Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Om main story:

 

 

Wow, så kult og creepy med Glowing Sea! Ga virkelig inntrykk hvordan "Ground Zero" kan se ut etter en atombombe.

 

 

 

 

 

hvorfor er ikke de folka som bodder der daue av rad poisoning ?

 

 

Hvorfor finnes det flere bygninger som er intakte i regionen? nedgravde trekirker, pyramider, antennestasjoner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Exxon:

Korrekt og slitasjen dette ville gi ble iberegnet fra start av og er egentlig veldig fornøyd med hva jeg har fått igjen for det  :).
Jeg hadde også egne hardware servere før til fillagring, labbing og annet morro hjemme, men har brukt siste 6 årene på å nedskalere mest mulig hjemme og når filserveren omsider ble ryddet bort gikk diskene over i denne maskinen før det hele ble flyttet til en god NAS som server husstanden mer enn godt nok for tiden.

Men ift. FO4, tror jeg er klar for en pause frem til første DLC nå. 120+ timer merkes når man ikke er 30 lenger  :p.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syns de som forsnakker seg om dialog systemet og hva enn som skjer i spillet ikke har opplevd nok til og ha en mening om det. Syns også at spillet fokuserer mer på grå nyanser enn det å være direkte god eller ond, noe som jeg syntes er vanskeligere å skrive som forfatter enn noe annet. Absolutt ikke negativt i det hele tatt. Men det kommer an på hva man foretrekker og om man vil at det skal følge den gamle Fallout oppskriften, for min del er det ikke nødvendig her. Bethesda lager Fallout på en annen måte enn Black Isle/Obsidian. 

 

Igjen dette har blitt et stort samtaleemne på de fleste forum der ute, og jeg skjønner hvorfor det er en sak. Jeg ser heller dialog systemet som noe du ville ha funnet i et Bioware spill, færre valg, men flere konsekvenser og variabler når du tar dialog valg. Systemet trenger absolutt en overhaling og finpuss for å virkelig bli bra. Tror og nærmest vet at vi kommer til å se store forbedringer på det allerede i DLC til Fallout 4. Igjen jeg hadde håpet at denne diskusjonen skulle holde seg unna tråden, den pleier som oftest og bringe frem hat og ikke glede, dessverre. Liker godt tråden her, folk er positive og digger spillet. Godt at det finnes et forum hvor det er slik, for resten jeg har vært borti er så giftige at jeg ikke orker mer. Vel det var det jeg hadde å si. Peace out. 

 

 

Nå var det ikke dialogsystemet jeg var mest opptatt av (selv om det også kunne vært bedre), men at man har fjernet valgmuligheter. Som f.eks. hvis man fjernet muligheten til å spille som andre raser i det neste Elder Scrolls, så hadde jeg synes det var dumt. På samme måte har man ikke samme valgmuligheter som i f.eks. Fallout 3, hvor du enten kunne redde Megaton, eller aktivere bomben og ta livet av alle (og det uten å skyte de direkte), eller man kunne velge mellom å befri slavene (dette kunne man gjøre uten å måtte drepe alle slavehandlerne) eller å handle med slaver selv.

 

Jeg poengterer ikke disse tingene for å lage dårlig stemning, men synes det blir feil å unngå å nevne det i frykt for at det skal bli så mye negativitet at folk blir vonbroten.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke så mye tid på å klage på noe som endres til slik man vil ha det med 1 fil fra nexusmod? Muligheten for å customize slik jeg ønsker med mods er hovedårsaken til at jeg kjøpte på PC.

 

Er det noe jeg kunne tenke meg litt annerledes var det alltid en mod eller en ini mulighet for det. Nå på slutten kjørte jeg spillet med et titalls mod og det rett og slett elskbart at det er så enkelt å få til.

Mods er også årsaken til at jeg kommer til å plukke det opp igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

isbilen:

Mod-støtten kommer også til konsoll om få strakser. Nå er det ingenting som har plaget meg slik at jeg følte behovet for mods av den årsak, jeg synes bare det er en artig ting  å gjøre innimellom for å teste nye ting. De fleste ting folk har klaget over på reddit og andre plasser har enkelt latt seg løse/tilpasses med settings, mod eller enkel ini-flick. Kun en observasjon.  For meg er ikke mod et "nødvendig onde" men noe som gir tittelen uendelig mye mer spillbarhet og timer med moro.

 

Ellers er det ikke mange spill i dag som slippes uten noen som helst problemer. Man leser drama rundt "må ha ny driver", "deaktiver sli", "issues ditt og datt" etc. på omtrent alt av titler de første ukene.

 

orwandel:

var det ikke dialogsystemet du snakket om?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ah, jeg fikk bare inntrykk av at det var dialogsystemet du har snakket om helt siden starten. Noen vil like endringer, andre ikke. Personlig er jeg glad for at jeg ikke får følelsen av å drukne i dialoger og dialogmuligheter slik som i TW3 som gjorde at jeg ble fort lei.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

De merkene som Railroad folka skriver på vegger for å markere retning og ting og tang. Noen som har en link til hva alle de forskjellige merkene betyr?

