Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Er det ikke mulig å rotere våpenet? Hadde likt å sett det ifra litt andre vinkler når jeg driver å modifisere den. Bruker mus+tastatur

Det går an å rotere på dem både i inventory, og når du modder dem. Dessverre vet jeg ikke hvordan man gjør det på PC. Har du forsøkt å holde inne shift/ctrl/alt mens du beveger musen, eller trykker på piltastene?

Jeg får til å rotere alle andre steder enn i en workbench.

Har trykket på de fleste knapper uten hell.

Hold inne høyre musetast så kan du rotere som en galning. Ihvertfall hos meg. 

 

Dette funker men man må holde markøren et stykke ute til høyre utenfor våpenet for å få til roteringen. Fungerer ikke å holde markøren på våpenet hos meg.

 

Annet:

Døde kropper kan man putte i en haug og skyte de i biter, da forsvinner de helt etter du har sovet 1 time. En annen ting som er greit å vite er at noen kropper spawner ammo el. ved jevne mellomrom så det kan være greit å legger disse et sted de ikke synes og hente der innimellom.

 

Har spilt 50 timer på 1440@Ultra og opplevd veldig lite bugs. 1 CTD, et par stuck og innimellom at companion står i veien som lett omgås ved å be de gå en annen plass. Pathingen til Gamebryo er ikke helt optimal. 

 

Forløpig har jeg ikke spart på noen ting i junk kategorien med mindre de kan selges for en høy verdi men ser at sikkert enkelte junk items har en misjon i spillet.

 

Takk, det funket. Jeg siktet midt på skjermen ikke i høyre/venstre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hva er forskjellen mellom vanskelighetsgradene? Er det kun hitpointjustering og flere legendarys?

Skjermbilde.PNG

I tillegg tror jeg Survival legger inn et par ekstra triks, som at du ikke regenererer HP uten å spise eller hvile.

Det der er en så utrolig kjip måte å justere vanskelighetsgraden på.
Her har du en mod som rebalanserer Survival Mode til en viss gradhttp://www.nexusmods.com/fallout4/mods/333/?
Lenke til kommentar

Beklager om jeg nå tar oppigjen et gammelt tema som har blitt reppertert 100 ganger i tråden, men jeg orker ikke å bla langt bakover å sjekke. Jeg sliter med noe jeg finner ganske merkelig med fallout 4 på PC. Jeg har kommet meg til Diamond city etterhvert og sliter med at utenfor overalt utenfor byen så dasker FPSen seg rett i gulve å legger seg som regel mellom 20 og 40 FPS med mindre jeg står helt stille, da kryper den seg opp i 60 FPS. Grafikk instillingenne har jeg stilt meg grønn og gul på uten at det har noen betydning virker det som. Når spillet sliter med å holde FPS virker det dog ikke som GPUenne gjør så fryktelig mye, har da 2 stykk godt overklokket Titan X i PCen paret sammen med en godt overklokket 5930K CPU, så hardware messig burde jo dette holde..

 

post-97753-0-80760300-1448042142_thumb.jpg

 

Slik ser GPU loaden ut når FPSen sliter som værst.. Er dette et kjent problem? Er det en eventuel fiks? Eller må jeg bare vente til de patcher faenskapet ? :ermm:

 

Jeg vil si at jeg elsker spilelt sålangt, har storkoset meg sålangt, men disse tekniske problemene setter et lite skjær i gleden kjenner jeg nå.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Når man først har trykket inn knappen for å kaste granat. Er det ingen vei tilbake da?

For det har skjedd plenty av ganger at jeg ikke ville gjøre dett :/

Jeg lurer på om jeg har klart å avbryte ved å åpne pipboy. Det samme med Gauss Rifle, siden den må lades opp, og skuddet bare går av når man slipper avtrekkeren.

 

 

Hos meg er Pitboy TAB, så da blir det Alt + Tab for meg og da går jeg ut av spillet :p Men det funker jo hehe.

Lenke til kommentar

 

 

Når man først har trykket inn knappen for å kaste granat. Er det ingen vei tilbake da?

For det har skjedd plenty av ganger at jeg ikke ville gjøre dett :/

Jeg lurer på om jeg har klart å avbryte ved å åpne pipboy. Det samme med Gauss Rifle, siden den må lades opp, og skuddet bare går av når man slipper avtrekkeren.

