Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)

 

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke strategier har godtfolket som spiller Fallout forresten? Jeg har spilt F3 og F:NV utallige ganger, men har alltid endt opp med å fokusere på de samme tingene; small arms, lockpicking og science og de attributtene som støtter disse. Føler egentlig at sålangt har spillene favorisert denne retningen mtp tilgjengelighet på våpen/ammunisjon og utforskning.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

En av grunnene til at jeg er veldig tilhenger av karensdager når det kommer til egenmeldinger. Kutt sykelønn ved bruk av egenmeldinger til 75% av normallønn. Da har slik oppførsel en liten, men relativt ubetydelig kostnad for arbeidstaker
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke strategier har godtfolket som spiller Fallout forresten? Jeg har spilt F3 og F:NV utallige ganger, men har alltid endt opp med å fokusere på de samme tingene; small arms, lockpicking og science og de attributtene som støtter disse. Føler egentlig at sålangt har spillene favorisert denne retningen mtp tilgjengelighet på våpen/ammunisjon og utforskning.

 

Settelements kan kanskje endre litt på det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

 

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)

 

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

 

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

Lenke til kommentar

Det er mange som går rundt og sparer på vondter de innkasserer i forkant av store kulturbegivenheter. OL og VM er høysesong. To ukers sykmelding grunnet gamle ryggplager, som bare forverres fordi du ikke gjør annet enn å se på TV i "ferien"? En plage en person ellers bare hadde bitt i seg, går h*n til legen for hvis det lukter Fallout-fri.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)
 

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

 

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

 

 

Det koster å ha mennesker og ikke roboter i jobb. Alle sjenerøse velferdsordninger vil misbrukes til en viss grad, men jeg vil heller ha et samfunn med sjenerøse velferdsordninger og litt svinn enn et samfunn med strengere ordninger der de med alvorlige og kroniske sykdommer blir straffet. Den perfekte middelveien tror jeg ikke finnes.

 

Edit: Man må gjerne fase ut denne diskusjonen i en egen tråd, men for min del har jeg sagt alt jeg kan si om saken og kommer ikke til å ta diskusjonen noe videre.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)
 

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

 

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

 

 

Ingen grunn til å leke moralens vokter her, du får sikkert lønn i himmelen av arbeidsgiver mens andre heller tar seg en gamedag eller to iløpet av ett langt år. Tror ikke Norge står og faller på det akkurat.

 

Skal man "ta" noen så får man begynne med NAV`erne, ikke de som faktisk jobber hver dag (dvs jobber alle dager hvor ikke ett nytt Fallout spill blir sluppet) ;)

 

1 liten uke til nå bare! :)

Lenke til kommentar

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

For å være ærlig minner du veldig om en som nylig har fått lappen: Han har studert teorien og kan "alt" om å kjøre bil i teorien, men har null erfaring om hvordan ting fungerer i den virkelige verden. Du kan følge regelboken så mye du vil på skolebenken, men når du sitter alene i en bil og skal klare deg selv, vil du fort oppdage at regelboken ikke betyr en dritt. Store deler av turen må du nok tenke selv. Det samme gjelder sykedager. Du kan studere teorien til du blir grønn i trynet når du sitter på skolebenken, men når du først kommer ut i jobb skjønner du fort at ting ikke fungerer sånn i virkeligheten. Men som andre har sagt får du ta resten i en annen tråd. Hører "Kundehistorier" i humorforumet liker å gå off-topic. :p

 

Hvilke strategier har godtfolket som spiller Fallout forresten? Jeg har spilt F3 og F:NV utallige ganger, men har alltid endt opp med å fokusere på de samme tingene; small arms, lockpicking og science og de attributtene som støtter disse. Føler egentlig at sålangt har spillene favorisert denne retningen mtp tilgjengelighet på våpen/ammunisjon og utforskning.

Blir vel samme som vanlig: Planlegge i ukesvis, få spillet, glemme alt jeg hadde bestemt meg for og ta ting på sparket. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Var "syk" i to dager da GTA: San Andreas kom. :p

Håper dette var uten lønn da?

Folk som deg fortjener ikkje jobb i disse dager!

Hadde hatt to år uten én eneste sykedag, så tok to fridager med god samvittighet. :) (og jo, det var med lønn. Folk straffes ikke for å bli syke. Det er derfor vi har sykedager i første omgang.)
 

Støtter denne. Har selv jobbet i mange år uten å ta sykedager (selv om jeg var syk) og man har ingenting igjen for å være den eneste som alltid er på jobben - det er bare dumt. Å ta ut en dag eller to i året når det skjer noe helt spesielt må det være takhøyde for så lenge man har høy tilstedeværelse ellers.

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

 

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

 

 

Ingen grunn til å leke moralens vokter her, du får sikkert lønn i himmelen av arbeidsgiver mens andre heller tar seg en gamedag eller to iløpet av ett langt år. Tror ikke Norge står og faller på det akkurat.

 

Skal man "ta" noen så får man begynne med NAV`erne, ikke de som faktisk jobber hver dag (dvs jobber alle dager hvor ikke ett nytt Fallout spill blir sluppet) ;)

 

1 liten uke til nå bare! :)

 

 

 

 

Og hva hvis to millioner mennesker tenker det samme som deg? "nei no har eg vært flink en stund så no er det min tur å ta fri"

Ser du ikkje kostnadene ved dette?