Prøvde å google men fant ikke ut noe på den måten.

 

Tror det står på tavlene deres i hovedkvarteret.

 

 

Hah synes det var litt utrolig at jeg oppdaget det selv idag. Stod å snakket med en NPC og bak henne så såg jeg en tavle med de symbolene på =) Tøft at de la det opp slik.

wDEI2Dz.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det ikke dialogsystemet jeg var mest opptatt av (selv om det også kunne vært bedre), men at man har fjernet valgmuligheter. Som f.eks. hvis man fjernet muligheten til å spille som andre raser i det neste Elder Scrolls, så hadde jeg synes det var dumt. På samme måte har man ikke samme valgmuligheter som i f.eks. Fallout 3, hvor du enten kunne redde Megaton, eller aktivere bomben og ta livet av alle (og det uten å skyte de direkte), eller man kunne velge mellom å befri slavene (dette kunne man gjøre uten å måtte drepe alle slavehandlerne) eller å handle med slaver selv.

 

Jeg poengterer ikke disse tingene for å lage dårlig stemning, men synes det blir feil å unngå å nevne det i frykt for at det skal bli så mye negativitet at folk blir vonbroten.

Jeg syns så absolutt ikke at det er færre valg i dette spillet og som jeg sa tidligere, de er mer grå og ikke direkte svart/hvitt. Tror hovedproblemet er at spillet starter feil, du blir kastet rett ut i verden og blir gående rundt der for lenge. Når man kommer til Diamond City og historien låser seg mer opp og du får tilgang til mer da syns jeg virkelig spillet skinner. Mange interessante karakterer og møte, valg og konsekvenser ved hver av dine kompanjonger (utenom hunden så klart). 

 

Legger hva jeg syns om Megaton valget under spoiler her.

 

 

Megaton oppdraget er et godt eksempel på et dårlig skrevet oppdrag, hvorfor? Vel hvis du desarmerer bomben så er det jo greit, helt ok at en 19 år gammel gutt/jente kan gjør det og har lært det nede i et hvelv av alle steder. Hvis du gjør det og blåser Megaton i lufta, så overlever Moira så du kan gjøre questet hennes uansett (konsekvenser) den eneste som nevner det og gir deg pepper for det i hele spillet er din far og han sier "jeg er skuffet". Kødder du? Du har nettopp drept rundt om 100 mennesker, barn inkludert og det er alt.

 

 

Det jeg syns Fallout 4 gjør riktig med sine store valg er at de har konsekvenser for spilleren. Noen av tingene jeg gjorde er ting jeg sitter igjen med etterpå, det gjør vondt. Jeg føler sjeldent det etter spill. Så ja kanskje det mangler hva de gamle Fallout spillene hadde på onde valg, eller hva enn. Men det har nok av tøffe valg, som får deg til å tenke, noe som er mye bedre i et rollespill, syntes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK - nå er jeg forbanna.

 

En ting er at man "noen" går rundt å fyller opp bokser, skuffer og skap med ny ammo og items. En annen ting er at (den samme?) "noen" låser dører, bokser, skuffer og skap som jeg allerede har dirket.

 

Men! Når den samme "noen" faktisk også monterer hodene på de klappende apene (Jangles the Moon Monkey) som jeg har skutt av, nei da er det nok. Skal jeg ikke få lov til å ha noen spor av at jeg har vært der?

 

:p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Enig der, syns egentlig det burde gått lengre tid i spillet før alt respawner. 

 

DET er i alle fall noe som lett kan fikses (og har allerede blitt fikset) med mods ;)

 

Megaton:

 

Jeg skal ikke gå for mye i detalj rundt Megaton-oppdraget siden det ikke er i FO4, men tok det bare som et eksempel. Hvis jeg skal være helt ærlig, så forventer jeg ikke så mye når det kommer til "manuset" i Bethesda-spill. Du trenger ikke grave så mye før du finner svakheter. Som da jeg overtalte President Eden til å sprenge seg selv med én dialoglinje... Men man har i alle fall muligheten ;)

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Næmmen, nå testet jeg streamingtjenesten i Steam og spilte Fallout 4 på min noe aldrende MacBook Pro.

Det gikk merksnodig greit med overraskende lite forsinkelse, så nå kan man jo spille det på storskjerm i stua med mus og tastatur, eller med en Xbox Elite-controller . . . . hvis man får en til jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål om main quest og point of no return:

 

 

Jeg har kommet dit at jeg skal velge en faction som skal bygge en svær device til meg, slik at jeg kan teleportere inn til the Institute. Er dette point of no return? Jeg tenkte å ta en pause og gjøre andre quests, men da jeg gjorde en sånn "pick up dead drop and clear out X area"-quest for Railroad, så hadde ikke Desdemona noen dialogvalg som hadde med den questen å gjøre da jeg skulle ferdigstille den, kun om chipen og tegningene fra Virgil. 

 

Jeg vet ikke om det vil bety det samme, at jeg ikke kan gjøre flere quests fra MM eller BoS pga det samme.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...