Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

Selvfølgelig er det relevant. Har et individ ikke et godt hjem og arbeid er risikoen langt større for at individet tyr til kriminalitet. Norske arbeidsgivere har heller ikke mulighet til å diskriminere basert på hudfarge, religion og navn. Men problemet er at de gjør det likevel.

Akkurat DET punktet er litt trist at en ikke kan avvise på. Spesielt med tanke på at en kan avvise folk som ikke er troende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første vil jeg benytte annledningen til å kondolere de pårørte i den utrolig tragiske hendelsen. Ingen uskyldige mennesker fortjener en slik grusom død.

 

I etterkant av denne tragedien har det oppstått mange diskusjoner på diverse sosiale medier om innvandring. Politiet har oppgitt at den siktede er en sør-sudansk mann i 30-årene. Vedkommene er en UTVIST asylsøker og skulle etter tidligere planer bli sendt ut av landet i dag(05.11.13).

 

Årsaken og motivet til denne mannens handlinger kan spekuleres i. Var dette en handling utført av sinne og agresjon grunnet utsendingen, eller prøvde mannen å "forlenge" sin tilværelse i landet?

 

Det er kjent at mange dårlig stilte innvandrere kommer til Norge og rett og slett VIL i fengsel. Dette er fordi det de får i de norske fengselene, er bedre en den tilstanden de levde under i hjemlandet sitt.

 

Om dette er den siktedes tilfelle er det utrolig trist. Men slik jeg har skjønt det ut i fra aviser så er ikke dette tilfellet. Og ikke tolk meg feil, om det var slik, har jeg ikke sympati for denne mannen. Men et menneske burde ikkje bli presset til å utføre kriminelle handliger, og vertfall ikkje til å ta et eller tre liv for å kunne leve trygt og (i de norske fengslene) godt. Men ingen mentalt friske mennesker tar tre menneskeliv. Det er vertfall sikkert.

 

Men det er et spørsmål som går gjennom hodet mitt igjen og igjen. For ti år siden skjedde det en veldig lik busskapring på samme bussruten. Har også hørt at det var ved samme avgang. Kan det bekreftes? Men i tilfelle er spørsmålet. Tilfeldighet eller sammenheng?

 

Jeg ser også at mange her fremme sine meninger om innvandring og har mange fordommer mot innvandrere. Jeg vil i den sammenheng sitere Julia Gillard, statsministeren i Australia. Hun sa som følgende:

 

This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about our flag, our pledge, our beliefs, or our way of life, I highly encourage you take advantage of one other great freedom, THE RIGHT TO LEAVE.

 

If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.

 

 

Etter min mening er innvandring ok. Men vil ikke innvandrerene akspetere og til en viss grad tilpasse seg vår kultur, vårt språk, vår levemåte og vårt land, så kan de dra. Ingen ba de om å komme. Vi gir DE en mulighet. De velger sjøl om de vil gripe den eller ikke. Vil du komme til norge må du bli norsk.

 

Når det gjelder umennesklige mordere, innvandrere eller ikke, kan de pakkes og sendes dit ingenting gror. De vil vi ikke ha i vårt norske land. Fysj og fy!

 

Den siktede er psykostisk, men det ligger kanskje mer bak enn vi vet. Tiden vil vise.

 

Blå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvis du har fulgt med i tråden, ville du tvertimot sett at endel legger ansvaret helt annet sted.

Det andre stedet har også et ansvar. Et ansvar som tilretteleggere. Det er ikke bare den som utfører en handling som har ansvar, selv om vedkommende har ansvar for sine handlinger. De som muliggjør handlinger er også ansvarlige. Der har norske myndigheter masse skam å kjenne på!

Lenke til kommentar

 

Nei, vi "importerer" som forrige poster påpeker strengt tatt ingen. Men lar vi noen komme hit så vil det statistisk være noen med psykiatriske eller andre lidelser blant dem. Spørsmålet er om det er et argument mot at noen skal få komme i det hele tatt.

 

*host* NOEN?

