Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg spiller på hard, slått på friendly fire, men slått av alt av tactics.. Da kan jeg styre mer selv!

 

 

Litt usikker på hva jeg synes om respawning.. På en måte kan jeg like det, da i et stort område kan komme nye personer til.

 

På en annen side respawner de altfor fort. Synes det kommer nye med en gang. Dessuten er det særs irriterende, hvis jeg har klarert et område, så saver, så går rundt å gjøre noe annet, så finner ut at jeg vil loade på nytt, så ender jeg opp på det område jeg nettopp hadde klarert, bare med 2-4 fiender rundt meg.. Det er noe irriterende! :(

 

 

Er i Hinterlands, level 4.. Mulig jeg stikker avsted til Val Royeaux(?) som nevnt over, da det skulle være et bra tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet problem med respawning og en stock level på 8 når det gjelder potions, er at når jeg skal lengre av sted, som feks ta et mage hideout, og jeg er langt unna campen: Så bruker jeg noen potions på å komme helt frem, og når jeg skal til å ta hideouten, så har jeg redusert liv og nada potions.. Og da må jeg hele veien tilbake igjen for å være godt nok utrustet, og på tur til hideouten igjen, må jeg møte på like mange som jeg gjorde første gangen, og har da sikkert like lite med potions og liv når jeg kommer frem en andre gang.. Hmm.. En ond sirkel..

Lenke til kommentar

Et annet problem med respawning og en stock level på 8 når det gjelder potions, er at når jeg skal lengre av sted, som feks ta et mage hideout, og jeg er langt unna campen: Så bruker jeg noen potions på å komme helt frem, og når jeg skal til å ta hideouten, så har jeg redusert liv og nada potions.. Og da må jeg hele veien tilbake igjen for å være godt nok utrustet, og på tur til hideouten igjen, må jeg møte på like mange som jeg gjorde første gangen, og har da sikkert like lite med potions og liv når jeg kommer frem en andre gang.. Hmm.. En ond sirkel..

Har du fått regeneration potions? De hjelper veldig med det du nevner.

 

Synes også at respawn tiden er litt for rask, bare jeg går noen par meter vekk så kan de være tilbake igjen. Fin måte å grinde mobs på men litt slitsomt å måtte kutte igjennom folk så raskt.

Lenke til kommentar

Nei, respawning-potions har jeg ikke fått, det kan være noe! Er kun level 4 foreløpig.. Får man de en del senere?

 

Takk!

 

 

Ja, bare man snur ryggen til, så er de der.. Kunne ha drøyet litt, synes jeg..

Regeneration potions (ikke respawning-potions) gir deg litt og litt HP hvert sekund eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Ja, skrivefeil der..

 

Men, det er fortsatt et max antall, eller?! For disse som gir deg litt ekstra hvert sekund er jo best i kamp og slik.. Greia er at når jeg har gått et stykke, så er jeg helt tom og må helt tilbake for å fylle opp igjen..

 

Så, ingen automatisk påfylling, slik at man har en mengde potions igjen?

Lenke til kommentar

Når du går rundt i hinterlands eller andre villmarker og utforsker og gjøre sidequests må du tilbake til camp for å fylle. Når du eksempelvis tar lengre mainquest oppdrag uten camps vil en finne supply crates liggende litt rundt omkring som en kan fylle opp potions med 1 gang, er derfor lurt å bruke de potions en har igjen for å få alle opp til max helse før en looter craten.

Lenke til kommentar

Med fast travel er det nok ikke så ille.. men, det er juks! :p Bruker aldri fast travel i noe som helst slags spill.. (men ja, vet at folk bruker det)

 

Mount har jeg ikke fått enda nei! :) Mye spennende man skal få..

 

 

Ja, det er å dra tilbake å fylle når jeg tusler rundt i Hinterlands, jeg tenker på.. for, det er der jeg er nå! :) Men, synes de respawner så fort, at det blir veldig mye å pløye igjennom på nytt og på nytt.. Greit nok at de kommer tilbake, etter en stund, men 30 sekunder er litt for kort..

Lenke til kommentar

Ja, skrivefeil der..

 

Men, det er fortsatt et max antall, eller?! For disse som gir deg litt ekstra hvert sekund er jo best i kamp og slik.. Greia er at når jeg har gått et stykke, så er jeg helt tom og må helt tilbake for å fylle opp igjen..

 

Så, ingen automatisk påfylling, slik at man har en mengde potions igjen?

Du kan velge en Inquisition-perk for å ta med deg flere.

