Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg nærmer meg veis ende på første runde gjennom nå. Har for en gangs skyld klart å holde meg langt unna alle walkthroughs og slikt. Har feilet på å prøve å få med meg alt gjennom det før, og det har tatt litt av moroa bort fra å gå min egen vei. Endte da opp med achievement "Nuclear Family" for å ta det spoilerfritt.

 

Stats til slutt:

Level 76 - Hard mode. Kjørt mye sneak/pistols og senere sniper/gauss rifle. Hinsides med damage på den gaussrifla. VATS + Deliverer 10mm pistol er favoritten.

126 Quests completed - Blitt så pass lei av "Settlement needs help" at de etter hvert har måttet klare seg selv. Noen bugs der også.

324 Locations discovered - Hva er maksimum her egentlig? Jeg tror ikke jeg mangler mange. Finnes det flere?

20/20 bobbleheads funnet - Slet lenge med Melee. Fant den ved en tilfeldighet til slutt. Achievement unlocked!

Antar ca 80% av alle perk magazines er funnet. 

Og til slutt har jeg bygget ut Spectacle island så hinsides at spillet krasjer ganske ofte når jeg tar fast travel derfra. 

 

Er lenge siden jeg har hygget meg til de grader med et spill! Og jeg gleder meg til mods kommer til Xbox One. Jeg håper det kommer en mod som øker maksimalt antall settlers til 10+CHR i alle fall.

 

Til slutt et par ting jeg merket meg som kanskje kan være til bruk for andre. Lagt i spoiler for ordens skyld.

 

 

 

Bli med i Railroad og gjør et eller to oppdrag for P.A.M. Man får da mulighet til å polstre klær med ballistic fiber. En baseballuniform med 110 armor? Jatakk! Krever armorer perk for å få mest ut av det. Man kan da ha vanlig armor over.

 

Av en eller merkelig grunn virker ikke perket man får fra Deacon riktig. Det må tas etter at enten Ninja eller Sneak er makset ut, og det andre er level 0. Først etter man får et perk fra vennskapet hans, kan man ta det siste av de. Totalen er da 6,3x damage. En kamerat fikk 5,9x etter at han fikk Deacon sitt perk helt til slutt. Dette er nok en bug.

 

Man kan øke build limit i et settlement ved å scrappe våpen man slenger ut på bakken. Her trenger man da scrapper-perket.

 

Omtrent som meg da:

 

Er level 83

Spiller på Very Hard

153 Quests Completed (Main Quests Completed 6, hehe)

303 Locations discovered

Days Passes 436

Junk Collected 66769

Chests Looted 2064

Magazines Found 85

Legendary enemies Killed 211

Items Scrapped 12599

Locks Picked 586

 

Men det er jo så mye å loote og oppdage, i dag fant jeg en ubåt :)

 

Men greia er jo selvsagt å ikke google noe - før du har oppdaget/gjort ting. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del ble jeg smålei etter ca 10-20 timer spillt, og har nå gått skikkelig møkkalei.

 

  • Det dropper ca 5 våpen, med litt forskjellig kombinasjoner av mods på dem
  • Lite unik armor og loot i dungoens
  • Det er latterlig få vaults i Fallout 4, og de som finnes er kjedelig generiske.
  • Alle questene er "Gå dit. Drep alt som rører seg. Kom tilbake med et gitt item"
  • Det er fiender overalt. Det minner mer om en shooter enn et RPG

Må bare fokusere på main-questet for å bli ferdig. Main questet i er iallefall relativt "unikt", i motsetning til side-questene, combat og locations i dette spillet.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes stemningen i spillet er herlig. Liker egentlig best å rusle rundt på måfå med Dogmeat. Ha på den gamle musikken og ta inn landskapet og se litt gjennom bare overflaten av det som presenteres. Er mye rart man oppdager. Så er litt questing og skyting velkomne avbrekk - i tillegg skjer det mye uten at man selv deltar. Så har man alle settlements å holde på med.

