Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok brukt det du sier som argument også. Helt tydelig her at selger rettferdiggjør pris med utstyr (også siden de har krysset av med gaffel på finn.no ref fire hengerfester etc).

 

Bilen er ellers jævlig fin. og sålenge den har tatt fabrikkservicer har den langt igjen.

For øvrig enig i tips fra hlieberg over her: du bør ha en viss garanti ang folien og lakken under. Evt av med folie, kjøp bilen og refolier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Den kombinasjonen vil skremme vekk en del kunder som skal ha alu/pianolakk etc istedetfor. Veldig få biler kom til Norge med tre og brunt skinn.

 

Min har og brunt på brunt, men litt lysere enn dette tror jeg, og samme matte treverk. Først ble jeg helt sjokka av brunt tak, B-stolpe, hattehylle, setebelter, speil - alt brunt - men det har faktisk vokst ganske mye på meg, og nå liker jeg det ganske godt. Artig å ha noe litt annerledes.

 

Jeg tror jeg fant ut den måtte ha vært innom Audi exclusive/individual(eller hva det heter, hvor man kan velge utover standard), for den ser ikke veldig vanlig ut.

bWvjadJ.png

 

Edit: Trim/treverk er av denne sorten:

Pj4XFeW.png

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

 Den kombinasjonen vil skremme vekk en del kunder som skal ha alu/pianolakk etc istedetfor. Veldig få biler kom til Norge med tre og brunt skinn.

 

Min har og brunt på brunt, men litt lysere enn dette tror jeg, og samme matte treverk. Først ble jeg helt sjokka av brunt tak, B-stolpe, hattehylle, setebelter, speil - alt brunt - men det har faktisk vokst ganske mye på meg, og nå liker jeg det ganske godt. Artig å ha noe litt annerledes.

 

Jeg tror jeg fant ut den måtte ha vært innom Audi exclusive/individual(eller hva det heter, hvor man kan velge utover standard), for den ser ikke veldig vanlig ut.

 

 

Bare konstaterer fakta. Du får bonuspoeng for å holde rattet helt korrekt btw :D

Og om det er noen trøst så er de blå/blå fra rundt 2000 enda verre..

 

Husker i 2009 kom det en spesiallakka A6. Orange basepaint (ikke metallic) og med mørkerød/brune skinnseter (blod-diarré) og sånn mahogny tredekor. Fy faen... (ikke din vel?)

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

 

 

 Den kombinasjonen vil skremme vekk en del kunder som skal ha alu/pianolakk etc istedetfor. Veldig få biler kom til Norge med tre og brunt skinn.

 

Min har og brunt på brunt, men litt lysere enn dette tror jeg, og samme matte treverk. Først ble jeg helt sjokka av brunt tak, B-stolpe, hattehylle, setebelter, speil - alt brunt - men det har faktisk vokst ganske mye på meg, og nå liker jeg det ganske godt. Artig å ha noe litt annerledes.

 

Jeg tror jeg fant ut den måtte ha vært innom Audi exclusive/individual(eller hva det heter, hvor man kan velge utover standard), for den ser ikke veldig vanlig ut.

 

 

Bare konstaterer fakta. Du får bonuspoeng for å holde rattet helt korrekt btw :D

Og om det er noen trøst så er de blå/blå fra rundt 2000 enda verre..

 

Husker i 2009 kom det en spesiallakka A6. Orange basepaint (ikke metallic) og med mørkerød/brune skinnseter (blod-diarré) og sånn mahogny tredekor. Fy faen... (ikke din vel?)

 

..er ikke det den eneste måten man kan holde et ratt på, som Audi-fører?  :grin2:

 

Ikke min..! Er 2009, men kjøpte den brukt slik, men den er mørk grå/blågrå i karosseriet, og ingen hint av rødt. Det styggeste jeg personlig ser er grønt skinn.

 

Vet du forresten hva slikt custom interiør koster? Jeg har lurt fælt på hva opprinnelig eier følte det var verdt å ha brunt rundt hele seg.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok brukt det du sier som argument også. Helt tydelig her at selger rettferdiggjør pris med utstyr (også siden de har krysset av med gaffel på finn.no ref fire hengerfester etc).

 

Bilen er ellers jævlig fin. og sålenge den har tatt fabrikkservicer har den langt igjen.

For øvrig enig i tips fra hlieberg over her: du bør ha en viss garanti ang folien og lakken under. Evt av med folie, kjøp bilen og refolier.

Det var litt skader og riper på folien, men han skal ta den inn for å få fikset/ny folie der det trengs ved salg har han sagt ihvertfall. Hva mener dere er OK å prute? Har blitt tilbudt 190.000kr for min nåværende A6 Allroad 3.0TDI, 205000km. Grei pris, for er kantkjørte felger, trenger forstillingskontroll, nytt dekk foran, og lakke litt rust sa han. Betalte 235.000 for bilen i januar med 160.000km.

 

Bilen er fin ja, og holdbarheten bekymrer ikke meg, eneste med kilometerene som bekymrer meg er verditapet ved salg. Jeg plusser fort på en del kilometer...

 

Av en eller annen grunn var denne også billigere å forsikre enn min nåværende.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

 

 

 

 Den kombinasjonen vil skremme vekk en del kunder som skal ha alu/pianolakk etc istedetfor. Veldig få biler kom til Norge med tre og brunt skinn.