Lenke til kommentar

Jo mer jeg spiller, jo mer åpenbart blir det at kampsystemet i spillet er nærmest ribbet for strategi:

  1. Høyere vanskelighetsgrad betyr mer HP på alle fiender, dette fører til at Hard og Nightmare er ubeskrivelig kjedelig å spille når du bokstavelig talt kan hakke ryggen til en fiende i 30 sekunder uten at han dør.
  2. Talents/abilities koker stort sett ned til å gjøre mer skade med noen sideeffekter, dette fungerte i Mass Effect 3 der du også måtte konsentrere deg om skytingen, men i DA:I er det ikke noe presisjonselement.
  3. For å vinne: Hold W+R nedpresset og trykk 1-8, juster kameravinkel etter behov.
  4. Det er svært få taktiske justeringer i AIen for laget ditt, dette resulterer i at du trykke pause hvert sekund eller gi rent faen i taktikk.
  5. Om du går tom for potions, trykk M, finn nærmeste camp og fyll opp potions, gå så tilbake til der du var.
  6. Du blir ikke straffet for å la lagkamerater dø, du blir ikke engang straffet for å bruke potions!
  7. Jeg har nå spilt på Hard i 8 timer, ikke en eneste gang har jeg vært i nærheten av å dø, men jeg har gått tom for potions 10 ganger.
  8. Tactical Mode er ubrukelig, kameraet er alt for nærme bakken til at det kan brukes til noe nyttig og kontrollsystemet for kameraet i denne modusen er åpenbart ikke designet eller uttenkt for mus og tastatur.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk (Realzi ekskludert) ikke har påpekt dette. Inquisition er jo mindre morsomt å spille enn Alpha Protocol, og det spillet fungerer ikke!

Jeg må faktisk si meg enig, i stort sett alt. Først og fremst dårlig å skalere fiender med mer helse, det skal handle om flere abilities man må holde øye med og ta høyde for. Noen fights stod jeg bare å holdt inne attack knappen og ventet på at det var over, veldig MMO. Dog noen fights senere i spillet overrasket meg med en del ting å tenke på, men det er få av dem.

 

Først når jeg så at det var få fiender i hver gruppe var jeg veldig gira, for i DA2 datt fiendene ut fra himmelen hele tiden. Men store helse svamper er slitsomt i lengden. Anbefaler uansett og skru av all taktikk å gjøre alt selv, AI'en til kompanjongene er utrolig dårlig. Eneste grunnen til at jeg klarte å presse meg videre var for historien. Kjenner jeg BioWare rett så blir gameplayet mye bedre i eventuelle DLC og Expansions, slik som DA2 ble. Men litt for sent på det punktet. Føler jeg hadde mer fornuftig å si når jeg startet å skrive, men ja gameplayet trenger mer utfordringer taktisk, savner Origins følelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, respawning-potions har jeg ikke fått, det kan være noe! Er kun level 4 foreløpig.. Får man de en del senere?

 

Takk!

 

 

Ja, bare man snur ryggen til, så er de der.. Kunne ha drøyet litt, synes jeg..

Reg. potions kan du få på et av de første questene. Du trenger bare å finne en logg i hinterlands. Øvrig har du vel tre muligheter å bære mer potions på: Belte, + 4 healing potions (forces perk) eller +1 potion (inquisition perk)

Lenke til kommentar

 

Du liker ikke det samme som meg, så dine meninger er verdiløse!

Virker mer som om det fungerer slik:

"Noreng og Realzi liker ikke det samme som de andre her i tråden, derfor burde vi holde kjeft fordi DA:I er et mesterverk uten like"

Bra du bidrar til diskusjon og ikke avfeier mine meninger fordi de er i minoriteten :hrm:

 

Det er jo kommentarer som "skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å game framfor å lese romaner" som ikke akkurat bidrar til diskusjonen. Og hvis du ikke har sett at jeg har kritisert spillet, har du ikke lest kommentarene mine. Men jeg har funnet en spillestil som minimerer de irritable momentene, og sett under ett er spillet meget underholdende. Jeg bruker mest tactical når jeg kontrollerer melee-karakterer, men min PC er magiker, så jeg styrer som oftest han - bortsett i starten av kampen hvor jeg veldig ofte må styre de andre for å løpe på avstand mens Cassandra eller Blackwall bygger aggro. Som magiker er det ikke bare R+W. Jeg bruker mye Ice Wall og slike skills for å kontrollere fiendene og få dekning fra piler og lignende, ikke bare direkte skade.

 

Det som er pri én å få gjort noe med for min del, er bedre kontroll over AI-styringen, ala DA2 hvor du kunne velge aggressive/defensive/ranged etc. behaviour.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå spilt i ca 26 timer og er lvl 11.

 

Jeg er enig i en god del av kritikken som som har blitt nevnt, men må si at jeg begynner virkelig å like dette spillet nå.

 

Så litt mørkt på det når jeg dreiv å styra i Hinterlands i begynnelsen, men nå når storyen har kommet seg skikkelig igang så har jeg fått tilbake den gofeelingen som jeg hadde da jeg spilte Origins.

 

Orka ikke å prøve med mus og tastatur pga de problemene som har blitt nevnt, så spiller med xbox 360 kontroller. Litt uvant i begynnelsen, men nå syns jeg det fungerer bra.

Endret av matsenator
Lenke til kommentar

Liten ting:

 

 

Jeg har bare tuslet i Hinterlands til nå (og vært innom Val Royeaux), men lurer på størrelsen på kartene.. Hinterland virker jo veldig stort, som er positivt.. er de andre områdene like store? Hvor mange områder er det snakk om egentlig?

 

Det er så digg å ha et stort område å utforske i! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...