 

 

Hos meg er Pitboy TAB, så da blir det Alt + Tab for meg og da går jeg ut av spillet :p Men det funker jo hehe.

 

 

trykk I for inventory for eks, eller M for map osv. Selv har jeg binda inventory til en av sideknappene på musa siden jeg er inni der så mye, Binda Inventory på "Bakover" knappen på musa og Map på "Forover" knappen ( de mange data mus har som du bruker som oftest til og navigere frem og tilbake i nettleseren med )

Lenke til kommentar

trykk I for inventory for eks, eller M for map osv. Selv har jeg binda inventory til en av sideknappene på musa siden jeg er inni der så mye, Binda Inventory på "Bakover" knappen på musa og Map på "Forover" knappen ( de mange data mus har som du bruker som oftest til og navigere frem og tilbake i nettleseren med )

Tror jeg skal gjøre noe lignende. Tenkte ikke på den muligheten :p

Lenke til kommentar

Beklager om jeg nå tar oppigjen et gammelt tema som har blitt reppertert 100 ganger i tråden, men jeg orker ikke å bla langt bakover å sjekke. Jeg sliter med noe jeg finner ganske merkelig med fallout 4 på PC. Jeg har kommet meg til Diamond city etterhvert og sliter med at utenfor overalt utenfor byen så dasker FPSen seg rett i gulve å legger seg som regel mellom 20 og 40 FPS med mindre jeg står helt stille, da kryper den seg opp i 60 FPS. Grafikk instillingenne har jeg stilt meg grønn og gul på uten at det har noen betydning virker det som. Når spillet sliter med å holde FPS virker det dog ikke som GPUenne gjør så fryktelig mye, har da 2 stykk godt overklokket Titan X i PCen paret sammen med en godt overklokket 5930K CPU, så hardware messig burde jo dette holde..

 

attachicon.giffallout.jpg

 

Slik ser GPU loaden ut når FPSen sliter som værst.. Er dette et kjent problem? Er det en eventuel fiks? Eller må jeg bare vente til de patcher faenskapet ? :ermm:

 

Jeg vil si at jeg elsker spilelt sålangt, har storkoset meg sålangt, men disse tekniske problemene setter et lite skjær i gleden kjenner jeg nå.

1. Slå av sli. Det er ikke per i dag sli støtte. Du kan alternativt teste alternative framerendering 1 eller 2.

2. Sett godrays til low, du vil ikke se forskjell. Men en fps gain vil du merke.

 http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/fallout-4/fallout-4-god-rays-quality-interactive-comparison-003-ultra-vs-low.html

3. Du kan teste med å adde et par linjer i Fallout 4 ini fila under "general" (mine dokumenter/my games/fallout 4).

*  "iNumHWThreads=8". Fortelle engine hvor mange cpu tråder.

* "uExterior Cell Buffer=144". Forteller engine hvor stort område som skal preloades.

* "iPreloadSizeLimit=262144000". Forteller engine hvor mye data som skal pre-lagres i ram.

4. Kan teste denne modden -> http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/332/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D332%26preview%3D&pUp=1.

* Limiter -> True og 75 fps. 

*Memory -> "12288". Din mengde Vram på titan x.

Håper noe av dette hjelper og lykke til.

Endret av SHITBENDER
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Beklager om jeg nå tar oppigjen et gammelt tema som har blitt reppertert 100 ganger i tråden, men jeg orker ikke å bla langt bakover å sjekke. Jeg sliter med noe jeg finner ganske merkelig med fallout 4 på PC. Jeg har kommet meg til Diamond city etterhvert og sliter med at utenfor overalt utenfor byen så dasker FPSen seg rett i gulve å legger seg som regel mellom 20 og 40 FPS med mindre jeg står helt stille, da kryper den seg opp i 60 FPS. Grafikk instillingenne har jeg stilt meg grønn og gul på uten at det har noen betydning virker det som. Når spillet sliter med å holde FPS virker det dog ikke som GPUenne gjør så fryktelig mye, har da 2 stykk godt overklokket Titan X i PCen paret sammen med en godt overklokket 5930K CPU, så hardware messig burde jo dette holde..

 

attachicon.giffallout.jpg

 

Slik ser GPU loaden ut når FPSen sliter som værst.. Er dette et kjent problem? Er det en eventuel fiks? Eller må jeg bare vente til de patcher faenskapet ? :ermm:

 

Jeg vil si at jeg elsker spilelt sålangt, har storkoset meg sålangt, men disse tekniske problemene setter et lite skjær i gleden kjenner jeg nå.

