Membership Expired Skrevet 3. november 2013 Rapporter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Hadde jeg gått for A7r så hadde jeg brukt penger på Voigtlander optikk, Zeiss og mye gammelt morro istedet for dyre adaptere og Alpha optikk. Endret 3. november 2013 av Membership Expired Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 5. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Min A7R blir nok utelukkende brukt til obskur optikk Blir nok endel RF optikk sammen med gamle SLR objektiver og litt mellomformat. Har ingen planer om å anskaffe meg AF objektiver. Lenke til kommentar
tow Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Min A7R blir nok utelukkende brukt til obskur optikk Du får mye morsomt i Pentacon Six, og adaptere koster omtrent ingenting. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Du får mye morsomt i Pentacon Six, og adaptere koster omtrent ingenting. Jeg har endel på hylla allerede, Zeiss Sonnar 180mm f/2.8, Biometar 80mm og 120mm f/2.8 for å nevne noen Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Jeg er hvertfall imponert over dette: http://www.imaging-resource.com/camera-reviews/sony/a7r/#IQC Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Var nettopp og fikk prøve A7R litt. Og fikk vel et ganske positivt inntrykk. Gjorde meg noen umiddelbare tanker. - Flott skjerm og søker hvor man tydelig ser hva som er i fokus og ikke. Samtidig som den viser hvordan bildet vil bli, og viser godt forskjeller mellom forskjellige ISO-nivåer osv. - Utrolig lite og lett. Det kommer til å gjøre jobbhverdagen mye lettere. Kommer til å kjøpe meg mindre kamerabag nå. - Litt rar avfyringsknapp. Vanskelig å trykke halveis ned for å fokusere. Ble lettere til knipset bilde i stedet. Men dette er kanskje en tilvenningssak. - Litt tregere autofokus enn jeg er vant til med Canon 30D. Dette skal visst være raskere på A7, men ikke noe problematisk. Dette virket forskjellige på forskjellige moduser. Jeg prøvde både følgefokus, manuell fokus, vanlig autofokus osv. Og kombinert med bildemodus vil dette tilsvare forskjellige hastigheter. Så langt virket følgefokus med seriebildefunksjon ut som det riktige valget for meg. - Overrasket over at det ikke var touch-skjerm. Men ikke noe problem. Menyer og brukervennligheten så veldig lettvin ut med Function1 knappen. (eller hva den het). - 35mm Zeiss optikken er nok litt for smal. Tror 24-70 mm var det rette valget. - Gode nye funksjoner (for meg) et eget fysisk eksponeringskompensasjonshjul (flott ord?) og visuelle hjelpemidler på skjermen som blant annet forteller om du har eksponert riktig, og lignende. - Likte lukkerlyden når man tar bildet. Det smeller skikkelig i kameraet, slik det skal gjøre. Da føler jeg med hendene at jeg faktisk tar bilde. Gleder meg til å hente mitt eget A7 Endret 7. november 2013 av Ramius Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 8. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 Ah, hærlig! Hvor fikk du klå på kamera? Fotovideo? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Testa det på fotovideo ja. De har en prototype. Ingen her som syns knappen er rar? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ingen her som syns knappen er rar? I og med at det er en prototype, så vil jeg ikke lat så mye vekt på det. Vent å se til produksjonsmodellene er i butikken. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 I og med at det er en prototype, så vil jeg ikke lat så mye vekt på det. Vent å se til produksjonsmodellene er i butikken. Jeg legger mye vekt på det fordi jeg tror den er dønn lik det endelige resultatet. Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg er litt nysgjerrig angående objektivene til dette systemet. - Er det sannsynlig at det vil komme noe særlig pannekake-objektiver til systemet, eller er det slik at ved å minke avstanden fra fatning til sensor gjør at objektivene må få tilsvarende økning i lengde? - Er det ikke skuffende at at 35'en og 55'en kun kan skilte med henholdsvis 2.8 og 1.8? Jeg skulle gjerne sett noe ala Sigma Art 35mm F1.4 og Canon 40mm F2.8 pannekake, begge fullformatsobjektiver til tradisjonelle DSLR. Endret 11. november 2013 av genser Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 synd at det høres ut som en 22cal når man tar bilde, lite egnet for gaten.. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 15. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 En liten fugl visket meg i øret at A7® kommer til Norge neste uke og shippes i uke 48 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 15. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 Ser jo unektelig bra ut: http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r/6 1 Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Hei! Jeg har bestemt meg for å gå for A7. Hørt noe mer om når den blir tilgjengelig i Norge? Har dere som også skal kjøpe forhåndsbestilt? Hvor? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 En liten fugl visket meg i øret at A7® kommer til Norge neste uke og shippes i uke 48 Er det Fotovideo som har visket? Ser de har skjøvet ut antydet leveringstid til 2. desember i dag.... Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 (endret) ....og idet jeg skrev det dumpet det ned en nyhetsmail om at kameraet mitt er på veg ut fra FotoVideo, ordrestausen er imidlertid ikke oppdatert Endret 21. november 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 (endret) ....og der ble jammen ordrestatusen også oppdatert, leveringsdato bekreftet til i dag, både for kamera og 35mm Endret 21. november 2013 av twoeyes 2 Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Gratulerer! Nå har jeg et kjempeproblem da det ikke er sikkert at A7 kommer på lager før jul... Fristet til å kjøpe A7r.. Selv om A7 er mer en bra nok for mitt bruk. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Hørte A7R kom inn i dag ja. Hvem sa A7 ikke kom før jul? Dette er i såfall krise for meg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå