Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Jeg fikk FO4 i går, og tilbrakte 11-12 timer i spillet i går/natt :D Ang. Det med oppsett av S.P.E.C.I.A.L.

Det enkleste er å se hvilket perks du vil ha først, og hvilke du trenger. Selv har jeg gått for en kombo med perception/intelligence slik at jeg kan hacke og dirke opp ting. Når man levler går man et skill poeng, og dette kan enten puttes i en perk om man når lvl kravet, eller direkte i S.P.E.C.I.A.L for å få åpnet nye perks.


Har også oppdaget et par spennende bugs :D

Kom til et hus, hvor det var noen raiders inne i huset, dukker, og sikter, og i det jeg skal til å skyte blir jeg plutselig sendt tilbake til Vault 111 åpningen :S Har også truffet på et par steiner som jeg kan snakke med :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

Er det kun 4 alternativer? Trodde det var 4 standard, men ekstra for perks, og specials osv.

Lenke til kommentar

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

Har aldri oppfattet det som begrenset på noen måte. Det er stor forskjell på "fire til sammen" og "fire om gangen". :)

Lenke til kommentar

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

Er det kun 4 alternativer? Trodde det var 4 standard, men ekstra for perks, og specials osv.

 

 

Det var vel mer en antakelse basert på hva jeg har sett av gameplay videoer. Dialogvalgene så ut til å være koplet mot de fire primær knappene på kontrolleren.

Lenke til kommentar

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

Har aldri oppfattet det som begrenset på noen måte. Det er stor forskjell på "fire til sammen" og "fire om gangen". :)

 

 

Ja, er enig i at det er en vesentlig forskjell ja. :)

Fallout 3 og New Vegas kunne ha opptil 6-8+ alternativer om gangen, det er derfor jeg lurer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

 

Er det kun 4 alternativer? Trodde det var 4 standard, men ekstra for perks, og specials osv.

Eir 4 alternativer når du kan velge, føler ikke at det er hemmende. Carisma påvirker jo seff valgene man gjør

Lenke til kommentar

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

Er det kun 4 alternativer? Trodde det var 4 standard, men ekstra for perks, og specials osv.

Eir 4 alternativer når du kan velge, føler ikke at det er hemmende. Carisma påvirker jo seff valgene man gjør

Når? Vil det si at det er en del auto-dialog også? Type som i Mass Effect, The Witcher og Dragon Age?

Lenke til kommentar

Skal være ærlig og si at akkurat nå angrer jeg litt på at jeg avbestilte fra gamezone (ps4) og heller valgte å forhåndsbestille fra PS Store. Men om 1 uke spiller det ingen rolle uansett, for da har jeg hatt spillet i flere dager, så da er jeg fornøyd :p

Om en uke spiller jeg Rise of Tomb Raider, og da er Fallout 4 gammelt nytt. :p

 

 

Når? Vil det si at det er en del auto-dialog også? Type som i Mass Effect, The Witcher og Dragon Age?

Charisma gir oss valg som persuade, intimidate osv. Rent standard i grunnen.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

 

 

Kan du si noe om dialogsystemet, i forhold til at det kun er fire alternativer om gangen? (i forhold til Fallout 3 og New Vegas)

Føles det begrensende på noen måte, eller har de klart å løse det på andre måter?

 

Er det kun 4 alternativer? Trodde det var 4 standard, men ekstra for perks, og specials osv.

Eir 4 alternativer når du kan velge, føler ikke at det er hemmende. Carisma påvirker jo seff valgene man gjør

Når? Vil det si at det er en del auto-dialog også? Type som i Mass Effect, The Witcher og Dragon Age?

Ja, du får som regel valget mellom 4 ord eller kort beskjed, også foregår samtalen deretter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ikke at jeg støtter at Bethesda levner igjen tomrom til moddingsamfunnet, men jeg gleder meg til å se hva de får til når det kommer til visuelle mods. 

Slik spillet ser ut på PS4, og som kommer til å være enda bedre på pc kan jeg ikke se noen grunn til at det skal komme noen visuelle moder de første årene. De har virkelig gjort en god jobb både det visuelle og animasjoner denne gangen.

Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg støtter at Bethesda levner igjen tomrom til moddingsamfunnet, men jeg gleder meg til å se hva de får til når det kommer til visuelle mods.

 

Slik spillet ser ut på PS4, og som kommer til å være enda bedre på pc kan jeg ikke se noen grunn til at det skal komme noen visuelle moder de første årene. De har virkelig gjort en god jobb både det visuelle og animasjoner denne gangen.

Det kommer alltid visuelle mods til spill på PC. Til og med svært pene spill, som Witcher 3 f. eks, får mods som legger til bedre antialiasing, endrer på fargene osv osv. Så det kommer nok uansett.

 

Der det er størst behov er vel ansiktsanimasjoner og teksturer. Men det er nok vanskeligere å få til enn den typiske visuelle modden.

Lenke til kommentar

Fikk meg en god latter etter en kamp med en super-mutant (de er gjengangere i serien, så ingen spoiler der.) :) Det morsomme var det jeg fant på den etterpå.

 

Fant en lapp merket "super-mutant orders". Dette blir interessant å lese, tenkte jeg. Hadde regnet med en plan over hva den gjør der, kanskje litt bakgrunnsstoff eller noe sånt. Står jo mye interessant i f.eks terminalene. Så hva var ordrene dens? "Kill. Loot. Return." :p :p :p (men trengte den virkelig å ha det nedskrevet? :p 

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...