Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Kanskje du mener at det ikke er vårt ansvar, og kanskje du har rett sånn rent formelt sett, men rent humanistisk feiler du totalt. Hvis ikke vi som har det såpass bra, ser oss i stand til å hjelpe de trengende, hvem skal da gjøre det for oss?

 

Og fremdeles stoler jeg mer på det jeg selv ser i det daglige, fremfor å gå av skaftet bare fordi vi har et gjennomforludret media som ikke leverer nyheter, men levere "underholdning" .., eller en hel masse idioter på nett som jazzer hverandre opp med diverse fantasifulle fremtidsperspektiver

Hvor mange titals millioner i verden trenger hjelp? Hvor mange millioner bor det i Norge? Hva koster det å ta alle inn i Norge? Spesielt i form av tapt stabilitet!

 

Din naivitet er grenseløs rett og slett. Lyst å hjelpe krigsoffer og folk i fattige land? Støtt sekulære jenteskoler og sørg for å støtte næringslivet i disse landene. Rett og slett se til at de har noe å tape på å krige. Før det kan du importere så mye rask du bare vil inn til Norge, du vil aldri løse noenting som helst for de kommende generasjoner. Men om garantert totrtur og livslange plager for de generasjoner som ennå ikke er født er det du vil ha, så stå på.

 

Det du kaller for fantasifulle fremtidsperspektiver er det som er reell nåtid for oss som var skeptiske allerede for 20 til 30 år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det jeg kommer på i farten, er vel et tall på ca 300 ..!?! Det tror jeg var en "båt" som ikke rakk frem til Lampedusa

 

Men vet ikke hvor sånn samlet statistikk kan ligge ..

Det er ikke et resultat av asylpolitikken, det er et resultat av lokale problemer. Enda hardere asylpolitikk der en aktivt opplyser i disse områdene hva som vil skje med de som forsøker å rømme det afrikanske kontinent ville vært mye bedre. Helst kombinert med sekulære jenteskoler. Videre kombinert med knallharde straffer for de som organiserer disse båtturene.

Lenke til kommentar

Implementert i Sharia sin ånd! Det ER faktisk det du skriver.

 

Bare fordi Sharia sier at mordere ikke skal gå fri, skal vi dra det komplett andre veien, og si at vi er så mye bedre siden vi ikke straffer våre mordere?

 

Jeg mener at vi ikke trenger å hylle sharialoven bare fordi vi ønsker å straffe mordere og voldsytere.

Lenke til kommentar

Implementert i Sharia sin ånd! Det ER faktisk det du skriver.

 

Nei.

 

Du bringer opp Sharia fordi det har en ironisk betydning ettersom dette var en innvandrer og asylsøker.

Hevn (elder mildere sagt: konsekvens) er mye eldre enn Sharia, lille du.

 

 

Dere snakker om "øye for øye og tann for tann", et uttrykk du finner i BIBELEN, en bok som gjerne tar i bruk bestialske avstraffelser for bagatellmessige forbrytelser, gjerne i form av steining ... helt unødvendig å ty til sharia for å finne denslags.

Utrykk jeg finner i bibelen? Og så da? Den ble skrevet av mennesker akkurat likt alt annet som er skrevet i historien. Om jeg bruker et bilde eller en metafor er jeg ikke interessert i opphavet til bildet eller metaforen, men heller hva bildet eller metaforen betyr. Slutt å heng deg opp i opprinnelse.

 

At bibelen "gjerne tar i bruk bestialske avstraffelser for bagatellmessige forbrytelser" og annet skit har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

Endret av nesnes111
Lenke til kommentar

Den RødGrønne regjering + KRF, Rødt, Venstre, Høyre og nær alle partier foruten FRP har vært delaktig i meget stort salg av telys for bruk under minnestunder de siste 10-åra.

 

Med den RødGrønne regjering har deres 8 års vannstyre, vært som en 8 år lang Gudstjeneste / begravelse av Norske innbyggere.

 

Nå kommer de snart krypende frem og skal gi FRP skylda.

 

Skylder også på psykiatrien, for lite penger, for jævlige Nordmenn osv, osv.

 

På den ene siden har de en drapsmann - ikke stukket seg ut fra de andre han bodde sammen med opplyses det om i aviser.

Samtidig skrives det at gjerningsmann var alene om drapet.

 

AP og andre politiske partier er ansvarlige for hvert eneste drap her i landet, også på innvandrere seg i mellom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Nei.

 

Du bringer opp Sharia fordi det har en ironisk betydning ettersom dette var en innvandrer og asylsøker.

Hevn (elder mildere sagt: konsekvens) er mye eldre enn Sharia, lille du.

 

 

Utrykk jeg finner i bibelen? Og så da? Den ble skrevet av mennesker akkurat likt alt annet som er skrevet i historien. Om jeg bruker et bilde eller en metafor er jeg ikke interessert i opphavet til bildet eller metaforen, men heller hva bildet eller metaforen betyr. Slutt å heng deg opp i opprinnelse.

 

At bibelen "gjerne tar i bruk bestialske avstraffelser for bagatellmessige forbrytelser" og annet skit har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

 

Det er KOMISK når dere tar en lov fra Bibelen og kaller den sharia, og vitner om at dere ikke har noe som helst peiling på det dere snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor mange titals millioner i verden trenger hjelp? Hvor mange millioner bor det i Norge? Hva koster det å ta alle inn i Norge? Spesielt i form av tapt stabilitet!

Vi skal ikke redde hele verden, og spar meg for den typen "jazz" - vi skal hjelpe de som er nær, dvs; står på trappa vår, og det skulle bare mangle at vi ikke hjelper disse relativt få

 

 

 

Din naivitet er grenseløs rett og slett. Lyst å hjelpe krigsoffer og folk i fattige land? Støtt sekulære jenteskoler og sørg for å støtte næringslivet i disse landene. Rett og slett se til at de har noe å tape på å krige. Før det kan du importere så mye rask du bare vil inn til Norge, du vil aldri løse noenting som helst for de kommende generasjoner. Men om garantert totrtur og livslange plager for de generasjoner som ennå ikke er født er det du vil ha, så stå på.

 

Kynikere har ofte sagt at jeg er for naiv, mens de fleste vanlige menneskene vil si at jeg er betingelsesløs god. Åkke som, bryr jeg meg ikke om slik "båssetting", og kaller det hersketeknikker og generell mental utmattelse. Du snakker relativt pent om å¨hjelpe de "fjerne", men disse "fjerne" blir til "rask" når du ser dem her i landet. Du er rett og slett ikke snill

Det du kaller for fantasifulle fremtidsperspektiver er det som er reell nåtid for oss som var skeptiske allerede for 20 til 30 år siden.

 

Jeg har vokst opp og bodd mesteparten av livet mitt i dette landet, og jeg er på ingen måte enig i din tolkning. Du overdriver så det synger etter, og tenker at problemet ditt er ditt eget ansvar.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke et resultat av asylpolitikken, det er et resultat av lokale problemer. Enda hardere asylpolitikk der en aktivt opplyser i disse områdene hva som vil skje med de som forsøker å rømme det afrikanske kontinent ville vært mye bedre. Helst kombinert med sekulære jenteskoler. Videre kombinert med knallharde straffer for de som organiserer disse båtturene.

Dette er et bestilt problem, som det ble advart om før vi inngikk Eøs/Schengen-avtalen. Og vi her til lands har til nå lukket øynene for det som foregår av "svineri" ifm "Europas ytre grenser", og lempe problemene for "europas trygghet" over på de fattigste statene innenfor eu-området. Hellas tar vel i mot borti en million flyktinger i år, og da teller vi ikke alle de flyktningene som allerede har blitt krabbemat og aldri kom helt frem til redningen.