1. Slå av sli. Det er ikke per i dag sli støtte. Du kan alternativt teste alternative framerendering 1 eller 2.

2. Sett godrays til low, du vil ikke se forskjell. Men en fps gain vil du merke.

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/fallout-4/fallout-4-god-rays-quality-interactive-comparison-003-ultra-vs-low.html

3. Du kan teste med å adde et par linjer i Fallout 4 ini fila under "general" (mine dokumenter/my games/fallout 4).

* "iNumHWThreads=8". Fortelle engine hvor mange cpu tråder.

* "uExterior Cell Buffer=144". Forteller engine hvor stort område som skal preloades.

* "iPreloadSizeLimit=262144000". Forteller engine hvor mye data som skal pre-lagres i ram.

4. Kan teste denne modden -> http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/332/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D332%26preview%3D&pUp=1.

* Limiter -> True og 75 fps.

*Memory -> "12288". Din mengde Vram på titan x.

Håper noe av dette hjelper og lykke til.

Dette må testes. Takk :)

Lenke til kommentar

 

 

Beklager om jeg nå tar oppigjen et gammelt tema som har blitt reppertert 100 ganger i tråden, men jeg orker ikke å bla langt bakover å sjekke. Jeg sliter med noe jeg finner ganske merkelig med fallout 4 på PC. Jeg har kommet meg til Diamond city etterhvert og sliter med at utenfor overalt utenfor byen så dasker FPSen seg rett i gulve å legger seg som regel mellom 20 og 40 FPS med mindre jeg står helt stille, da kryper den seg opp i 60 FPS. Grafikk instillingenne har jeg stilt meg grønn og gul på uten at det har noen betydning virker det som. Når spillet sliter med å holde FPS virker det dog ikke som GPUenne gjør så fryktelig mye, har da 2 stykk godt overklokket Titan X i PCen paret sammen med en godt overklokket 5930K CPU, så hardware messig burde jo dette holde..

 

attachicon.giffallout.jpg

 

Slik ser GPU loaden ut når FPSen sliter som værst.. Er dette et kjent problem? Er det en eventuel fiks? Eller må jeg bare vente til de patcher faenskapet ? :ermm:

 

Jeg vil si at jeg elsker spilelt sålangt, har storkoset meg sålangt, men disse tekniske problemene setter et lite skjær i gleden kjenner jeg nå.

1. Slå av sli. Det er ikke per i dag sli støtte. Du kan alternativt teste alternative framerendering 1 eller 2.

2. Sett godrays til low, du vil ikke se forskjell. Men en fps gain vil du merke.

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/fallout-4/fallout-4-god-rays-quality-interactive-comparison-003-ultra-vs-low.html

3. Du kan teste med å adde et par linjer i Fallout 4 ini fila under "general" (mine dokumenter/my games/fallout 4).

* "iNumHWThreads=8". Fortelle engine hvor mange cpu tråder.

* "uExterior Cell Buffer=144". Forteller engine hvor stort område som skal preloades.

* "iPreloadSizeLimit=262144000". Forteller engine hvor mye data som skal pre-lagres i ram.

4. Kan teste denne modden -> http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/332/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D332%26preview%3D&pUp=1.

* Limiter -> True og 75 fps.

*Memory -> "12288". Din mengde Vram på titan x.

Håper noe av dette hjelper og lykke til.

Dette må testes. Takk :)

 

Glemte å skrive at shadow quality er veldig fps sulten i byene og det kan lønne seg å testes på medium. I byene er det ikke så synlig at det er blitt cappet, men nå du kommer ut i områder med langt synsfelt ser du det fort. La oss håpe Bethesda, Nvidia og AMD arbeider på spreng med optimaliseringer.

Lenke til kommentar

Trenger bare slisupport, så får jeg nok fps på 4k skjermen :)

 

Ett titan x @ 1500mhz gir 50-60 fps i 4k ultra settings. Cpu hjelper også til tydeligvis

Skal ikke ta i fra deg håpet, engine er jo oppdatert, men notorisk lite glad i sli :/. Mulig de har oppdatert engine til å kunne behandles over 2 gpu'er. Dog tviler jeg på det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...