For å være ærlig minner du veldig om en som nylig har fått lappen: Han har studert teorien og kan "alt" om å kjøre bil i teorien, men har null erfaring om hvordan ting fungerer i den virkelige verden. Du kan følge regelboken så mye du vil på skolebenken, men når du sitter alene i en bil og skal klare deg selv, vil du fort oppdage at regelboken ikke betyr en dritt. Store deler av turen må du nok tenke selv. Det samme gjelder sykedager. Du kan studere teorien til du blir grønn i trynet når du sitter på skolebenken, men når du først kommer ut i jobb skjønner du fort at ting ikke fungerer sånn i virkeligheten. Men som andre har sagt får du ta resten i en annen tråd. Hører "Kundehistorier" i humorforumet liker å gå off-topic. :p

 

Hvilke strategier har godtfolket som spiller Fallout forresten? Jeg har spilt F3 og F:NV utallige ganger, men har alltid endt opp med å fokusere på de samme tingene; small arms, lockpicking og science og de attributtene som støtter disse. Føler egentlig at sålangt har spillene favorisert denne retningen mtp tilgjengelighet på våpen/ammunisjon og utforskning.

Blir vel samme som vanlig: Planlegge i ukesvis, få spillet, glemme alt jeg hadde bestemt meg for og ta ting på sparket. :p

 

Flere som følte seg truffet ja :D

 

Men ja, vi tar det ett annet sted.

Lenke til kommentar

12193809_1057623187622643_37544515141641

 

https://bethesda.net/?utm_source=Twitter&utm_medium=Social&utm_campaign=03%2F11%2F2015%20%20music&hootPostID=edd28ce4a614b0527a9ef2265cc1dd2c#en/events/game/bringing-voice-to-fallout-4/2015/11/03/43

 

Forresten var på Gamestop på Sørlandssenteret en dag og fant Fallout Anthology der, de hadde bare to kopier igjen å får ikke inn flere. Så jeg kjøpte begge. Om det er noen som ikke har skaffet seg enda og vil ha så ta kontakt. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Veldig dyktige folk, ja. Han fyren har jo spilt klassiske roller som, øh, Fireman 3 og Militia 6 i Batman: Arkham Knight, Militia Soldier i Titanfall, MEC Soldier i XCom og Drunk Guy i How I met your mother. Lover bra, det der. :p :p :p

Du er morsom du :p Hvis du hører på noe av det han har lest inn i Fallout 4 så ser du at karen har stort talent. Han er bare ukjent og ikke Troy Baker eller Nolan North. Evig takknemlig for at de ikke leide noen av de to, lei av de stemmene. 

Lenke til kommentar

Hehe, vet det. Han har spilt alle de rollene jeg nevnte. Jeg bare unnlot å nevne andre ting, som f.eks Roland i Halo 5, Wreck-It Ralph i Disney Infinity, Emperor Mycalus, Mordesh Male og The Entity i Wildstar, Bennett og Emilio Brunberg i inFamous: Second Son og har hovedrollen i Might Nr. 9, for å nevne noe. :) Og med både Ron Perlman (narrator) og Lynda Carter (Magnolia) på rollelisten lover det bra. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke strategier har godtfolket som spiller Fallout forresten? Jeg har spilt F3 og F:NV utallige ganger, men har alltid endt opp med å fokusere på de samme tingene; small arms, lockpicking og science og de attributtene som støtter disse. Føler egentlig at sålangt har spillene favorisert denne retningen mtp tilgjengelighet på våpen/ammunisjon og utforskning.

 

 

Godt du kommer med noe On-Topic her!

 

Har spilt Fallout siden tidenes morgen her. Har stort sett alltid endt opp nesten som deg med en sniper/small guns combat type. Tidligere så var det veldig viktig å ha mye agility så man fikk mange action points i combat samt ekstra intelligens så man fikk flere skill points ved levling. Har også kombinert dette med energy weapons som vel er perception om jeg ikke husker feil.

 

Fallout New Vegas spilte jeg igjennom en del ganger og siste gangen boosta jeg Charisma til max. Da klarte man seg veldig godt ved å snakke seg til en masse. Sånn sett ble spillet mindre actionpreget og men man slapp en masse combat.  Mye lockpick og science skill ga jo tidligere tilgang til "alle" datamaskiner og safer. Var jo et par triks for å ikke brekke dirker på F3 F-NV, lurer på hvordan dette nå er i F4

 

Har aldri spilt med heavy guns selv om jeg flere ganger har tenkt at jeg burde. Har dog hatt det skikkelig artig ved å kombinere med Melee i enkelte gjennomspillinger. Både Super Sledge og Sish Kebab var jo noen hinsides våpen :-)

 

Siden det ikke er så veldig turn based combat i F4 er jeg usikker på om det i det hele tatt er noen vits i å satse på agility. 

 

Det som blir interessant å se bortsett fra Combat skill er hvordan Doctor, Science og Lockpick blir samt evt. Charisma. Alle kunne være svært viktige i Fallout 3 og Fallout New Vegas. Får vel nesten gi det en skikkelig gjennomspilling uten å lese så mye først. Litt artig å oppdage ting på egenhånd også.

 

Noen som vet noe om hva slags spillmoduser det blir og hvordan de er vektet? Kun normal og survival? Synes ofte survival blir litt i overkant mye pes. Viktig å få mest mulig ut av historien og gjerne skikkelig vanskelig combat, men med god belønning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...