Gå til innhold

Tour de France 2014


Stonemeister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

For de med ambisjoner om å stå på toppen av podiet i Paris blir dette en skummel etappe hvor nervene er i høyspenn. Brostein er nemlig ikke favorittunderlaget til de spinkleste gutta i feltet, og ryttere som mangler både tyngden og teknikken som trengs for å takle brosteinen på best mulig måte vil få en grusom reise til mål. Ja, Chris Froome. Jeg ser på deg.

 

Called it i førstepost... nesten. At Nibali skulle gjøre det så usannsynlig godt var derimot overraskende. Nibali er riktignok en eksepsjonell "bike handler", så han tjener jo på det når det er så jævlige forhold som i dag.

Lenke til kommentar

 

 

 

For de med ambisjoner om å stå på toppen av podiet i Paris blir dette en skummel etappe hvor nervene er i høyspenn. Brostein er nemlig ikke favorittunderlaget til de spinkleste gutta i feltet, og ryttere som mangler både tyngden og teknikken som trengs for å takle brosteinen på best mulig måte vil få en grusom reise til mål. Ja, Chris Froome. Jeg ser på deg.

 

Called it i førstepost... nesten. At Nibali skulle gjøre det så usannsynlig godt var derimot overraskende. Nibali er riktignok en eksepsjonell "bike handler", så han tjener jo på det når det er så jævlige forhold som i dag.

 

 

 

Jeg synes Nibali er en av de beste teknikerne i feltet. Det er motiverende å se hvordan han tråkker, og han er jo en av de beste i utforbakke, så han var et naturlig valg som kaptein for meg på managerlaget. Jeg kunne jo valgt en av nederlenderne, men har ikke sååå stor tro på de videre i rittet som jeg har på Nibali. Legger jeg til at Nibali er en av mine favoritter, så var det ikke vanskelig valg.

Som jeg sa satt jeg riktignok Contador der og, men det var ikke regnet på dagens etappe. Begrenset hvor mange bytter man har :p

 

En annen som ser bra ut på sykkelen er Sagan. For meg ser det ut som at han er klar for hver eneste utfordring som skulle komme uansett når jeg ser på han. Dette har han nok fra cyclo-cross og mtb erfaringen sin.

Dette synes godt fordi han er framme i enhver situasjon. I dag også. Fantastisk sykkelrytter!

Lenke til kommentar

Froome ferdig.... FAEN, de burde avlyse etapper når det regner så jævlig!

 

Pøh! :cool:

 

Rule #9 // If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.

Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.

Lenke til kommentar

Froom tryna nok i går fordi han var skadet og stiv fra forrige dagen. Da sitter man stivere og dårligere på sykkelen, er mer anspent og går lettere i bakken når det er glatt. Uheldig for froom at det var vått i går ellers hadde han kanskje klart etappen. Dog spørs det hvor lenge av tdf han hadde orket med såpass skader som han hadde fra tirsdagen. Det er en stor belastning for håndledd å sitte på sykkelen så lenge uten skader. Like greit at han tryner ut av tdf enn å måtte gi seg uten flere tryn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...