Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri pre-loadet et spill før.  Regner med at det vil forbli ubrukelig frem til faktisk launch-dato?

Det gjør det, men du kan jo ta til å spille når klokka er ett minutt over midnatt. Fordelen med digitalt. Selvfølgelig hvis man har jobb og slikt så hjelper det jo deg ikke i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Bare brukt VPN en gang og det var på Origin med Dragon Age Inquisition. Har ikke skjedd noe negativt med spillet mitt i ettertid pga det, eller brukerkontoen min. Men jeg risikerer det ikke med et spill som Fallout 4. 

 

Før jeg kom til fornuft, og faktisk forhåndsbestilte spill fra tid til annen, låste jeg de opp med VPN. Har ikke hatt problemer med noen av de. Men betalte altså uten VPN!

 

Nå har jeg sluttet å forhåndsbestille spill, heldigvis, så det er ikke en problemstilling for min del lengre.

Lenke til kommentar

For moro skyld frister jeg meg til å forutsi en anmeldelse av Fallout 4 uten å ha spilt et minutt av spillet, for så å se hvor nøyaktig den er i forhold til etter folk har spilt spillet. Den er basert på mine erfaringer med tidligere Bethesda-spill, diverse leaks, og fokuset er på PC-versjonen:

 

 

Fallout 4 - Predikert PC-anmeldelse!
 
Positivt:
  • VATS: Mer tilfredsstillende enn noen gang, dog med litt problematiske kameravinkler.
  • SPECIAL: Gode muligheter til å forme karakteren din slik du ønsker.
  • Variasjon: De fleste oppdrag kan løses på flere måter.
  • Åpent landskap: Man står fritt til å mer eller mindre gå dit man vil, når man vil.
  • Power Armour: Endelig forbedret til å leve opp til sin ikoniske status.
  • Oppdrag: Mye variasjon, og interessante moralske dilemmaer.
  • Verden/setting: God stemning, klassisk Fallout-musikk, tidsriktige karakterer og modeller.
  • Character editor: Stor forbedring fra Fallout 3. Man kan få en karakter som ser ut som man ønsker.
  • Stemmeskuespill: Stort sett bra.
  • Lyd: Bra musikk, godkjente lydeffekter. Bra at fiender reagerer på lyd.
 
Blandet:
  • Historien: Begynner bra, men mister damp etterhvert. Skuffende slutt (dette er vill tipping, ingen spoiler).
  • Grafikk: Veldig variabelt. Modellene kunne sett bedre ut, lav oppløsning på teksturer, dårlig ambient occlusion og skyggelegging, få AA-valg etc.
  • Crafting: Fungerer greit, men tungvindt menysystem, og ikke så nyttig som det kunne vært.
  • Base-bygging: Fungerer også greit, men lite nytteverdi for resten av spillet.
  • Dialog: Få valg, bra med dynamiske samtaler, bra med en spillkarakter som prater.
  • Kampsystemet: Forbedret fra Fallout 3, men fortsatt litt simplistisk. VATS trekker opp, som sagt.
  • Perks: Mye å velge i, utrolig tungvindt og uoversiktlig meny.
 
Negativt:
  • Brukergrensesnitt/UI: Consolitis på høyt nivå, tungvindt, for få elementer på skjermen samtidig, for lite tilpasningsmuligheter, for stor skrift.
  • Grafikkinnstillinger: For få valg (som FOV, flere typer AA etc.).
  • Modeller/animasjoner: Stive, livløse, ansiktsanimasjoner verst.
  • Tekniske problemer rett etter utgivelse, spesielt går det dårlig på AMD-hardware grunnet NVIDIA Gameworks.
  • AI: Skuffende, spesielt dårlig pathfinding på kompanjoner. Fiendene løper hjerneløst rundt uten taktikk.
  • Kompanjonger: Stort sett ubrukelige, og kjedelige karakterer uten dybde.

 

Endelig karakter: 8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Takker! Den Anthology pakken så interessant ut.

Fåes den uten mini-Nuke?

Kun med Mini-Nuke. Jeg har en ekstra utgave her hjemme hvis du er interessert :)

 

Jeg kunne vært intressert i den om du skal selge den, eventuelt bytte. Jeg har en Starcraft 2 collectors boks uåpnet om det kunne være intressant for deg?

Jeg fikk 2 av denne når jeg var redaktør og spillanmelder for ITpro en gang i tiden :)

Endret av DigImp
Lenke til kommentar

Er så langt veldig fornøyd med spillet. Det eneste dårlige jeg har opplevd er en rar encounter som ikke ga noe mening.

 

Møtte på et par folk, og fikk noen valg. Valgene innebærer at spilleren vet hva som foregår, noe man ikke visste på det tidspunktet. Vanskelig å forklare uten å spoile noe. Men i tale-valgene visste karakteren din alt. Mens senere i spillet er han/hun helt blank i dette området, og vil spørre og grave.

Lenke til kommentar

Er så langt veldig fornøyd med spillet. Det eneste dårlige jeg har opplevd er en rar encounter som ikke ga noe mening.

 

Møtte på et par folk, og fikk noen valg. Valgene innebærer at spilleren vet hva som foregår, noe man ikke visste på det tidspunktet. Vanskelig å forklare uten å spoile noe. Men i tale-valgene visste karakteren din alt. Mens senere i spillet er han/hun helt blank i dette området, og vil spørre og grave.

Sikkert en random scripted event som går av for tidlig eller noe slikt. Blir sikkert rettet opp i en patch. 

Lenke til kommentar

FIkk spillet i postkassen i dag for PS4. Bare for sikkerhetens skyld, noen som vet om det går greit å spille mens man er tilkoblet nettet (logget inn på PSN) eller burde jeg spille uten å logge inn på PSN? Noen risk for å bli bannet. Jeg husker det skjedde med noen da jeg fikk et spill for realease tidligere.

Lenke til kommentar

Bare å spille. Men ikke stream! Og selvfølgelig ikke post bilder/video osv som spoiler for andre :)

 

Ok, takker :)  Btw, vet du, eller noen andre, om den oppdatering på rundt 500 mb tilfører noen annet enn nettverks greier som "game breaking bugs" etc.?

Endret av kendo
Lenke til kommentar

Ingen Fallout 4 i postkassen i dag gitt skuffa  :hm:

 

Nei søren, da kommer det ikke her heller. Jaja, skal levere master om en uke så har nok å gjøre uten Fallout 4, tror ikke det hadde ledet til et bedre masterresultat om FO4 lå i postkassen i dag :p

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen Fallout 4 i postkassen i dag gitt skuffa  :hm:

 

Nei søren, da kommer det ikke her heller. Jaja, skal levere master om en uke så har nok å gjøre uten Fallout 4, tror ikke det hadde ledet til et bedre masterresultat om FO4 lå i postkassen i dag :p

 

Spørs det ja  :wee:  Ja ja får vente til mandag da gitt.

Lenke til kommentar

Fra gamer sin sniktitt:

 

 

Nå har du også en egen knapp for å kaste granater på farten, slik at du slipper å fikle rundt i menyene for å fomle frem granatene.

 

Tenker jeg starter på spillet nå, skal bli morro!

Det morsomme er jo at vi hadde hotkey for granater allerede i New Vegas, hvis man har Project Nevada-modden installert. (og ikke utenkelig i Project Wasteland, eller hva den nå het, til Fallout 3.)

Lenke til kommentar

 

 

Ingen Fallout 4 i postkassen i dag gitt skuffa  :hm:

 

Nei søren, da kommer det ikke her heller. Jaja, skal levere master om en uke så har nok å gjøre uten Fallout 4, tror ikke det hadde ledet til et bedre masterresultat om FO4 lå i postkassen i dag :p

 

Spørs det ja  :wee:  Ja ja får vente til mandag da gitt.

 

 

Nei søren, der lå spillet i postkassa gitt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...