Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge dette skjedde rett etter att han fikk avslag, så vitner dette om att han gjorde dette for å forlenge oppholdet sitt.

 

Det er selvsagt en mulig hypotese, men det vitner ikke om det nei. Det hadde vært akkurat like sannsynlig at avslaget trigget en psykose.

 

Nå stemmer det ikke at det skjedde rett etter at han fikk avslag, det fikk han nemlig allerede i slutten av juni, altså over 4 måneder tidligere.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er sikkert en hypotese. og du har sikkert helt rett, hvem vet. du får nå bare leve i den troen, så får jeg tro hva jeg vil.

 

Vi får åpne opp grensene og slippe alt inn, ha åpne mottak og ingen kontroll, da blir det nok så bra så :)

 

Alle skal få.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvordan integrerer man utlendinger? lærer dem norsk, sender dem på jobbkurs? Sørger for att de faktisk jobber, og ikke sitter med sugerør i statskassa?

Vel det hadde jo vært hyggelig om diskusjonen faktisk hadde omhandlet dette aspektet.

 

Da kunne man f.eks. observere og diskutere hvorvidt det er riktig å forhindre utlendinger i å kunne jobbe i Norge, og tvinge dem til å bli sosialklienter?

 

Dette er faktisk det som skjer, det er ikke utlendingene som vil bli sosialklienter, men staten som forhindrer dem i å livnære seg på annet vis.

 

Da blir det svært hyklerisk å ville kaste disse ut av landet FORDI de er en bekostning for Staten, eller?

Lenke til kommentar

 

Altså, man lar dem ikke sitte innelåst på lukket mottak allikevel?

 

Geir :)

 

De kan vel være på lukket mottak FØR de får innvilget oppholdstillatelse? Det er ikke noe poeng i å integrere noen før de har lovlig opphold, tvert imot bør man HINDRE integrering før oppholdstillatelse foreligger, samt effektuere utsendelse innen rimelig tid, f.eks. før det har gått 10 år! Kanskje litt for mye å be om, men det er lov å håpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe poeng i å integrere noen før de har lovlig opphold, ...

 

 

Jeg mener tvert om. Det er en fordel om de alt er "ferdig integrert" når de får opphold. Da kan de være produktive fra dag 1. Sett dem i arbeid straks de kommer, lær dem språket.

 

På lukket mottak går de bare på veggen og blir frustrerte, og det smitter.

 

At man bør få ned saksbehandlingstidene er åpenbart.

 

 

Ja det er sikkert en hypotese. og du har sikkert helt rett, hvem vet. du får nå bare leve i den troen, så får jeg tro hva jeg vil.

 

Eller vi kan vurdere hverandres (og andres) argumenter og tro det som gir mening, istedet for det vi vil tro fordi vi har bestemt oss på forhånd.

 

Vi får åpne opp grensene og slippe alt inn, ha åpne mottak og ingen kontroll, da blir det nok så bra så :)

 

 

Noen syness det er en god idé også. Men det finnes en rekke alternativer mellom fri innvandring og ingen innvandring, inklusive dagens system og et system med lukkede mottak. Hvis du vil tenke sort/hvitt, så er alternativet ingen innvandring i det hele tatt. Er det ditt primære ønske?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Støtter bestefar rett over meg. Sett dem i virke med en gang. Hvis de etterpå får opphold = bra for alle parter. Hvis de ikke får opphold, har de likevel lært noe nyttig og har kanskje spart opp egen startkapital som de kan benytte der de finner permanent bosted.

Lenke til kommentar

Har dere tenkt på at det finnes en teoretisk mulighet for at en av de andre i bussen stod bak drapene, og at sør-sudaneren drepte gjerningsmannen?

Denne kommentaren ville vel fått masse minuspoeng hvis det var mulig å gi. Men bare en liten tanke...

Du er nok inne på noe der.

 

Egentlig så er dette et komplott satt opp av høyreekstreme, og sør-sudaneren gikk rett i fella.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du er nok inne på noe der.

 

Egentlig så er dette et komplott satt opp av høyreekstreme, og sør-sudaneren gikk rett i fella.

Da måtte det ha vært dansken isåfall, måten dem snakket om jenta og sjåføren får dem ikke til å virke i nerheten av en morder

Lenke til kommentar

Jeg blir nesten litt deppa når jeg virkelig ser at denne saken har fått så mye oppmerksomhet som den her har fått. Akkurat nå blir sikkert flere drept i Afrika, men ingen i Norge dekker saken. Hvorfor skal det da bli en så stor debatt rundt dette temaet i Norge. Greit... En buss ble kapret og alle de tre som satt på bussen ble drept, men er det virkelig nødvendig å lage ett så stort tema ut av det? Det var en utlending. Det kunne også ha vært en nordmann...

 

Grunnen til at det får mye oppmerksomhet er at drap i Norge generelt får mye oppmerksomhet. Det er ikke så vanlig her i landet. Et trippeldrap er ekstra spesielt. Et trippeldrap utført av en asylsøker med avslag som var på vei ut av landet setter naturligvis sinnene i kok. f.eks. fordi det oppleves urettferdig at treg saskbehandlingstid skal gå ut over befolkningen.

 

Det er ikke greit at tre ble drept, og dessverre er det slik at ikke-vestlige innvandrere er overrpresentert i slike saker.

 

Utlendinger kommer fra ett annet land med andre normer og annen kultur enn Norge. De kommer fra land hvor drap, voldtekt og slike ting er en normal sak. Dermed så blir det uvant for de når de da kommer til Norge. Jeg vil dermed ikke ta alle utlendinger under en kam, men jeg vil si at noen er slik som voldtar, raner osv. Kast de ut av dette landet vil jeg si da, men det blir feil å kaste alle ut av landet. Lukket mottak er en ting som jeg er for. Da er man i landet uten opphold og man venter på en behandling av søknad.

 

Her ligger noe av problemet. De kommer ikke bare fra kulturer som er veldig annerledes fra vår egen, men hvis de er flyktninger har de sannsynligvis traumer, noe som gjør risikoen for at det skjer noe enda større.

Lenke til kommentar

Har dere tenkt på at det finnes en teoretisk mulighet for at en av de andre i bussen stod bak drapene, og at sør-sudaneren drepte gjerningsmannen?

Denne kommentaren ville vel fått masse minuspoeng hvis det var mulig å gi. Men bare en liten tanke...

 

Kanskje det egentlig var bussjåføren som var morderen! *dramatisk musikk*

 

Tro kan man gjøre i kirka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...