 

Og jeg tror ikke det kommer til å bli så store endringer, fordi "alle" tjener på denne moderne formen for slavehandel.

Lenke til kommentar

 

Vi skal ikke redde hele verden, og spar meg for den typen "jazz" - vi skal hjelpe de som er nær, dvs; står på trappa vår, og det skulle bare mangle at vi ikke hjelper disse relativt få

 

 

Det er jo mye som tyder på att det er alt annet enn relativt få da.

 

http://www.tv2.no/gmn/-min-datter-skal-ikke-vokse-opp-i-et-slikt-miljoe-3457284.html

 

 

Det er tydelig att du ikke klarer å gi en kommentar på artikkelen, men velger å overse den.

 

Og se på hvordan ting er i ferd med å utvikle seg i Sverige, og spesielt Malmø. Vil du si att det også er relativt få innvandrere der også?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er tydelig att du ikke klarer å gi en kommentar på artikkelen, men velger å overse den.

 

Og se på hvordan ting er i ferd med å utvikle seg i Sverige, og spesielt Malmø. Vil du si att det også er relativt få innvandrere der også?

Jeg synes ikke artikkeøen er relevant for det vi to diskuterer - for deg er en sånn artikkel et tydelig tegn på at helvete er nært, mens for meg er det helt vanlige problemstillinger som kan løses med fornuft og toleranse og godvilje hos alle berørte parter.

 

Malmø er en fin by etter det jeg vet - har jobbet med en innvandrer fra den byen. Poenget er ikke om det er overtall av innvandrere, men hvordan vi forholder oss til et sånt faktum.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke artikkeøen er relevant for det vi to diskuterer - for deg er en sånn artikkel et tydelig tegn på at helvete er nært, mens for meg er det helt vanlige problemstillinger som kan løses med fornuft og toleranse og godvilje hos alle berørte parter.

 

Malmø er en fin by etter det jeg vet - har jobbet med en innvandrer fra den byen. Poenget er ikke om det er overtall av innvandrere, men hvordan vi forholder oss til et sånt faktum.

 

Man kan begynne å lure på hva slags planet du egentlig lever på. Du er så naiv att jeg får vondt i brystet av å lese det du skriver.

 

 

Åserud er førskolelærer. Han har jobbet i barnehage og sett utviklingen fra innsiden. Han forteller om store kommunikasjonsproblemer. Blant guttene blir det gjerne voldsomt, fordi de ikke kan kommunisere ordentlig i leken. Blant jentene blir det ofte taushet fordi de ikke har nok språk til å kunne bære samtalen. Kommunikasjon med foreldrene er ofte helt fraværende.

 

Jeg går ut fra att Patrick Åserud kunne løst dette på en enkel å grei måte, ifølge deg.

 

 

Sverige er blant annet blant værstingene i europa på voldtektstatistikken, jeg går ut fra att det heller ikke har noen som helst sammenheng med den syke innvandringen der borte.

 

http://www.nrk.no/verden/sverige-topper-voldtektsstatistikk-1.7235891

 

Også har vi jo overfallsvoldtektene her hjemme, hvor 45 av 48 er utlendinger

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3260189.ece

 

 

Men med litt fornuft og toleranse og godvilje hos alle berørte parter, så hadde vel dette vært løst veldig enkelt regner jeg med.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er jo mye som tyder på att det er alt annet enn relativt få da.

 

http://www.tv2.no/gmn/-min-datter-skal-ikke-vokse-opp-i-et-slikt-miljoe-3457284.html

 

 

Det er tydelig att du ikke klarer å gi en kommentar på artikkelen, men velger å overse den.

 

Og se på hvordan ting er i ferd med å utvikle seg i Sverige, og spesielt Malmø. Vil du si att det også er relativt få innvandrere der også?

Malmø er som store deler av Oslo Øst

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...