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/11/05/svaert-mange-asylsoekere-har-psykiske-lidelser

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årdal har vært et fredens paradis i mange, mange tiår. Folk har levd i harmoni, og det har nok vært maks étt drap der etter krigen. For noen år siden ble kommunen kåret til "Norges tryggeste kommune", mener jeg å huske. Denne høsten ble gjennomsnittshudfargen i Årdal kommune plutselig litt mørkere, da 150 analfabeter flyttet inn og fikk gratis boliger og gratis mat uten forpliktelser. Betalt av alle de som jobber hardt for å betale sine egne boliglån, og sin egen mat. I går gikk én av de 150 berserk, og drepte 3. Fremtidsutsiktene for Årdal ble veldig mye mørkere. Hvem vet når og hvor neste gang noen andre går berserk?

 

Hvor skal vi nordmenn flykte, når det er psykotiske analfabeter i hver eneste kommune, i hver eneste fjordarm, på hver eneste holme? Hvem skal beskytte oss mot disse udyrene?

 

På mange måter trengs det et "reservat" for etnisk norske, der vi kan leve i fred fra det utenlandske avskummet!

 

 

Vi har ingen plasser. Det er fult av asylsøkere (les: tikkende bomber) over alt.

Muligens Svalbard?

Det er slik vi vil ha det i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årdal har vært et fredens paradis i mange, mange tiår. Folk har levd i harmoni, og det har nok vært maks étt drap der etter krigen. For noen år siden ble kommunen kåret til "Norges tryggeste kommune", mener jeg å huske. Denne høsten ble gjennomsnittshudfargen i Årdal kommune plutselig litt mørkere, da 150 analfabeter flyttet inn og fikk gratis boliger og gratis mat uten forpliktelser. Betalt av alle de som jobber hardt for å betale sine egne boliglån, og sin egen mat. I går gikk én av de 150 berserk, og drepte 3. Fremtidsutsiktene for Årdal ble veldig mye mørkere. Hvem vet når og hvor neste gang noen andre går berserk?

 

Hvor skal vi nordmenn flykte, når det er psykotiske analfabeter i hver eneste kommune, i hver eneste fjordarm, på hver eneste holme? Hvem skal beskytte oss mot disse udyrene?

 

På mange måter trengs det et "reservat" for etnisk norske, der vi kan leve i fred fra det utenlandske avskummet!

 

Det tragiske er jo at Årdal kommune og befolkningen var sterkt i mot at disse asylsøkerne skulle komme i det hele tatt, men ble tvunget av fylkeskommunen og UDI. Er det dette som er "mer åpenhet og mer demokrati"? hvorfor skal ikke lokalbefolkningens stemme ha noe å si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det andre stedet har også et ansvar. Et ansvar som tilretteleggere.

 

I en overforenklet verdensanskuelse er det nok slik.

 

Men hva med å være realistisk?

 

Eller vi kan spinne videre på din tese om ansvar, - det sitter for øyeblikket 5000 asylsøkere å venter på uttransport. En ting vi ikke mangler her i landet er penger. Det er f.eks. 60 milliarder mer å rutte med i oljepenger enn i fjor.

 

Er det noe hindrer regjeringen i å fjerne denne køen i løpet av et par måneder hvis de virkelig vil?

Lenke til kommentar

 

Det tragiske er jo at Årdal kommune og befolkningen var sterkt i mot at disse asylsøkerne skulle komme i det hele tatt, men ble tvunget av fylkeskommunen og UDI. Er det dette som er "mer åpenhet og mer demokrati"? hvorfor skal ikke lokalbefolkningens stemme ha noe å si?

 

Om de ikke hadde brukt tvang hadde det ikke vært noen asylmottak heller. Finnes intet sted i Norge hvor majoriteten er for opprettelsen av asylmottak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et lite apropos: hvis denne fyren faktisk er ment til å sendes ut av landet, og han blir dømt utilregnelig, er det da ikke opp til mottakerlandet å hanskes med hans diagnose? Jeg mener at det er en fornuftig løsning. Han er dømt til å sendes ut av landet, og kan fint motta behandling der han måtte ende opp til slutt. Det framstår som urimelig hvis VI må behandle fyren og dermed utsette hans avreise mer enn nødvendig. Får han fengselsstraff er det noe annet, selv om han helst burde sone i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva ER det du rabler om?

Det motsatte av hva du rabler om .. Jeg får ikke fnatt hver gang det hysteriske mediesamfunnet melder om at en skjeggete mann med turban har fjertet i full offentlighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...