Gå til innhold

Verdien på Bitcoins tar av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke hvor jeg leste det, men ifølge flere nettsteder kan bitcoins sammenlignes med edle metaller som gull, istedenfor valutaer som Euro og dollar. Enhetsprisen vil trolig nærme seg kiloprisen for gull med tiden også, bla. fordi stadig flere (trolig) vil ta i bruk en begrenset mengde bitcoins (11 mill nå, 21 mill totalt som slippes på markedet over tid).

Kiloprisen på gull ligger vel på 250 000 kr eller rundt der. Tallene mine er ikke nøyaktig, men det blir uansett spennende for de som har en beholdning å se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

Absurd utvikling... Har sittet på gjerdet og fulgt med daglig i flere uker nå og det er litt surt å tenke hva man kunne tjent dersom man hadde spyttet inn noen tusenlapper når BTC lå på 100-200 USD... Jaja, sånn er livet.

 

Er det en ting man har lært av BTC så er det at det er enorme pengesummer å tjene ved å være TIDLIG UTE. Det var lett og billig å skaffe bitcoins i begynnelsen, og jeg tviler på at BTC forblir alene på tronen så veldig lenge, og at andre tenker det samme som jeg nå: Hvilken cryptocurrency blir det neste store?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som har litt middels greie på økonomi, så kan man se likhetstegn mellom Bitcoin og edle metaller som gull og sølv. Når troen på den føderale dollaren og statens pengetrykking er dårlig, og amerikanere som vet hva "ekte penger" er blir mer skeptiske til dollaren, så vil gull og Bitcoin rykke opp og fremover. Mange mener at Bitcoin kan bygge seg opp og bli en trussel til den amerikanske dollaren, ved at flere bruker Bitcoin som reserveverdier enn dollar. Den største trusselen er derimot hvis store aktører som selskaper og land begynner å handle med Bitcoin eller andre valutaer enn dollar. Dollar er i dag ca. 80% av all verdens reservevaluta. Om det er noe som er en gigantisk trussel mot USAs økonomi, utenom hodeløs pengetrykking naturligvis, så er det trusler om å dumpe dollaren. Dette var blant annet en av hovedgrunnene til at det plutselig ble så viktig å kaste diktatoren i Libya, da han hadde truet med å ta andre verdier enn dollar som betaling for sin olje. Med andre ord så blir jeg ikke overrasket om regjeringer (les: sentralbanker) rundt om i verden begynner å slå hardt ned på BItcoin hvis den blir for populær. Jeg tror aldri vi vil få muligheten til å handle på Rema med Bitcoins, det er bare for mange mektige krefter som vil se den desentraliserte valutaen forsvinne.

 

Og hva skjer den dagen noen finner opp "Binarycoins" som en konkurrent. Synker prisen på Bitcoin da dramatisk?

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal investere i litt Bitcoins å se hvordan det går, hm :hmm:Hvor anbefales det å kjøpe?

 

Det er litt tungvint fra norge, men hvis banken din tilbyr internasjonale pengeoverføringer kan du be dem om å tilgjengeliggjøre det på nettbanken din (Det er av sikkerhetshensyn vanligvis deaktivet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...