Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg sa at Tesla-menigheten er så høytlydte med hvilken fantastisk bil de har pga iPaden i midtkonsollen, da KAK andre produsenter fort tro at dette er den beste løsningen og den folk flest vil ha. Man skulle tro at Audi hadde nok erfarne Autobahnsjåfører til å vite at et betjeningshjul er langt mer trafikksikkert enn en touchskjerm i fart. Er tross alt ikke alltid man har med seg passasjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa at Tesla-menigheten er så høytlydte med hvilken fantastisk bil de har pga iPaden i midtkonsollen, da KAK andre produsenter fort tro at dette er den beste løsningen og den folk flest vil ha. Man skulle tro at Audi hadde nok erfarne Autobahnsjåfører til å vite at et betjeningshjul er langt mer trafikksikkert enn en touchskjerm i fart. Er tross alt ikke alltid man har med seg passasjer.

En løsning med begge hadde vært det fineste. Hjul som styrer et touchskjerm.

Lenke til kommentar

Uavhengig av merke: autopilot + nettbrett = økt risiko. Når nettbrettet er fastmontert i bilen som har autopilot legitimeres dette da det er en "feature" og ikke noe sjåføren finner på selv. Det blir på mange måter forhåndsgodkjent av produsent.

 

Og når jeg berører emnet: jeg har alltid vært i mot full skala autopilot så lenge det finnes mennesker i bilen som kan finne på ting som dette:

https://m.youtube.com/watch?v=pJ4-2d7C6gg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å irritere meg over at det ikke er oppvarma speil i Yarisen min. Fant dette kittet på eBay: https://www.ebay.com/itm/Universal-12V-Quick-Warm-Car-Side-Mirror-Glass-Heater-Heated-Defogger-Mat-Pad-/263080666710

 

Verdt et forsøk eller søppel? :p

Tipper det der fungerer gull jeg. Koble den til batteriet når du får den og kjenn om det blir noe varme. Er jo såpass billig at det kan du teste for oss. ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Jeg synes overhead kamera er ganske flott og stort sett pålitelig. Mye bedre enn bare bak, da man ikke glemmer sidene/fronten. Skal man først ha parkeringsassistanse synes jeg den er det beste. Vanlige sensorer er altfor følsomme og gir kontinuerlig pip for tidlig. Kan man stille dette i VAGCOM tro, til at konstant pip ikke kommer før 7-8cm avstand?

 

Kan visstnok justere både når den skal pipe og intensiviteten av lyden.

Tviler riktignok på at det er noe jeg gidder å bruke penger på.

 

Angående denne diskusjonen, så har Tesla løst dette på en måte jeg håper blir standard: https://youtu.be/te6VqldjTT8?t=1254

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes overhead kamera er ganske flott og stort sett pålitelig. Mye bedre enn bare bak, da man ikke glemmer sidene/fronten. Skal man først ha parkeringsassistanse synes jeg den er det beste. Vanlige sensorer er altfor følsomme og gir kontinuerlig pip for tidlig. Kan man stille dette i VAGCOM tro, til at konstant pip ikke kommer før 7-8cm avstand?

 

Kan visstnok justere både når den skal pipe og intensiviteten av lyden.

Tviler riktignok på at det er noe jeg gidder å bruke penger på.

 

Angående denne diskusjonen, så har Tesla løst dette på en måte jeg håper blir standard: https://youtu.be/te6VqldjTT8?t=1254

 

Det var absolutt en god ide!

Lenke til kommentar

Det er jo en balanse mellom fornuft og lidenskap. Det er greit å ta opp billån om du har behov for dette, og det er ikke et krav at lånet kun må dekke det kjipeste du finner, men om det er for å strekke seg til et premiumsegment så begynner det kanskje å lukte litt.

 

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal bruke pengene på, men jeg ville fått opp et budsjett på dette for å se hvordan dette faktisk påvirker økonomien. Bilen blir i praksis betydelig dyrere om du tar opp lån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...