Gå til innhold

Verdien på Bitcoins tar av


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Skandiabanken i Norge og Bitstamp som BTC konto.

På BTC trykker jeg deposit, og velger EU Bank/SEPA, får da opp en del info som jeg trenger å fylle inn i banken. Hvilken bank jeg skal overføre til, konto info, IBAN og BIC nummer som forteller hvilken utenlands konto pengene skal til og selvfølgelig beløp i Euro. Bitstamp har kontoen i Slovenia.

Etter noen dager blir beløpet trukket på kontoen din og et par dager til så får du mail fra Bitstamp om at beløpet er mottatt. Når du da logger inn på Bitstamp ser du at du har fått pengene i dollar. Og kan enkelt legge ut kjøps ordre på bitcoins. Og hvis noen selger til deg da, så kan jeg gratulere deg med din første bitcoin. Derfra kan du gjøre som du vil med dem. Du kan enkelt overføre dem til PCen din, mobilen din, la dem stå hos Bitstamp, selge dem igjen, eller gjøre som de fleste gjør med penger, kjøpe deg noe for dem :)

Noen spørsmål?

 

PS: Konto lager du enkelt på Bitstamp, men de har litt voksesmerter nå så ting tar tid hos dem! Når du har opprettet konto må du sende inn dokumenter som beviser din bosteds adresse og identitet. Dette tar noen dager. Etter dette kan du bruke kontoen som du ønsker. Men anbefaler deg sterkt å aktivere 2 trins pålogging til kontoen slik at den ikke blir hacket. Da må du bruke mobilen for å logge på Bitstamp.

Endret av Snicker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra å investere i bitcoin nå ser det ut som. Hvis stigningen fortsetter så kan man fort ende opp med mange penger tenker jeg :)

Hvorfor er det bra akkurat NÅ?

Grunnen til stigningen er jo en massiv medieomtale de siste dagene og mange folk som ser at noen få har tjent store penger og dermed vil hive seg på de også.

Hvis man kjøper for bare et par tusenlapper nå vil man trolig ikke tjene mer enn lommepenger, til en skyhøy risiko. Skal man tjene mye må man time godt og gå inn med et bra beløp (6-sifret).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Live og live, du får i hvert fall 10-minutters kurser på LTC hos BTC-E.com

 

PS. Bitcoin har halvert seg siden toppen natt til tirsdag så det er bare å løpe og kjøpe nå som de er på billigsalg.

Denne oversikten ser bra ut: http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd

Hva er mest nyttig å følge med på, MtGox eller BTC-e eller noe annet? Det kommer kanskje an på hvilken børs man velger å bruke, men det er jo desentralisert og hvis en spiller på volatilitet så er kanskje en eller annen børs å foretrekke?

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor jeg leste det, men ifølge flere nettsteder kan bitcoins sammenlignes med edle metaller som gull, istedenfor valutaer som Euro og dollar. Enhetsprisen vil trolig nærme seg kiloprisen for gull med tiden også

 

Med en STOR forskjell, gull (og edle metaller) vil alltid være verdt sin egen vekt, mens Bitcoin o.l. kan risikere å bli mer eller mindre verdiløse, hvis f.eks. myndigheter (politikerne) & bankene, på et gitt tidspunkt bestemmer seg for å sette foten ned og motarbeide virksomheten.

 

Da blir virtuelle Bitcoin faktisk mindre verdt enn de gamle tyske 5-milliarder mark sedlene, som man tross alt alltids kunne tørke seg i røven med på do-besøk, for å si det sånn.

 

Worst case scenario og pessimistisk kanskje, men risikoen er vel der?

Lenke til kommentar

 

Med en STOR forskjell, gull (og edle metaller) vil alltid være verdt sin egen vekt, mens Bitcoin o.l. kan risikere å bli mer eller mindre verdiløse, hvis f.eks. myndigheter (politikerne) & bankene, på et gitt tidspunkt bestemmer seg for å sette foten ned og motarbeide virksomheten.

 

Da blir virtuelle Bitcoin faktisk mindre verdt enn de gamle tyske 5-milliarder mark sedlene, som man tross alt alltids kunne tørke seg i røven med på do-besøk, for å si det sånn.

 

Worst case scenario og pessimistisk kanskje, men risikoen er vel der?

Absolutt, alt dette kan være nyttig å ha bak øret. Min sammenligning var mer mtp. verdien pr. enhet for BTC nå for tiden. Den ligger milevis over det vanlige valutaer gjør pr. enhet, men aksjer, stocks, bonds og sånt funker også.

Lenke til kommentar

Det ser ut som Litecoin tar av som nr 2.

 

Løp og kjøp - kjøp så mye man tåler å tape.

Det fikk du rett i. 10-gangern ila. siste måned, Ca. 3-gangern siste uken.

 

Hvis det er Litecoin du mener blir jeg veldig glad..

Jeg er glad allerede! Ca. $31 og ser ut til å fortsette.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Når jeg kikker på verdien av BTC på forskjellige nettsider varierer det veldig. På f.eks Mt.Gox ligger den i skrivende stund på 1080 USD, mens på BTC-E er den på 890.1 USD. Begge priser er for kjøp av BTC.

 

Hvorfor det? Jeg går utifra at det ikke er mulig, men hva hindrer noen i å kjøpe BTC for cash på BTC-E, overføre BTC til Mt.Gox, selge der og tjene inn differansen. På 1 BTC utgjør jo dette 189.9 USD.

 

Jeg vil også tro at det kan være lettere å kjøpe/selge på større arenaer, siden det er mer bevegelse der, enn på f.eks norske JustCoin.com hvor jeg har en liten sum nå?

Lenke til kommentar

 

Takker for svar! Den tjenesten så jo faktisk veldig grei ut, men ble litt i tvil da jeg skulle legge inn penger. Vis du selv har brukt denne tjenesten hvilket av alternativene (se vedlegg) valgte du :) ?

 

Jeg har bare lagt inn Bitcoin der som jeg allerede var i besittelse av. Har kjøpt bitcoin av Sturles, også har jeg deretter tradet litt på BTC-E. Og da skinner virkelig fordelene med Bitcoin gjennom: Ingen TWENTY DOLLAR + 3% FEE WHEN DOING AN INTERNATIONAL TRANSACTION, ingen MIGHT TAKE 2-3 WORKDAYS, ingenting som må registreres, ingen amerikanere som får kontoinformasjonen din, ingen unødvendige mellomledd eller andre former for bullshit, du bare sender pengene som om det var en e-post. Det er fantastisk.

Endret av Mokko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...da skinner virkelig fordelene med Bitcoin gjennom: Ingen TWENTY DOLLAR + 3% FEE WHEN DOING AN INTERNATIONAL TRANSACTION, ingen MIGHT TAKE 2-3 WORKDAYS, ingenting som må registreres, ingen amerikanere som får kontoinformasjonen din, ingen unødvendige mellomledd eller andre former for bullshit, du bare sender pengene som om det var en e-post. Det er fantastisk.

Bitcoin <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...