Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

 

 

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

 

Sjekka kjapt på det videt nettet, og folk flest har bare latt det ordne seg av seg selv (latt hjulene slipe ned plasten) .

Så vil tro å modifisere de litt selv ikke vil være noe problem, og det er jo bedre om du greier å gjør det selv uten å la dekket lage hull på den, er jo tross alt rustbeskyttelse. 

 

Du kan jo prøve noe så enkelt som å varme plasten og presse den tilbake? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

 

Sjekka kjapt på det videt nettet, og folk flest har bare latt det ordne seg av seg selv (latt hjulene slipe ned plasten) .

Så vil tro å modifisere de litt selv ikke vil være noe problem, og det er jo bedre om du greier å gjør det selv uten å la dekket lage hull på den, er jo tross alt rustbeskyttelse. 

 

Du kan jo prøve noe så enkelt som å varme plasten og presse den tilbake? 

 

Ja, får ta av et hjul og se hva som kan gjøres - skulle egentlig senke, men tør ikke det når den subber allerede. Vil nok ikke slite seg spesielt ned selv heller, siden det er sjeldent jeg har 3 passasjerer og er på humplevei. Men tur-retur indre telemark med full bil etter telehiven ifjor var bare natta.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Også morsomt at de følger statistikken så slavisk at en 200hk Octavia RS med samme motor som Golf GTI koster ca det halve å forsikre iht nevnte GTI.

For å ikke glemme at pga statistikk så har jeg bedre priser på golf r enn hva folk flest får på gti av samme modell..

Lenke til kommentar

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

Endre plassering av festene til innerskjermen ved å lage en brakett?

Lenke til kommentar

 

Også morsomt at de følger statistikken så slavisk at en 200hk Octavia RS med samme motor som Golf GTI koster ca det halve å forsikre iht nevnte GTI.

For å ikke glemme at pga statistikk så har jeg bedre priser på golf r enn hva folk flest får på gti av samme modell..

 

Nå er ikke 325i'en min noe golf r men billigere å forsikre enn en 320i/520i er den :p

Lenke til kommentar

 

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

Endre plassering av festene til innerskjermen ved å lage en brakett?

 

Kanskje det ikke er innerskjermen jeg subber i, og dette er rett prosedyre?  :hmm: Får man leid en slik rulle eller får verksted til å gjøre den jobben på 2 timer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva er forskjellen på 3-serie og 4-serie Grand Coupe? 

Ser at 4 GC ser litt mer sportslig ut, men klarer ikke helt å finne den store forskjellen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

Endre plassering av festene til innerskjermen ved å lage en brakett?

Kanskje det ikke er innerskjermen jeg subber i, og dette er rett prosedyre? :hmm: Får man leid en slik rulle eller får verksted til å gjøre den jobben på 2 timer?

Du bør ha litt erfaring med valsing før du gjør det på en såpass fin og ny bil! Innerskjermer taes ut/dyttes unna, gjøre reint for sand og andre fremmedlegemer da disse lett trykkes inn i det tynne stålet og gir småbulker/sprekker i lakken.. En annen ting er at lakken ikke er særlig fleksibel og bør varmes før du valser selvom det ikke høres ut som du trenger å ta veldig mye.

 

Du kan høre med et f.eks et oppretterverksted om de kan ta det.

Når jeg har fått valsa buene har jeg en kar her jeg bruker, og han bruker 10-15 min per bue, og tar 350,- per stykk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er forskjellen på 3-serie og 4-serie Grand Coupe? 

Ser at 4 GC ser litt mer sportslig ut, men klarer ikke helt å finne den store forskjellen.

4-dørs versjonen av 2-dørs versjonen av 4-dørs versjonen, latterlig :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

Også morsomt at de følger statistikken så slavisk at en 200hk Octavia RS med samme motor som Golf GTI koster ca det halve å forsikre iht nevnte GTI.

For å ikke glemme at pga statistikk så har jeg bedre priser på golf r enn hva folk flest får på gti av samme modell..

Nå er ikke 325i'en min noe golf r men billigere å forsikre enn en 320i/520i er den :p

Alltid gøy å skulle forsikre den nye bilen. Jeg vurderte en suburban noen år tilbake, registrert som C1. Jeg er glad jeg snakket med forsikringsselskapene mens jeg hadde test turen for billigste var dnb, og de skulle bare ha 105k i året pga V8 som stod i....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...