen, så om det er noen som lurer på noe konkret, kan jeg sikkert klare å svare mer eller mindre fornuftig :)

 

Hvordan er den mtp vegstøy på dårlig/grov/gammel asfalt. Det er sykt hvor dårlig asfalten er på så mange plasser i Norge.

Lenke til kommentar

Det er veldig stor forskjell på grov og fin asfalt. På fin asfalt er det nærmest lydløst, men på grov asfalt er det for mye støy. Vet ikke hvordan mindre hjul vil hjelpe, 19-tommere gjør nok ikke støynivået noen tjenester ...

 

Litt typisk japsebil da, med andre ord. Litt skuffende, egentlig.

Lenke til kommentar

 

Litt typisk japsebil da, med andre ord. Litt skuffende, egentlig.

Jeg har kjørt masse tysk, japansk og min egen Volvo på norsk og svensk vei. Og veistøyen er markant høyere i japanske biler, men ikke så ekstremt at Mazda 6 kan være på høyde med mange tyskere idag.

 

Men veistøy, jeg trodde det bare var merkbart i japser, til jeg begynte å handle og prøve europeere selv.

 

Men en ting har jeg merka. Jeg foretrekker litt vibrasjoner og veistøy/dekkstøy enn sporene. Og I Sverige er de notoriske på grov asfalt, men de har jo så fine veier der, aldri sporete. Men det er ENORMT med veistøy der. Som sagt, heller grov men flat asfalt og veistøy enn stille asfalt som plutselig river rattet ditt 180 grader rundt og drepe deg og familien...

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...