Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er nytt? Savner en change log. Har sendt TN en liste med bugs.

 

Changelogs er gammeldags idag, du må nesten hoppe i stolen når du finner en utvikler som faktisk skriver en god changelog som forklarer hva som er gjort, men de fleste skriver ingen changelog i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da var min 8702 tilbake på gammel FW: 100AAJX5D0. Opplevde først ustabilitet ved at Apple-TV mistet periodisk kontakt på 5 GHz (som aldri skjedde med eldre versjoner av FW). Da jeg kom hjem fra jobb i går var WiFi nede, både 2,4 og 5 GHz, fikk heller ikke kontakt med router-GUI på kabel. Restart av router hadde ingen effekt, og LEDs lyste ikke som de skulle. Resatte til fabrikkinnstillinger, nedgraderte, resatte på nytt for å fjerne ev. spor av settings fra nyere FW, og satt opp på nytt. Nå funker alt like bra som før, og jeg venter på nyere FW før jeg oppgraderer igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet?

Har hatt denne I noen dager nå men på grunn av problemer på linjen fra Telenor måtte de resette modemet. Jeg hadde før dette satt opp diverse IP kamera med åpning av porter etc. Tok backup via "Maintenance" + "Configuration" noe som gikk greit, men da jeg skulle tilbakeføre "configuration-backupsettings.conf" filen fikk jeg Følgende feilmelding "Configuration uploading failed. The selected file contains an illegal configuration setting"??????? Noen andre som har hatt problemer med dette? Eller er det jeg som har gjort noe galt? Skulle tro jeg fikk feilmelding hvis oppsettet mitt var helt på jordet når dette ble lagret på modemet....

Lenke til kommentar

Kan være at du har lagret config fra en eldre versjon av software, og når du forsøker restore, har Telenor oppgradert routermodemet.

Nei tror ikke det er det som har skjedd da jeg lagret oppsettet når jeg var ferdig med innstillinger og prøvde å tilbakeføre "conf" filen umiddelbart etterpå ( ca 5 min) og fikk same feil?????  Fungerte med Zyxel P2812 (som var modemet jeg hadde før jeg fikk denne) med same oppsett av navn på enheter, porter som ble åpnet etc. Backup og restore fungerte greit på den men dessverre ikke på P8702N. Har heller ikke byttet om på filene, P8702N lagrer en *.conf fil og p2812 lagrer en *.rom fil.

Lenke til kommentar

Ville forsøkt med:

- full reset av modem

- manuell config

- backup

kaffepause

- full reset av modem

- restore

Takker for den men nå har det løst seg :-( Etter å ha fått siste firmware fra Telenor ser jeg at muligheten for å ta backup av indeviduelle innstillinger er fjernet! Toppers, det kaller jeg og ta 1 skritt frem og 2 skritt tilbake......Firmware er forøvrig (AAJX.8)b3 Veeeeldig fristet til å ta I bruk den gamle P2812 igjen da det sparer meg for masse arbeid med å legge inn enheter på nytt hver gang Telenor finner på noe rart.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...