Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Du er jo selve malen på en naiv venstrevridd nisse. :ph34r:

 

 

Ja, du brukte vel minst hele maskinparken i signaturen for å tenke ut den der, og unngikk å bruke innsiden av knollen.

 

Hadde du ikke noe mer interessant å diskutere saken med, fremfor dine egne smånisser i hue og sådant?

Lenke til kommentar

Ja, du brukte vel minst hele maskinparken i signaturen for å tenke ut den der, og unngikk å bruke innsiden av knollen.

 

Hadde du ikke noe mer interessant å diskutere saken med, fremfor dine egne smånisser i hue og sådant?

 

Prøv å konsentrer deg nå

 

http://www.tv2.no/gmn/-min-datter-skal-ikke-vokse-opp-i-et-slikt-miljoe-3457284.html

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Burde bare skutt han og blitt ferdig med det.

 

Skutt han? Hva hvis han har skikkelige problemer på det psykiske plan, og ikke kunne noe for at han begikk den forferdelige handlingen?

 

Henrettelse er ikke Norge verdig.

 

Må slutte å bruke penger på drapsmenn.

 

Lurer på hva du mener med dette. Så det å være asylsøker skal være ulovlig, bare fordi noen få av dem begår en ulovlig handling?

 

Det er skummelt å se hvor mange som setter likhetstegn mellom innvandring og busskapring. Ble busset kapret fordi det var en innvandrer, eller var det på grunn av en mann som har gått fra vettet?

 

Må si meg helt enig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Skutt han? Hva hvis han har skikkelige problemer på det psykiske plan, og ikke kunne noe for at han begikk den forferdelige handlingen?

 

Henrettelse er ikke Norge verdig.

 

 

Slapp av. Vi skal nok få brukt masse skattepenger på han, passe på att han får "hjelp" så han kan vandre fritt rundt i samfunnet igjen snart.

 

Det er jo klart han helt sikkert har alvorlige psykiske lidelser, noe annet ville jo vært latterlig å tro.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Slapp av. Vi skal nok få brukt masse skattepenger på han, passe på att han får "hjelp" så han kan vandre fritt rundt i samfunnet igjen snart.

 

Det er jo klart han helt sikkert har alvorlige psykiske lidelser, noe annet ville jo vært latterlig å tro.

 

Jeg tviler sterkt på at han kommer til å "vandre" i samfunnet vårt igjen, etter denne hendelsen. Etter straff blir han nok uttransportert.

 

En person som blir dømt for drap, vil som oftest få Forvaring, noe som i praksis er livsvarig fengsel.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Jeg tviler sterkt på at han kommer til å "vandre" i samfunnet vårt igjen, etter denne hendelsen. Etter straff blir han nok uttransportert.

 

En person som blir dømt for drap, vil som oftest få Forvaring, noe som i praksis er livsvarig fengsel.

 

http://www.nrk.no/ho/valdresdrapsmann-far-permisjon-1.11340930

 

 

I mellomtiden er han institusjonalisert, riktig nok med muligheter til å være ute i samfunnet fordi han får permisjon fra institusjonen han er på.

 

Dette er da han som drepte forrige gang. Han vandret rundt i Hamar i 1 1/2 år.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Argumentet er godt, men likevel blir han hevet ut dersom han blir frisk.

 

Så i mellomtiden er det altså helt greit att han kan vandre rundt i gatene som om ingenting har skjedd? Om en av dine kjære hadde blitt brutalt slaktet ned med kniv, hadde det vært greit for deg om gjerningsmannen hadde fått gått fritt rundt i gatene etter kort tid?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Så i mellomtiden er det altså helt greit att han kan vandre rundt i gatene som om ingenting har skjedd? Om en av dine kjære hadde blitt brutalt slaktet ned med kniv, hadde det vært greit for deg om vedkommende hadde fått gått fritt rundt i gatene?

 

Jeg mener det er en legitim mening, og jeg er enig i at det absolutt ikke er bra, at han vandrer rundt i våre gater, så nei til spørsmålet.

 

Men, så er det heller ikke poenget med det straffesystemet en har i dag i Norge. Det er imot prinsippene våre å sitte en person som ikke er tilregnelig i fengsel, og slik skal det være.

 

Ja, dersom han var tilregnelig, da ville jeg nok støttet at han kunne fengsles. Men når han blir frisk, blir han sendt ut. Selvfølgelig forstår jeg problemstillingen, men slik fungerer systemet idag.

 

Nå skal det sies at en burde sperre han inne på institusjonen, til han var frisk, men så er jeg sikker på at lovverket ikke har slike bestemmelser som gjør det mulig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Jeg mener det er en legitim mening, og jeg er enig i at det absolutt ikke er bra, at han vandrer rundt i våre gater, så nei til spørsmålet.

 

Men, så er det heller ikke poenget med det straffesystemet en har i dag i Norge. Det er imot prinsippene våre å sitte en person som ikke er tilregnelig i fengsel, og slik skal det være.

 

Ja, dersom han var tilregnelig, da ville jeg nok støttet at han kunne fengsles. Men når han blir frisk, blir han sendt ut. Selvfølgelig forstår jeg problemstillingen, men slik fungerer systemet idag.

 

Nå skal det sies at en burde sperre han inne på institusjonen, til han var frisk, men så er jeg sikker på at lovverket ikke har slike bestemmelser som gjør det mulig.

 

Men så kommer jo også tilregnelighets spørsmålet. For å ta breivik saken, hvor 2 parter kom til ulike konklusjoner, hvor mye skal man stole på disse psykiske diagnosene?

 

Begge disse mennene hadde jo veldig åpenlyse motiver for drapene, og jeg er redd de slipper alt for billig unna, uten att jeg skal si verken det ene eller andre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Begge disse mennene hadde jo veldig åpenlyse motiver for drapene, og jeg er redd de slipper alt for billig unna, uten att jeg skal se verken det ene eller andre.

 

Dette kommer helt an på om de er tilregnelig eller ikke, som sagt. En kan ikke konkludere før en har hatt en eventuell straffesak.

 

Men så kommer jo også tilregnelighets spørsmålet. For å ta breivik saken, hvor 2 parter kom til ulike konklusjoner, hvor mye skal man stole på disse psykiske diagnosene?

 

Skal helt ærlig innrømme at jeg ser på rettspsykiaterne i Norge med en viss skepsis.

 

Nå skal det sies at Breivik fikk en diagnose, og at han har problemer, men det betyr ikke at han ikke er tilregnelig. Som mange andre spør seg; hvordan kan en man som Breivik, som blir beskyldt for å være utilregnelig utføre slike handlinger? Du skal være ganske intelligent dersom en klarer å gjennomføre et slikt terrorattentat.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du må gjerne forklare hvordan TVANGEN ble iverksatt her?

 

Slik jeg forstår det, er det ikke snakk om tvang, men at asylsøkere blir behandlet som en ressurs, ettersom at kommuner får et tilskudd på omtrent en halv million per asylsøker per år.

 

Det kan derfor bli en økonomisk løsning for kommuner å ta inn asylsøkere for å få budsjettet til å gå rundt.

 

Om dette er en positiv løsning vet jeg ikke, men jeg ser helst at mine penger ikke skal brukes til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...