 

Synes vel også våpnene kan være ganske begrensede saker - særlig etter å ha spilt Bordelands 1 og 2 i alt for mange timer tidligere. Men greit nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må si meg litt enig med Drogin, men han glemte en;

  • at quester klikker og du derfor ikke får gjennomført dem.
     

Forutenom dette så er jeg mer en imponert av spillet, har aldri klart å legge ned så mye tid som jeg har gjort i noe annet enn cs eller bf, dvs online fps spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen for ett pikkbugget spill.

 

 

 

Omsider sprengt The Institute til helvete. Ser sluttsekvensen, og blir bedt om å prate med Maxson. Dette går selvsagt ikke i hele tatt og han står der som en jævla mongo.

 

 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes stemningen i spillet er herlig. Liker egentlig best å rusle rundt på måfå med Dogmeat. Ha på den gamle musikken og ta inn landskapet og se litt gjennom bare overflaten av det som presenteres. Er mye rart man oppdager. Så er litt questing og skyting velkomne avbrekk - i tillegg skjer det mye uten at man selv deltar. Så har man alle settlements å holde på med.

 

 

+1

 

Årsaken til at jeg spilte 150 timer før jeg la det fra meg. Jeg brukte vel også en god del timer på immersive-enhancing mods som forsterket den opplevelsen betraktelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tør nesten ikke spørre om hvor lenge du har spillt. Er vel i lvl. 25-26 , er drittlei av lootingen og spyr om jeg må plukke med meg mer dritt nå. Ser ikke ut til at jeg fikk tid til å bli ferdig i kveld heller gitt.

373 timer her. 3 playtroughs snart.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Tenkte jeg omsider skulle gjøre yellow sea... Har prøvd mange ganger uten å ende opp akkurat der...

 

Power armo: har aldri brukt dette før (lvl42 nå) men har et par stående i Sanctuary..har masse power cores.

-er det noe spesielt jeg bør gjøre med de før jeg stikker? Går den plutselig i stykker slik at jeg blir stående fast i rad-suppa og dør?

Lenke til kommentar

Armor kan bli ødelagt ja, men du blir ikkje stående fast, mister bare beskyttelse, dvs sålenge du har nok power cores... Anbefaler å oppgradere de ulike delene så langt det lar seg gjøre for bedre stats.

 

Endte forøvrig på 90 timer playthrough, valgte Institute i endgame.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Hei, jeg er helt ny på PS4. En av spillene jeg har kjøpt er Fallout4, og det var et fantastisk spill, akkurat etter min smak. Spørsmålet er derfor om dere kan tipse meg om andre lignende spill til PS4, altså rollespill, åpen verden, bygging og utforsking. Gjerne mange oppdrag og ikke hovedfokus på slossting.

 

Helst så likt Fallout 4 som mulig, men trenger ikke være mere voldelig en Fallout 4 :)

Takk for alle tips :)

Endret av ##@##
Lenke til kommentar

Hei, jeg er helt ny på PS4. En av spillene jeg har kjøpt er Fallout4, og det var et fantastisk spill, akkurat etter min smak. Spørsmålet er derfor om dere kan tipse meg om andre lignende spill til PS4, altså rollespill, åpen verden, bygging og utforsking. Gjerne mange oppdrag og ikke hovedfokus på slossting.

 

Helst så likt Fallout 4 som mulig, men trenger ikke være mere voldelig en Fallout 4 :)

Takk for alle tips :)

 

Er vel bare Fallout 3 og Fallout New Vegas som er i klasse med Fallout 4. Så er det Morrowind, Oblivion og Skyrim som har mye av de samme kvalitetene, bare i en annen setting. Satte du stor pris på Fallout 4 er det vel verdt å skaffe seg en PS3/Xbox 360 for å få spilt de som ikke fungerer på siste gen konsoller, eventuelt skaffe på Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...