Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Med de kriteriene er Toyota Corolla også et alternativ :)

 

Superbiler skal være litt umulige!

Ser ikke helt hvordan det er et alternativ når vi diskuterer 2 biler som koster ca. 2,7 millioner nye i Norge. 

 

Turbo S er faktisk kjappere i en rett linje og mer komfortabel, ja GT3 RS går kjappere rundt svingene, men til hvilken pris?

Og for meg er ingen av de superbiler heller. 

Lenke til kommentar

Ville nok også gått for en Turbo S om jeg skulle hatt en nyere Porsche (og hadde såpass med penger). Om man faktisk skal bruke bilen, er jeg redd GT3 RS kan bli rett og slett for stiv og for lav til å brukes her i Norge. Men antar kjøperen har såpass erfaring og peiling at han blir fornøyd uansett :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Han har hatt en Pantera Gts i 15 år, den solgte han nå i sommer. Så han er jo godt vandt med sliker biler. 

Det at det muligens er en av de siste GT3`ene som er n\a er også et stort pluss. Med tanke på sjeldenhet og verdi osv i fremtiden. 
De siste Gt2`ene med manuel steg mye i pris etter at de ikke var å få tak i lenger. Kjøper man en helt "vanlig" Porsche med turbo så vil ikke verdien være det samme om noen år. 
Også, har man pengene til å kjøpe en GT3 RS, så hvorfor ikke kjøpe en GT3 RS?

Men, jeg gidder ikke sitte her å forsvare et kjøp av en så rå bil på et forum  :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Han har hatt en Pantera Gts i 15 år, den solgte han nå i sommer. Så han er jo godt vandt med sliker biler. 

 

Det at det muligens er en av de siste GT3`ene som er n\a er også et stort pluss. Med tanke på sjeldenhet og verdi osv i fremtiden. 

De siste Gt2`ene med manuel steg mye i pris etter at de ikke var å få tak i lenger. Kjøper man en helt "vanlig" Porsche med turbo så vil ikke verdien være det samme om noen år. 

Også, har man pengene til å kjøpe en GT3 RS, så hvorfor ikke kjøpe en GT3 RS?

 

Men, jeg gidder ikke sitte her å forsvare et kjøp av en så rå bil på et forum  :tease:

Turbo S er faktisk dyrere i Norge  :tease:  Og har man råd til GT3 RS, så tror jeg heller man ikke tenker så veldig mye på hva bilen er verdt om

 

Men det handler jo uansett ikke om å forsvare et kjøp (spesielt ikke på vegne av noen andre), men det må være lov til å diskutere litt hva man selv ville foretrukket.

Jeg selv ville heller hatt Turbo S over GT3 RS, men hadde jeg hatt den mengde penger hadde jeg nok brukt pengene på en helt annen bil en Porsche. 

Lenke til kommentar

 

Jeg selv ville heller hatt Turbo S over GT3 RS, men hadde jeg hatt den mengde penger hadde jeg nok brukt pengene på en helt annen bil en Porsche. 

 

 

Vet ikke om jeg ville gjort det. Porscher har veldig god verdi i Norge på grunn av relativt lavt slagvolum og motoreffekt, så sånn rent bil delt på penger så ligger Porsche et hestehode foran det meste.

 

Men nå er jo sportsbiler 90% følelser og 10% data, så om man importerer en Mustang istedet så skal ikke jeg se alt for stygt på deg.

Lenke til kommentar

 

Med de kriteriene er Toyota Corolla også et alternativ :)

 

Superbiler skal være litt umulige!

Ser ikke helt hvordan det er et alternativ når vi diskuterer 2 biler som koster ca. 2,7 millioner nye i Norge. 

 

Turbo S er faktisk kjappere i en rett linje og mer komfortabel, ja GT3 RS går kjappere rundt svingene, men til hvilken pris?

Og for meg er ingen av de superbiler heller. 

 

 

Nå var argumentet ditt for å velge en Turbo S at den var hyggeligere å kjøre på norske veier, ikke pris. Om du skal følge trafikkreglene i norge og ha det komfortabelt er ingen av bilene "nødvendige". 

 

Forøvrig enig med kjetil 90 sitt siste innlegg her. Tullete diskusjon :)

Lenke til kommentar

En kamerat er nå i Tyskland med sin far. De skal hente denne her.

 

attachicon.gif11745486_959406607444652_4908060394682789965_n.jpgattachicon.gif11745952_959406597444653_4454633962719668450_n.jpg

 

Jeg er ikke misunnelig..

Edit: Det er ikke han inne i bilen på det ene bildet. Bare for ordens skyld.

Heldig mann. Hadde selvfølgelig valgt denne fremfor en Turbo. Vet du hvordan han fikk tak i den? Det er jo folk som betaler over 1 mill. ekstra for å få tak i et eks.

Lenke til kommentar

Han var tidlig ute med å bestille. Første gang jeg hørte om at han hadde planer om å kjøpe var ihvertfall et år siden om jeg ikke husker feil. Det må være greit å være sønnen hans nå, 22 år med muligheten til å sitte på/kjøre noe sånt. Han var med meg da jeg kjøpte M3'n og fikk prøve den, men det blir liksom småtterier i forhold:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...