 

Min har og brunt på brunt, men litt lysere enn dette tror jeg, og samme matte treverk. Først ble jeg helt sjokka av brunt tak, B-stolpe, hattehylle, setebelter, speil - alt brunt - men det har faktisk vokst ganske mye på meg, og nå liker jeg det ganske godt. Artig å ha noe litt annerledes.

 

Jeg tror jeg fant ut den måtte ha vært innom Audi exclusive/individual(eller hva det heter, hvor man kan velge utover standard), for den ser ikke veldig vanlig ut.

 

 

Bare konstaterer fakta. Du får bonuspoeng for å holde rattet helt korrekt btw :D

Og om det er noen trøst så er de blå/blå fra rundt 2000 enda verre..

 

Husker i 2009 kom det en spesiallakka A6. Orange basepaint (ikke metallic) og med mørkerød/brune skinnseter (blod-diarré) og sånn mahogny tredekor. Fy faen... (ikke din vel?)

 

..er ikke det den eneste måten man kan holde et ratt på, som Audi-fører?  :grin2:

 

Ikke min..! Er 2009, men kjøpte den brukt slik, men den er mørk grå/blågrå i karosseriet, og ingen hint av rødt. Det styggeste jeg personlig ser er grønt skinn.

 

Vet du forresten hva slikt custom interiør koster? Jeg har lurt fælt på hva opprinnelig eier følte det var verdt å ha brunt rundt hele seg.

 

 

Husker ikke hva det koster den gang, men jeg mener å huske at lakk kostet ca 25.000 og interiør fra 40-70.000 avhengig av bil. På en A6 vil jeg gjette på rundt 60.000

 

Idag:

Audi Exclusive interiør (tofarget sete i Valconaskinn, sort taktrekk div farger) - 70.000

 

 

Ensfarget Audi design selection i grått kommer på 62.000,- For de som vil ha eksklusiv utførelse uten at det ser "Sport" ut om du skjønner..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

 

 

 

 På en A6 vil jeg gjette på rundt 60.000

 

Litt av en pris for å få en himmel av brunt.. Jeg prøvde både norsk, tysk og usansk konfigurator, men klarte ingen steder å velge farge på taktrekk, jeg tror opprinnelig eier må ha satt seg ned med en selger eller noen i tyskland og spesifisert det meste. Lurer på hvor lett det hadde blitt å erstatte speil eller setebelte i denne fargen, tviler på det er stock på delelageret..

Lenke til kommentar

Da er det litt over en uke ferie på meg. Tar båten til Hirtshals imorgentidlig, og kjører rett til Berlin, har hittil booket en natt der. Noen andre opplevelser i nærheten til en bilferie? Skal innom Nederland hos familie noen dager ihvertfall, men tenkte å stoppe innom flere steder på veien.

 

Noen som har kjørt bil i/til Praha før? Er visstnok bare 3-4 timer unna Berlin, og derfra kun 8 timer til Nederland igjen. (Blir fort minus 2-3 timer når man ligger i 170-190 på cruise gjennom store deler av Tyskland)

Lenke til kommentar

 

Hva slags bil skal du kjøre?

Byttet brukernavn ved uhell, Poopadoop her...

 

'07 Audi A6 Allroad 3.0TDI, så perfekt bil for Tyskland tur. Noen som har kjørt den berømte "Alpenstrasse"? Altså veien gjennom alpene?

Usikker på om den var endel av vår rute, men kjørte hirtshals-venezia uten å bruke motorveier, da var hvertfall romantische strasse en fin del av turen. Krysset inn til Italia i fjellene via Østerrike eller Sveits, er det alpenstrasse?
Lenke til kommentar

Dette er Alpenstrasse:

 

http://ecmaps.de/?hideSearch=true&experience=deutsche-alpenstrasse&inherit=_ecMaps_v5light#q=all%3Aall&lat=47.5348&lon=11.2747&z=9&id=CDF4B633EE7AA683E5D4EADEC6839F55&type=Tour

 

Bare litt vanskelig å få det over på Google Maps/GPS på telefon. Skal ihvertfall kjøre imorgentidlig, så er framme i Berlin i 18 tiden tenker jeg. En natt på hotell er booket, er mest interessert i kalde krigen der, så får se om jeg trenger en ekstra natt eller ei. Hvis ikke er planen å kjøre/dra på kvelden, da jeg synes det er deiligst å kjøre på natten/kveld i Tyskland. Derfra er det rundt 5-6 timer til Alpene hvis jeg ikke tar feil. Og for min del er det jo bedre å starte i motsatt side av ruten jeg linker til ovenfor, siden sluttdestinasjonen min er Nederland 1-2 netter, før reisen er hjem igjen til Hirtshals og så Norge med ferge.

 

Men spørs jo om det er kaldt og ligger snø på veiene på strekningen der? På pent.no er det meldt nesten 10+ der nede, jeg kjører forsatt med sommerdekk. (Er hverken trygt eller komfortabelt å ligge i 250km/t med vinterdekk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Hva slags bil skal du kjøre?

Byttet brukernavn ved uhell, Poopadoop her...

 

'07 Audi A6 Allroad 3.0TDI, så perfekt bil for Tyskland tur. Noen som har kjørt den berømte "Alpenstrasse"? Altså veien gjennom alpene?

Ikke dårlig fremkomstmiddel det nei. God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...