Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva man mener med "spill som dette". The Witcher 3 er noe jeg ville nevnt. 

 

Hvis du mener kun post-apocalyptisk, første+tredjeperson med vats-lignende kamp metodikk så blir det noe annet.

Det jeg synest er så genialt med Fallaut 4 er at det er så utrolig variert. Man trenger ikke slåss hele tiden. Man kan luske rundt og lete etter ting, utføre oppdrag, bygge, treffe folk og bytte ting, oppgradere utstyr, utvikle medisiner osv. Og selvfølgelig spenningen når du kommer inn i et område med mange fiender.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg ang. FO4.

På "treffe folk og bytte ting" så sikter du nok til settlers eller supplyline traders du har etablert. De fleste andre må du enten kjøpe eller stjele fra med unntak av storyline karakterer som kan gi deg storyrelaterte items.

 

Jeg har ikke spilt The Witcher 3 særlig mange timer men jeg tror du vil finne mye av det samme der selv om det foregår i en annen tid og setting. Selv ville jeg ikke brukt så mye tid på veldig gamle spill som Skyrim (som jo er et veldig godt spill fra Bethesda), men det er smak og behag.

 

Det eneste du ikke finner i TW3 er vel disse nye byggemekanikkene i FO4. MGS5 som noen nevnte er et fantastisk spill men i en helt annen kategori i mine øyne selv om fokuset deres denne gang var å gå mer mot openworld sandkasse. Man kan jo også nevne GTAV men som med MGS5 synes jeg det er helt andre type openworld spill enn FO4 og TW3.

 

Det som gjør at jeg faller for FO4 fremfor TW3 (som også er et fantastisk spill) er settingen i den postapokalytiske verdenen med utgangspunkt i den kalde krigen på 50-60 tallet.That just feels closer to home. Det jeg ikke er så begeistret for med FO-universet er alle mutants og monstre da jeg mener dette universet kunne klart seg fint uten radscorpions, deathclaws, ghouls, mutants og behemots etc og at dette hører mer hjemme i titler som Skyrim og The Witcher.

Jeg skulle gjerne sett en tittel som FO4 litt mer polert og oppdatert med en vesentlig bedre spillmotor (nyeste frostbite el.) uten disse monsterne.

 

Hvis du ellers liker stemningen i postapokalyptisk survival type spill kan jeg anbefale The Long Dark, og litt utenfor, This War of Mine, men er usikker på om noen av de finnes på PS4.

 

 

EDIT:

Det nye Mad Max som finnes på PS4 er kanskje noe du kan titte på. Jeg likte det veldig godt men spilte FO4 på den tiden jeg skaffet det så dermed har det ikke blitt så mange timer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ville begynt å spille FO:NV først av de titlene :)

Ok, det skal jeg gjøre :) litt OT, men når det gjelder PS3 konsoll så lurte jeg på om fordeler/bakdeler med vanlig PS3 og PS3 slim. Er de like bra begge to. Noe spesielt jeg bør se etter og være obs. på ved anskaffelse av PS3. Beklager at det ble litt OT, men var litt fristende å spør nå med så mye dyktige folk her :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er radom legendariske våpen omtrent fraværende? Jeg spiller på survival og har makset luck (dersom det har noe å si), men så godt som alle legandaries jeg finner dropper bare diverse synth armor og noen ganger leather armor med ekstra s.p.e.c.i.a.l attributter. Jeg vil anslå at i 80% av tilfellene så dropper de en av disse to tingene. Helt ekstremt.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville begynt å spille FO:NV først av de titlene :)

Ok, det skal jeg gjøre :) litt OT, men når det gjelder PS3 konsoll så lurte jeg på om fordeler/bakdeler med vanlig PS3 og PS3 slim. Er de like bra begge to. Noe spesielt jeg bør se etter og være obs. på ved anskaffelse av PS3. Beklager at det ble litt OT, men var litt fristende å spør nå med så mye dyktige folk her :)

 

Skulle det skorte med muligheter har vel jeg en av de minst brukte PS3 konsollene som kan kjøpes brukt (spiller veldig lite sammenlignet med de fleste). Jeg har pakket den bort i pappeske for noen år siden og spilte veldig lite på den pga. andre forpliktelser. Har også en 20-30 titler på plate til den (hvis det ikke var mer). Den er en av de siste du fikk kjøpt før slim ble lansert og harddisken er 320GB. 2 Kontrollere, stativ for stående med ekstra strømknapp, egen ladekonsoll for kontrollerne etc. medfølger. Jeg har også alltid vært nøye med renhold rundt mitt utstyr så de ikke blir fulle av støv ol. (ikke røk).

 

Planen var å beholde den selv som jeg har gjort med PS2 og første PS (som begge fungerer like godt i dag som da) men om noen trenger en god konsoll kan jeg alltids skille meg fra den. Vurderte å putte både PS3. XB360 og WiiU (som alle er pakket bort) med titalls titler på hver osv. til salg for en samlepris med jul, men lot det være med tanken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, man får stort sett (dårlig) armor. Legendary våpendrops er sjeldent, men det skjer.

Ligger jo litt i ordet Legendary at ting ikke skal dukke opp i hytt og pine. Men det burde kanskje vært færre og bedre utstyr som ble droppet. Nå er det meste av det jeg finner av Legendary-armour ting med små bonuser. Selve armour-ratinga klarer jeg å bygge bedre utgaver av på benken hjemme. Sånn jeg ser det burde Legendary-items vært unike, slik at de hadde helt spesielle egenskaper og ikke hadde muligheten til noe særlig modifikasjoner.

Lenke til kommentar

 

Ja, man får stort sett (dårlig) armor. Legendary våpendrops er sjeldent, men det skjer.

Ligger jo litt i ordet Legendary at ting ikke skal dukke opp i hytt og pine. Men det burde kanskje vært færre og bedre utstyr som ble droppet. Nå er det meste av det jeg finner av Legendary-armour ting med små bonuser. Selve armour-ratinga klarer jeg å bygge bedre utgaver av på benken hjemme. Sånn jeg ser det burde Legendary-items vært unike, slik at de hadde helt spesielle egenskaper og ikke hadde muligheten til noe særlig modifikasjoner.

 

 

Altså, jeg synes det er passe med legendary enemies, men det er bare det at omtrent alle dropper synth- eller leather-armor, ihverfall hos meg. Det er begrenset hvor interessant det er når man allerede har armor som sannsynligvis er bedre når man har spilt noen timer. Hva de dropper burde vært litt bedre fordelt på armor/weapons. Synes også det burde vært en del flere unike våpen.

Lenke til kommentar

Jeg har en Legendary armor-bit som gjør meg "usynlig" når jeg bøyer meg ned og står stille. Det irriterende her er at menyen blir relativt usynlig slik at jeg ikke kan se hva som står der.. Plagsomt

 

Og hvordan fungerer Two-shot Legendary rifle og håndkanon? Syns jeg bare ser ett prosjektil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...