Gå til innhold

Sony A9, A7, A7r, A7s tråden


Anbefalte innlegg

Prisen havner nok litt over, hvor mye må vi nok vente noen timer til for å se. Men ser du EM-1 og A7 direkte konkurrenter?

Da jeg er på utkikk etter et speilløst kamera og er ikke investert i noen av systemene, så blir det å finne ut fordeler og ulemper med de.

 

Har i utgangspunktet bestemt meg for E-M1, men det er klart det kan friste med FF til nesten samme pris, vi får se :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- The Zeiss 35mm f/2.8 prime lens will cost 800 Euro and in US $800
- The Zeiss 55mm f/1.8 prime lens will cost 1100 Euro and in US $1000
- The Sony 28-70mm f/3.5-5.6 zoom will cost around 500 Euro (not sure yet about price in USA)
- The Zeiss 24-70mm f/4.0 zoom will cost around $1200 (not sure yet about price in Europe)

Fastoptikken er relativt dyr, zoomene rimelige, om disse prisene er riktige er Zeiss 24-70mm f/4.0 OSS billigere enn Canons tilsvarende.
I tillegg er den lettere, A7r kan med den bli et optimalt travel-light kit, i tillegg til at kameraet er en perfekt plattform for manuellfokusoptikk med en bedre sensor enn hva Canon kan tilby for tiden.
55/1,8 skal være svært god for å forsvare prisen, og det regner jeg med at den er.
Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

 

- The Zeiss 35mm f/2.8 prime lens will cost 800 Euro and in US $800

- The Zeiss 55mm f/1.8 prime lens will cost 1100 Euro and in US $1000

- The Sony 28-70mm f/3.5-5.6 zoom will cost around 500 Euro (not sure yet about price in USA)

- The Zeiss 24-70mm f/4.0 zoom will cost around $1200 (not sure yet about price in Europe)

Fastoptikken er relativt dyr, zoomene rimelige, om disse prisene er riktige er Zeiss 24-70mm f/4.0 OSS billigere enn Canons tilsvarende.
I tillegg er den lettere, A7r kan med den bli et optimalt travel-light kit, i tillegg til at kameraet er en perfekt plattform for manuellfokusoptikk med en bedre sensor enn hva Canon kan tilby for tiden.
55/1,8 skal være svært god for å forsvare prisen, og det regner jeg med at den er.

 

 

Ja, det blir ikke noe AF optikk på meg, det er nettopp den korte registeravstanden som gjør den så allsidig for mf objektiver. Gleder meg til å teste ut RF objektivene mine på denne :)

 

Jeg hadde egentlig begynt å sikte meg inn på en Leica m240 selv om prisen er helt hinsides. Jeg har drømt og håpet på et FF kamera med kort registeravstand i flere år nå og endelig er det noe som skjer!

 

Jeg skulle gjerne sett at kameraene var litt større, hadde IBIS og gjerne et litt mer retro ytre. Ikke så retro som en Minolta-35 type 1, men kanskje litt som SR eller XD serien fra 60- og 70- tallet :xmas:

Lenke til kommentar

Sony er i slaget, slikt blir det massehysteri av :grin2:

Jeg syns Sony RX10 høres spennende ut; Sony's kjempegode 1" sensor og 24-200mm f/2.8 zoom høres ut som ett meget godt reisekamera. Ikke lommevennlig akkurat, men 24-200mm ekv. med konstant f/2.8 er vanvittig allsidig. Det vil bli en Nikon P7800 knuser hvis den kommer med EVF.

Den nærmeste ekvivalenten blir vel 24-200 f/7.6 (2.8*2.7) hvis du sammenligner med FF?

 

Jeg er kanskje sær, men jeg ville heller ha dratt ting den andre veien. I stedetfor å utruste RX100 med 8x zoom, så ville jeg gjerne ha sett en 35mm ekvivalent prime med f/1.8 eller større. Gjerne med integrert EVF.

 

-k

Lenke til kommentar

Da er A7r bestilt, til 18500,- hos fotovideo. Ser kamera ligger på $2298 B&H så prisen er vel ganske grei :)

 

A7r har visstnok en bedre sensor kontra A7 med samme ISO egenskaper. Den har også en sensor med offset ut i hjørnene for å gjøre optikk med kort registeravstand skarpere. Den er også bedre bygget en A7.

 

Nei nå er det julekvelden her! :w00t:

Lenke til kommentar

Lurer på om Metabones kommer med Speed Booster til denne her - for å kunne bruke mellomformatsoptikk. :D

 

Haha, genial ide, kanskje det er mulig på DSLR også fordi registeravstanden er større på mellomformat. :)

 

http://www.graphics.cornell.edu/~westin/misc/mounts-by-register.html

 

Jeg har endel mellomformat selv som jeg har brukt på OM-D. Funker fett det, men gleder meg til å fylle mer av ruta med A7R!

Lenke til kommentar

Da jeg er på utkikk etter et speilløst kamera og er ikke investert i noen av systemene, så blir det å finne ut fordeler og ulemper med de.

 

Har i utgangspunktet bestemt meg for E-M1, men det er klart det kan friste med FF til nesten samme pris, vi får se :)

Det er en god del andre forskjeller på disse kameraene utenom bare sensorstørrelse..., så ha det i tankene også (i tillegg til tilgang på optikk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...