Gå til innhold

Tour de France 2014


Stonemeister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grønn trøye kan være vanskelig siden han detter av i de stigningene Sagan sitter med i. Og Vinner Sagan i tillegg noen av de etappene med sånne stigninger neste år kan det bli vanskelig. Sagan er rett og slett laget for grønn trøye.

149 poeng er mye å ta igjen. Og det kunne vært flere om Sagan hadde vunnet etapper.

For å ta Sagan må han bli bedre i bakkene, og da risikere å miste mye krefter mot de beste spurterne.

 

Personlig synes jeg han bør gå for etappeseiere som i år. Perfeksjonere spurtene og vinne Champs Elysees. Når vi så den spurten i år(etter punktering ved ca 30km og uten Paolini i spurten), så er det ikke mye for å ta igjen Kittel, og da kan det bli spennende. Kittel har jo tross alt et lag bygget rundt seg.

Han skal jo også satse på VM i Richmond, og jeg mener han passer perfekt til det nå.

 

Alt avhenger av hvilke målsetninger han selv har. Det virker ikke som om grønn trøye er en veldig stor drøm ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det vil være et hån mot talentet til Sagan om han kun blir en rytter som henter hjem grønn trøye i TdF pluss et par mindre endagsritt hvert år. Mannen er i stand til å vinne samtlige monumenter om han satser mot dem. Håper Sagan gjør seg ferdig med poengtrøyer snart og kjører for det som faktisk betyr noe. Kristoff har nesten en mer imponerende merittliste enn Thor allerede nå med MSR-seieren, og hadde vært forbi om Hushovd ikke hadde vunnet VM i 2010.

Lenke til kommentar

Kristoff:

- 2 etapper i Tour de France

- Seier Milan SanRemo.

- Bronse i OL (takk, Knippen)

- 4, plass Ronde van Vlaanderen

- 3. plass Vattenfall

- 4 etapper i større ritt

 

Hushovd:

- Seier VM

- 2 grønne trøyer

- 10 etapper i Tour de France

- 3 etapper i Vuelta A Espana

- Poengtrøye i Vuelta a Espana

- 1 etappesier i Giro di Italia

- 2. og 3. plass i Paris-Roubaix

- Seier i Gent-Wevelgem

- 20 etapper i større ritt

- 7 dager i ledertrøya i Tour de France

 

Stonemeister: Kristoff har en fin karriere, men ikke glem hvor solid Thor var i mange år. Selvfølgelig, Thor har hatt en mye lengre karriere enn Kristoff og kanskje kan sistnevnte bli den beste om noen år, men per dags dato skal du argumentere temmelig godt for å si at Kristoff har vært bedre enn Thor, sett bortfra VM.

Endret av Patrick123
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Edvald har jo også flere meritter enn Kristoff.

Her hjemme har også Hushovd og Edvald mye mer enn Kristoff.

 

Men, fra dagens ståsted er Kristoff vår mest lovende sykkelrytter for fremtiden.

 

Vi lever bare fortsatt på den lykkerusen, men skal Edvald og Thors innsats i 2011 bli verdsatt her hjemme, skal også denne TDF av Kristoff bli verdsatt. Stort er det uansett, og han er kanskje en av de beste norske spurtere ever.

 

En annen positiv ting er at det året Thor la opp fikk vi en ny, god sykkelrytter. Samtidig med flere nye proffkontrakter så kan dette bli interessant.

 

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/07/29/sport/sykkel/procycling/procyclingno/34534595/

 

God artikkel dette. Hadde vært gøy å sett hva Brian Holm hadde fått til. Han har tidligere sagt at han vet hva Edvald er god for, og kanskje vet hva som skal motivere han videre.

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Traff Michael Schar fra BMC på byen i Stavanger i kveld, faen for et rævhål. Kasta faen meg en noe MC Donalds søppel på meg, jeg hadde bare vert veldig høflig og spurt om Sykkel og sånn.

Han lurte først på om vi viste hvem Alex var, for han hadde vert i bryllup i kveld. Det viste jeg selvsagt, men jeg ante ikke hvem Scahar var, for jeg er ikke Sååååå interessert liksom, til tross for at jeg så hele Touren så var jo BMC et eneste vakuum. Needeless to say, jeg hissa meg voldsomt opp, for jeg tåler ikke at folk jeg har vert hyggelig mot kaster ting på meg, og det skal mye til før jeg blir sint. Han er ikke liten, 198, men jeg er godt over 190 selv, han så nok ikke den komme(jeg satt).

Vi måtte til slutt skvære opp via noen damer vi hadde med oss. Må si han ble langt mer interessert når jeg viste han hvor mål gang i Tour the fjords hadde vert ( som Alex vant).

 

Han og Alex var gamle lagkamerater i BMC, Vetta faen om han ble provosert for at jeg ikke viste hvem han var, jeg spurte om etternavnet flere ganger, men faen for en oppførsel. Jentene støtta meg da, det var litt stas, jeg hadde en i hver albue, så stod B kjendisen igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...